Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alane schreef:kennis heeft de grond laten omzetten (en stiekum wat dieper laten roeren) heeft de 'bak' afgezet met betonbanden Om het zand binnen te houden en omheind met een beukenhaag (eerst nog met een schriklintje erlangs).... ziet er super uit.
Als verlichting gebruiken ze lampen op voet (soort van bouwlampen) en hebben ze aan de dicht bij gelegen schuur lampen bevestigd.
dutchvalkje schreef:Je hoeft geen vergunning voor je rijbak te hebben als je hem afzet met lint. Je mag de grond ook omzetten. Je mag echter niets toevoegen of draineren en de bak niet met houten planken afmaken, dan moet het in een bouwblok vallen en heb je inderdaad een bouwvergunning nodig. Maar je mag er wel een haag omheen plaatsen. Succes!
dutchvalkje schreef:Je hoeft geen vergunning voor je rijbak te hebben als je hem afzet met lint. Je mag de grond ook omzetten. Je mag echter niets toevoegen of draineren en de bak niet met houten planken afmaken, dan moet het in een bouwblok vallen en heb je inderdaad een bouwvergunning nodig. Maar je mag er wel een haag omheen plaatsen. Succes!
Urielle schreef:Ik begrijp dat hier het probleem is
- 1 hectare aansluitend land
- 50 meter uit de gevel van derden
en ik denk dat zulke concrete dingen heel moeilijk worden.
Voor punt 1 zou je nog kunnen kijken of je een aansluitend weiland bij kunt pachten, voor punt 2 of dat te omzeilen is wanneer je handtekeningen hebt van de buren dat ze geen bezwaar hebben tegen jouw plannen.
Mijn bak zou 3 meter uit de scheidslijn van het perceel van de buren moeten blijven en haalt dat niet, maar de buren hebben een verklaring opgesteld dat ze geen bezwaar hebben en zelf zorg ik voor beplanting zodat de buren geen overlast hebben en dan was het oke voor de gemeente.