Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:35

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een bijrijder zal zoeken voor mijn paard. Ik heb de laatste tijd te weinig tijd om regelmatig te rijden en ik vind het sneu dat ze haar dagen staat te verdoen in de weide.

Waarschijnlijk gaat er binnenkort ook niet meer tijd vrijkomen (afstuderen) dus dan is een bijrijder wel een oplossing. Maar omdat het paard mij ook de nodige centen kost zou ik wel graag een kleine vergoeding willen.
Wat is een normaal bedrag?

De bijrijder hoeft alleen maar 1-2 keer per week te rijden, verzorging e.d. doe ik gewoon. Af en toe een wedstrijd rijden zou ook geen probleem zijn.

mijnponynero

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:37

€50 pm :))

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:42

Die van ons helemaal niets. Wij zijn veel te blij dat wij een hele goeie hebben gevonden. Soms denk ik wel eens...zouden we haar niet moeten betalen? Ze is haar gewicht in goud waard... :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:43

Nou helemaal niets.....
Ik heb een gouden bijrijdster en de enige kosten zijn de leskosten...
Ik vind dat je niets kan vragen, jij bent er tenslotte mee geholpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:44

voor 2 keer perweek rijden zou ik geen geld vragen hoor.. misschien haar verplichten les te nemen bij jou instructrice.

Maar geld vragen.. nee. Zij helpt jou jij helpt haar! heel simpel. Voor 4 a 5 dagen in de week zou ik 50 pm vragen..

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:45

Ik heb op een manege gestaan waar meerdere mensen en ik ook de regeling hadden dat de bijrijder 3 dagen per week kon rijden voor de helft van de stallingskosten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:46

Ik zie het anders en vind het niet meer dan normaal om er een vergoeding voor te vragen. Misschien 10 euro per keer?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:47

Ik vind het ook echt niet nodig om geld te vragen, wees blij als je een goede bijrijder vind! Ik zelf zou er in elk geval niet voor betalen.. :j

10 euro per keer?! Jeetje...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:48

Ik heb een aantal bijrijders gehad, en ik vroeg er helemaal niets voor. Het is dat ze mij uit de brand helpen door het te laten bewegen van mijn paard en verdere verzorging als ik zelf niet kan. Daar laat ik geen mensen voor betalen. Ik wou zelf een paard, dus voor de kosten draai ik dan ook zelf op.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend ;)

Anoniem

marlinH schreef:
Ik vind het ook echt niet nodig om geld te vragen, wees blij als je een goede bijrijder vind! Ik zelf zou er in elk geval niet voor betalen.. :j

10 euro per keer?! Jeetje...

Ik vind dat ook veel. Dat is 80 euro per maand. voor dat geld kun je ook een paard vinden voor 5 keer in de week...

Marian0557

Mijn buurmeisje rijd al 8 jaar bij een man met goede paarden. Het is wel een man, met zijn boere ideeën. Zoals geen deken, geen extra bij voer. Ze heeft nog nooit iets hoeven te betalen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:49

Als je er iets voor zou vragen zou ik niet te veel doen.
Het moet wel leuk blijven. Ik zou niet meer dan 20 euro in de maand vragen voor 1 of 2 keer in de week..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:49

Tegek voor woorden

of niets of jij kunt haar/hem beter betalen...
Jij zoekt toch iemand?

Hier rijden de ruiters voor niets en hebben hun vaste paard en hier rijd ook verder geen andere ruiter op behalve ikzelf...

10 euro perkeer :O dat vraagt een manege voor een uurtje les zowat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:50

Marian0557 schreef:
Mijn buurmeisje rijd al 8 jaar bij een man met goede paarden. Het is wel een man, met zijn boere ideeën. Zoals geen deken, geen extra bij voer. Ze heeft nog nooit iets hoeven te betalen.

Ik heb ook 2 a 3 jaar paarden van andere gereden. En nog nooit een cent hoeven te betalen! En dat zou ik ook nooit doen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:51

Gentlegiant schreef:
Tegek voor woorden

of niets of jij kunt haar/hem beter betalen...
Jij zoekt toch iemand?

Hier rijden de ruiters voor niets en hebben hun vaste paard en hier rijd ook verder geen andere ruiter op behalve ikzelf...

10 euro perkeer :O dat vraagt een manege voor een uurtje les zowat

Idd, zo gaat het bij mij ook! :)

S_Evelyne

Ik ga 3 dagen per week naar mijn VZ paard en daar betaal ik 60 euro per maand voor.

Donna89

ik heb als bijrijder nooit geld betaald, wel zelf lessen moeten betalen.
nu heb ik zelf een bijrijder en die betaalt ook niks, ze moet wel haar eigen les betalen.

maar je kan het ook andersom zien, nu ik met mijn poot in het gips zit en dus niet kan rijden, rijd mijn bijrijdster nu meer..
Waarom zou je iemand die jou uit de brand helpt laten betalen? waarom zou het juist niet andersom zijn?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:53

Ik ga ongeveer 1-2 keer per week naar mijn vz paard en betaal niets.
In de winter help ik zo vaak mogelijk met stallen uitmesten en af en toe betaal ik een zak wortelen.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:53

ik betaalde €75,- per maand en dan mag ik alles doen en 7dagen per week rijden als ik wil.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:55

Sinds kort heb ik een bijrijdpaardje, 1 á 2 x in de week, hoeft niks te betalen, alleen als ik les wil.
En voor mijn andere verzorgpaarden heb ik nog geen cent voor hoeven betalen, ik koop wel eens dingen voor ze, maar hoeft niet.
Je mag blij zijn dat er iemand is die je uit de brand wil helpen..

Mabotje

Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.

michellee73

Ik zou ook geen geld vragen. Jij wilt graag dat er iemand op jouw paard komt rijden en iemand heeft belang om jouw paard te rijden. Iedereen blij toch? Voor die 2x in de week zou ik geen geld durven vragen hoor.

wph1

Ik heb zelf 2 jaar een verzorgpaard gehad hoefde ik geen geld voor te betalen :D
Wat ik wel deed was 1x in de week mesten dat was voor hun ook weer verlichtend.
Ik mocht ook alles met het paard doen.

Het paard heeft ook een tijd een blessure gehad dat je alleen mocht wandelen.
Dan is het ook wel fijn dat je niet hoeft te betalen want je kan niet rijden dan(wat ik helemaal niet erg vond)maar heb veel met haar gelopen en getut.
Nou moet ik wel zeggen dat de eigenaars hele lieve mensen zijn dus dat scheelt ook.

Nu heb ik zelf een paard omdat zij hun paard hebben verkocht.
Wat het leuke van alles is dat mijn paard nu bij hun staat :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:56

Reacties dat het te gek voor woorden is hoef ik niet. Graag alleen een reactie op mijn vraag en anders gewoon niets aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:56

Mabotje schreef:
Ik heb 2 paarden en heb een bijrijdster voor de ene. Ze heeft dan ook volledig gebruik over dat paard en betaalt € 100,-. Het paard heeft eigen materiaal (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc). Ik denk niet dat je ergens voor € 100,- per maand een paard voor jezelf kunt hebben, dus ik vindt dat een redelijk bedrag. Maar als je een bijrijdster voor je eigen paard wilt en je vindt een goede, dan mag je blij zijn en vindt ik niet dat je er iets voor kunt vragen.

Maar jou bijrijdster leased jou paard ong? dat vind ik toch een verschil met 2 dagen in de week..