Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeanine84 schreef:Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster! Die van mij is ook een drama om te laden en dit werkt voor hem perfect, geen stress meer!! Let wel..het werkt niet voor elk paard!
Wendy1978 schreef:Jeanine84 schreef:Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster! Die van mij is ook een drama om te laden en dit werkt voor hem perfect, geen stress meer!! Let wel..het werkt niet voor elk paard!
heb je hier een voorbeeld foto van toevallig???
Arianna1983 schreef:Super bedankt voor jullie snelle reacties!
Het paardje heeft op zijn tweede al een gebroken schoft gehad omdat hij achterover klapte tegen een box (dit niet met laden) dus zijn rug is heel kwetsbaar wat dat aangaat. Thuis is er afgelopen tijd al veel geoefend, en er is ook een cursus gevolgd. Daarom snap ik dit niet! Ik heb dit nog nooit gehoord!
Sica schreef:Wat een heftige maatregelen zeg!
Tuurlijk is te lief zijn ook niet altijd een oplossing, maar een jas over het hoofd of een longeerlijn om de buik vind ik toch de andere kant. Dwang is geen oplossing en als ik een paard zou zijn zou ik je toch echt vliegles geven als je een jas om mijn hoofd heenbond.
Hebben ze al geprobeerd of het met iemand anders wel lukt? Vaak voelt het paard de spanning van de eigenaar omdat die denkt: zal ze er wel ingaan. Als iemand die dit niet heeft het paard overneemt, lopen ze er vaak sneller in.
Idd wat chocobroodje zegt, een ander paard eerst laten lopen. Of juist voor het andere paard uit als het geen mepper is. Als dat andere paard hier ervaring mee heeft, zal deze hem langzaam de trailer induwen. Heb dit weleens gezien met een twenter en zijn moeder, leuk gezicht.
Je kunt natuurlijk ook iemand bellen die cursussen geeft en er verstand van heeft, om even te komen helpen.