ik heb een 3 jarige merrie gekocht die ik vanmorgen zou ophalen. De eigenaar had al een plan gemaakt om haar te laden, namelijk de trailer tegen de staldeur aanzetten, zodat ze geen kant opkan. Dit omdat ze nog helemaal groen is, en nog nooit aan halster en touw had gelopen. Wij doen het met jonge dieren altijd veel rustiger, en geven ze veel tijd zodat ze er uiteindelijk zelf oplopen en het helemaal vertrouwen. Nou de trailer vanmorgen dus tegen de stal. Merrie kreeg een halster omgebonden, en toen gingen twee mannen de stal in, de een trok aan het touw en de ander stond met een zweep en bezem op de kont te meppen. VRESELIJK. ik was in staat geen paard meer van die man te kopen, alleen mn moeder en een vriendin van me die mee was hielden me rustig. Paard ging met geen mogelijkheid vooruit, (logisch want ze kreeg niet eens de mogelijkheid eerst is rond te kijken en vertrouwen te winnen). Uiteindelijk ging ze dus was vooruit maar gelijk werd doorgemept omdat ze verder moest. Het lukte niet en uiteindelijk heb ik vervraagd of ik het mocht proberen, met rust. Ze aarzelde maar binnen een kwartier stond ze met 4 voeten op de klep, een begin dacht ik
ze wilde erop lopen, kwam ze met haar achterbeen tegen een pallet aan die ze aan de zijkant hadden gezet. Die viel dus om waardoor ze schrok en weer terug deinsde. Ze wilde niet meer, en ontsnapte en rende naar het land.. Toen hebben ze haar tankigel gegeven(ik schrijf het fout) Hierdoor verslapte ze helemaal, en liet ze zich maar vallen.We hebben besloten haar op stal te zetten, en ik ga vanavond heen met mn moeder en twee vriendinnen, en proberen haar rustig te laden zonder die eigenaren erbij.
Wat is de beste manier om het aan te pakken, want ze is natuurlijk niet vergeten wat er vanmorgen is gebeurd..
Ik ben benieuwd, want ik wil haar graag naar stal halen zodat ik rustig vertrouwen met haar kan opbouwen.
wat verschrikkelijk. Maarja om haar dezelfde dag nog probveren te laden word zowiezo moeiliijk, succes
en super dat je het op deze manier hebt weten te doen. Mijn paard werd ook met bezem en al de trailer in gesjoemeld terwijl dit niet nodig was, hij was niet bang maar blijkbaar hadden ze haast. Zonde is dat.