Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femmefatale1 schreef:Wat doet hij als er een heel rustig paard naast staat??
Misschien kan je em op deze manier vertrouwen geven..
Palouse schreef:Ten eerste is niet belangrijk hoelang je het oefenen doet, maar op welke manier. Ik kan zo niet zien op welke manier jij trailer laadt, maar het kan vast geen kwaad om een nieuwe manier te proberen die wellicht meer effect heeft.
Als tweede de vraag waarom je het paard hengst laat? Ik weet niet hoe de rest van zijn gedrag is, misschien is het voor de rest wel een superlief stressbestendig beestje maar dat lijkt me sterk. Een ruin is veel rustiger in gedrag en dat kan gevaarlijke situaties voorkomen. Misschien dat je er uit principe tegen bent het paard te castreren ofzo, maar imo gaat veiligheid voor.
Ik denk trouwens ook dat er al aardig wat topics zijn over trailerladen dus misschien dat je de zoekfunctie ook nog even kunt gebruiken, dan kom je vast iets tegen waar je wat aan hebt.
4 jaar is nog niet zo oud. Palouse schreef:Een link over trailerladen die wellicht een nieuw licht op de situatie werpt.
oja, en ook nog wel eens een toverwoord: geduld4 jaar is nog niet zo oud.
Ibbel schreef:Er is in ieder geval één ding dat je niet meer moet doen: uitladen (waar dan ook) als hij stennis gaat schoppen. Dan geef je hem zijn zin. Dat heeft hij nu geleerd, en zul je sowieso óók moeten afleren. Dus inladen, rijden, en in principe pas uitladen als hij ophoudt met de boel afbreken. Je kunt beginnen met korte ritjes te maken en te zorgen dat je terug bent voordat hij stennis gaat maken, maar er komt een moment dat hij daarmee begint en dan kan je maar één ding doen: in de trailer laten tot-ie ophoudt. Al is het maar 1 minuut.
Palouse schreef:Ten eerste is niet belangrijk hoelang je het oefenen doet, maar op welke manier. Ik kan zo niet zien op welke manier jij trailer laadt, maar het kan vast geen kwaad om een nieuwe manier te proberen die wellicht meer effect heeft.
Als tweede de vraag waarom je het paard hengst laat? Ik weet niet hoe de rest van zijn gedrag is, misschien is het voor de rest wel een superlief stressbestendig beestje maar dat lijkt me sterk. Een ruin is veel rustiger in gedrag en dat kan gevaarlijke situaties voorkomen. Misschien dat je er uit principe tegen bent het paard te castreren ofzo, maar imo gaat veiligheid voor.
Ik denk trouwens ook dat er al aardig wat topics zijn over trailerladen dus misschien dat je de zoekfunctie ook nog even kunt gebruiken, dan kom je vast iets tegen waar je wat aan hebt.
Cookie2222 schreef:met een longeerlijn achter zijn kont langs hem erin krijgen en dan voer er voor hangen
.naomie95 schreef:Toen hebben we een cursus gevolgd, zodat hij de trailer vrijwillig ingaat en hoe ik ermee om moet gaan als hij voor de plank gaat staken.
Nu ben ik toch elke keer bezig minimaal een halfuur bezig met inladen.
En moet meneer er om het kwartier uit, anders breekd hij de trailer af.
.......
Heeft iemand hier misschien tips voor?
rommulus schreef:Palouse schreef:Ten eerste is niet belangrijk hoelang je het oefenen doet, maar op welke manier. Ik kan zo niet zien op welke manier jij trailer laadt, maar het kan vast geen kwaad om een nieuwe manier te proberen die wellicht meer effect heeft.
is dat ter zake ???
en mag ze dat fijn zelf weten ggk of niet ???
zucht ....
ts ik zou zo zeggen neem eens contact op met annemarie van der toorn (zit ook hier op bokt ergens)
die geven er clinic's in