Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:56

Afgelopen zondag was een van de pensionpaarden niet lekker. Ik had hem al een paar keer zien liggen in de paddock, maar niet zozeer rollen en kijken naar zijn buik. Dus even aangekeken.
Op stal begon hij heel langzaam aan zijn hooi te knabbelen, wat voor deze meneer vreemd is, omdat hij een goede eetlust heeft.
Zijn hapje ging er wel in, maar ook niet echt van harte.
Daarna ging hij liggen op stal, niet vreemd, maar wel direct na het eten als zijn hooi nog niet op is.
Geen koliek, maar wat dan wel??
Temperatuur opgenomen en grote schrik..40 graden koorts.
Direct dierenarts laten komen. Meneer heeft een virus of ontsteking ( ik denk het eerste eigenlijk!)
Krijgt een injectie, en metacam die hij 3 dagen moet nemen.
Inmiddels gaat het goed en is de temp. al gezakt naar 37.8.
De eigenares kreeg gisteren al de rekening binnen van...schrik niet...255,00 euro!!!
Is dit nu normaal...ja in deze regio is dit normaal!!!
Gek he, dat sommige paardeneigenaren wel 2 keer nadenken om een dierenarts te bellen??
Alleen al de voorrijkosten waren 77,00 euro! Dan staan ze alleen nog maar op het terrein en hebben het paard nog niet eens gezien!
Reken eens terug, dan kost dit geintje dus ongeveer 560 gulden????? Het moet niet gekker worden!
Ben ik de enige die dit echt te gek voor woorden vind? Waar gaat dit naar toe?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:58

Helemaal mee eens!
Ik snap nu ook wel waarom mijn ouders altijd even willen afwachten voor ze de dierenarts bellen!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:59

Jeetje belachelijk!! Hier (in Friesland) valt het dan reuze mee geloof ik...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:00

Je bent soms afhankelijk van een veearts helaas,maar dit zijn wel erge hoge kosten.

Jildau

Echt abnormaal gewoon.. Zo kan ook niemand een paard betalen. Ik bedoel ik zou heel graag een eigen paard willen en dat zou me ook allemaal lukken maar als ik deze geintjes erbij zou krijgen was ik erg snel door m'n geld heen.. Die voorrijkosten slaan sowieso helemaal nergens op!

Marga31

Zo dat is zeker eruug duur.
Dat is nog duurder als in de kliniek.
Daar heeft mijn paard 10 dagen gestaan i.v.m koliek.
Heeft geen operatie gehad maar wel veel medicatie,onderzoeken enz.
Daar waren de kosten € 550,- van.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:01

tsja weekend tarief he, ze fl*kken het altijd op een zondag!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:01

Ik ben gelukkig verzekerd.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:02

KLopt, ik schrik me ook iedere keer weer het ongans. De voorrijkosten zijn echt extreem gestegen... maarja, als het echt nodig is, dan bel je ze toch.
Weekje terug: visite en 5 x AB spuiten en vochtafdrijver... gelukkig allemaal op normale werkdagen dus 'iets' normaler tarief, maar dat gaat wel een rekening van 300,- worden.
In het weekend zijn de visitekosten hier ook rond de 70,-. En hoe de paarden het voor elkaar krijgen: meestal krijgen ze wat in het weekend of 's avonds...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:03

het is niet alleen de dierenarts die alles zo duur maakt helaas maar die in onze buurt is ook veelste duur en hij staat ook niet goed bekent

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:03

Ja ik vind de kosten van de visites (dat is incl voorrijkosten bij mijn dierenarts) ook erg hoog, maar bij ons zijn ze niet zo hoog als bij jou gelukkig. Medicatie en klinisch onderzoek valt wel mee.
Voor entingen zet ik mijn paard ook altijd in de trailer en kom ik gewoon op het spreekuur om daarmee de hoge visitekosten te besparen ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:05

Ik vind dat eigenlijk niet zo gek voor een zondagsvisite met medicatie erbij. In het weekend zijn de kosten nou eenmaal een stuk hoger.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:07

Nee hoor je bent niet de enige die dit te gek voor woorden vindt. Mijn paard staat in dezelfde omgeving en ook ik betaal me scheel aan een simpel (controle) bezoekje. Het is schandalig hoeveel geld er gevraagd wordt. Ik begrijp dat je voorrijkosten etc moet betalen maar de bedragen die gevraagd worden zijn schandalig.

De laatste keer was ik 136,- kwijt voor een nacontrole van een been. (oke kreeg ik er nog 2 antibioticaspuiten bij) Rekening ervoor, 250,- ook met medicijnen erbij. Maar tjemig, er is gekeken, gevoeld en spuitje gegeven, receptje voorgeschreven. Rekening daarvoor 266, vergelijkbaar verhaal. En dit in twee maanden tijd. Gaat je da potje wel snel leeg hoor. :\ Maar heey alles voor je paard :$

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:10

marleen_usar schreef:

Wij hebben hier in de buurt een kliniek zitten waarvan er een DA is die standaard vraagt:"ben je verzekerd"
zo ja dan is dat mooi want dan kan hij mooi een hoge rekening schrijven.
Verder zijn ze ook erg duur maar ook weer kwalitatief erg goed..

Mijn eigen DA rekent GEEN voorrijkosten voor mij en de behandelingen zijn ook niet duur gelukkig..
Hij komt altijd aan huis (ook voor influenza en dan betaal ik gewoon € 17,00) want hij heeft geen grote praktijk waar je even met de trailer naartoe kunt..

Maar idd het loopt soms de spuigaten uit!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:13

jeetje ik heb een half jaar geleden ook de Da erbij gehaald hij heeft toen voor 6 dagen Metacam gekregen en ik was in totaal 85 euro kwijt. :+ Dat is toch wel een behoorlijk verschil.
Voorrij kosten zijn bij ons 25 euro

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:16

marleen_usar schreef:

Wat ben jij per maand (of per jaar) kwijt aan je verzekering en waarvoor ben je dan precies verzekerd?
Want ik heb wel eens een offerte laten maken, maar als je zag wat je dan per jaar uitgaf, dan was dat vaak meer dan ik uberhaupt aan DA-kosten heb per jaar. Daarbij moet je paard niet net iets krijgen waar je niet voor verzekerd bent, anders heb je alsnog pech. Dan maak ik liever mijn eigen potje, hoor. ;)

En ja, TS, kosten zijn belachelijk hoog. Ik vrees dat ik ook zoiets zou moeten betalen, als ik op zondag de DA laat komen. Ik schrik ook altijd weer van de rekeningen, echt ongelofelijk soms. :\

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:18

Twiggy2008 schreef:
marleen_usar schreef:

Wat ben jij per maand (of per jaar) kwijt aan je verzekering en waarvoor ben je dan precies verzekerd?
Want ik heb wel eens een offerte laten maken, maar als je zag wat je dan per jaar uitgaf, dan was dat vaak meer dan ik uberhaupt aan DA-kosten heb per jaar. Daarbij moet je paard niet net iets krijgen waar je niet voor verzekerd bent, anders heb je alsnog pech. Dan maak ik liever mijn eigen potje, hoor. ;)

En ja, TS, kosten zijn belachelijk hoog. Ik vrees dat ik ook zoiets zou moeten betalen, als ik op zondag de DA laat komen. Ik schrik ook altijd weer van de rekeningen, echt ongelofelijk soms. :\

Erg verstandig :)* , dat doe ik ook..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:18

Katja schreef:
Ik vind dat eigenlijk niet zo gek voor een zondagsvisite met medicatie erbij. In het weekend zijn de kosten nou eenmaal een stuk hoger.

Kom nu toch!! Als ik op zondag een prive les geef vraag ik ook niet 100% meer!
77 euro is ( ga ik weer, sorry!!) omgerekend in de gulden wel even 165 gulden! Om even naar een paard te gaan die misschien 15 minuten van je huis af staat! Zo wil ik ook wel mijn geld verdienen hoor!
Kijk dat ze meer vragen in het weekend is okee, maar sowieso de voorrij kosten zijn al heel hoog in mijn ogen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:18

Iets van 500 euro en alles is verzekerd, hij is verzekerd terwijl hij HKO heeft maar dat hebben ze niet ontdekt. Maar dat wist ik toen nog niet.Mijn laatste Veearts rekening was 1600 euro.

aerdenhout1

Re: Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:20

Maar als de dierenarts komt voor een koliek...krijg je dat dan ook helemaal terug van je verzekering??

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:21

Ja wat wil je op zondag en waarschijnlijk ook nog na 5 uur dus dan weekend plus avond tarief. En dan metacam is ook niet goedkoop dus dan kom je er wel aan. Ongeacht de kosten het zal mij nooit weerhouden een dierenarts te bellen.Paarden kosten nou eenmaal geld :$

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:21

marleen_usar schreef:
Iets van 500 euro en alles is verzekerd, hij is verzekerd terwijl hij HKO heeft maar dat hebben ze niet ontdekt. Maar dat wist ik toen nog niet.Mijn laatste Veearts rekening was 1600 euro.

Ik heb mijn paard al een aantal jaren, maar heb nog nooit 500 euro per jaar aan hem uit hoeven geven, gelukkig. ;)
Maar goed, in jouw geval met HKO enzo, zal het best fijn zijn. Dat geloof ik meteen! :j

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:22

Ja, het loopt de spuigaten uit. Ik was laatst boven de 100 euro kwijt voor visite, ´kreupelheidsonderzoek´ en een flesje metacam. Gewoon door de week...

De DA heeft niet meer gedaan dan gekeken hoe mijn pony op de volte draaft, en bevestigde de conclusie van de fysio dat hij achteraan niet helemaal lekker liep. Ja, dat zag ik ook wel :7

Dan het advies: 5 dagen metacam (om te kijken of het pijn is) en dan verder kijken. Liefst naar de kliniek en de gehel achterhand, links en rechts op de foto. De metacam hielp dus niet echt. Ik ben heele blij dat ik er nog een osteopaat bij heb gehaald, na haar behandeling liep hij niet meer kreupel. Bij de kliniek hadden de kosten nogal op kunnen lopen, omdat dit op de foto´s ook niet te zien zou zijn geweest. Probleem zat nl in zn rug, wat ik eigelijk al vermoede voordat ik de fysio liet komen. Volgende keer bel ik wel meteen de osteopaat, want de constatering van de fysio (hier kan ik niks aan doen), koste me ookal 50 euro |o
Laatst bijgewerkt door laura1986 op 13-04-10 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:22

Ja 75% krijg ik terug dus das aardig wat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:23

De medicatie is ook altijd vre-se-lijk prijzig...... 60 euro voor een ontstekingsremmertje bij een hoefzweer ofzo, pfffff......
Maar ja, wat moet je? Als mijn paard ziek is, komt er toch echt een DA langs.