Ooteman en hun (waardeloze) service

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Ooteman en hun (waardeloze) service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:46

Bij deze wil ik even mijn zeer slechte ervaring met ooteman (en dat terwijl ik er tot vandaag voor zo'n 750,- per jaar aan spullen kocht)delen :(

Ik heb vorig jaar een mooie kingsland rijbroek bij ooteman gekocht. Omdat deze mij heel goed zit heb ik besloten nog zo een erbij te bestellen. De rijbroek kost bijna €200,- maar voor een goede heb ik dit over.

Bij het in huis krijgen van de rijbroek blijkt er een ander model naar mij gestuurd te zijn, de rijbroek is in de taille 4 cm hoger, en daarom kan ik deze niet aan. Dat doet mij pijn.

Dus gebeld, de rijbroek kon terug. Vervolgens hoorde ik niks van hun dus heb ik er maar eens achteraan gebeld. Oh nee ze hadden er nog niet naar gekeken. Maar ja, ze konden er ook niks aan doen dat deze rijbroek anders was. Ze zouden hem naar kingsland terug sturen. Want geld terug was sowieso geen optie. Weer een week verder heb ik er nogmaals achteraan gemaild. Toen kreeg ik deze reactie

Citaat:
Helaas is na het uitpakken van de door U geretourneerd rijbroek gebleken dat wij deze niet meer als nieuw kunnen verkopen. De rijbroek heeft namelijk plooien in het kunstleder bij de knieën en ook de kunstleder zit is niet meer egaal, met name de zit en de binnenkant van de bovenbenen. Verder heeft de broek twee kleine vlekjes. In deze staat kunnen wij de rijbroek niet retourneren naar de leverancier danwel verkopen aan een andere klant.

Wij kunnen deze rijbroek daarom helaas niet omruilen voor een vervangend exemplaar. De rijbroek zal zo snel mogelijk weer naar U geretourneerd worden.

Ik hoop U voldoende te hebben geinformeerd.

Bij mij is de rijbroek enkel gepast. Dus de 'vlekjes' zullen er bij hun in de winkel ingekomen zijn. En de plooitjes van het passen, tja, die zullen er wel in zitten. Anders kom je er ook niet achter dat de broek niet is welke je besteld hebt. Deze broek heeft dus bij mij nooit een paard van dichtbij gezien.(de kaartjes zaten er nog aan!)

Zie ik het nou verkeerd? Of willen ze de moeite niet doen?

Ik ben hier erg boos over! En ga het hier ook zeker niet bij laten zitten.

upendo

Re: Ooteman en hun (waardeloze) service

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:48

Jeetje, wat raar!
Weet je zeker dat er niets iets mis is gegaan met een retournering?
Daar baal je van zeg.. :\

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:49

jemig, vind dat van die vlekken ook wel raar !
hoop dat je er met hun uit kunt komen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:51

upendo schreef:
Jeetje, wat raar!
Weet je zeker dat er niets iets mis is gegaan met een retournering?
Daar baal je van zeg.. :\

Nee ik heb hem heel goed ingepakt. Dus heel bijzondere vlekjes kunnen er niet in zitten :(
Maar 2 'vlekjes' belachelijk. Service is toch service?
En als blijkt dat er iets niet goed is aan de rijbroek dan zou zeker een 'elitemerk' als kingsland er vast iets aan doen, ze doen nu zelf de moeite niet eens.

Ben echt kwaad.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:54

jeetje wat raar...
in een winkel pas je ook broeken ;) en die kunnen er wel tegen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:55

Dat is zeker geen goeie servive van Ooteman, ik zou er maar achteraan gaan. Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen met Ooteman, maar ik koop het meestal gewoon in winkel.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:56

Nog een keer bellen en eisen dat zij deze broek terug nemen.

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:00

ik heb dit ook een keer bij hun gehad met een hoofdstel van 380 euro welke ik daar in de winkel had gekocht! (en in de winkel wilde ruilen) Ik ga daar niet meer heen...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:01

goed om te horen dat ik niet de enige ben.. Misschien kunnen we ze massaal nog eens attenderen op hun geweldige service. :-(

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:02

Heb je de broek via internet gekocht? Dan is in elk geval de Wet koop op afstand relevant. Afhankelijk van hoe het precies is gegaan, denk ik dat je je in elk geval niet te snel moet laten afschepen met 'van geld terug is geen sprake' en dergelijke. :) Dit heeft niet alleen met service te maken, ook met wettelijke plichten die zien op consumentenbescherming.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:03

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:06

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet accepteren, als je de broek in de winkel past en deze zit niet goed kunnen ze je ook niet verplichten deze te kopen omdat er plooien inzitten 8)7

Daarbij hebben zij zelf een verkeerd model opgestuurd, als het model wat jij bestelt hebt niet meer leverbaar was hadden ze contact met je op moeten nemen om te checken of je een ander model van hetzelfde merk zou willen.

Al met al vindt ik dat je gelijk hebt en dat dit geen goeie service is.

Succes en ik hoop dat jullie er uit komen anders heb je toch veel geld betaald voor een broek die je niet kunt dragen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:08

Ik vraag alleen maar een stukje service van hun, nog niet eens om geld terug.

Door een oud trauma kan ik alleen maar lage modellen rijbroeken dragen. Anders was het ook geen punt geweest.

Straks heb ik hier een supermooie rijbroek van 200 euro op de plank liggen die ik niet aan kan.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:09

ehm misschien als je toch geen ander model krijgt ofzo kun je hem verkopen via marktplaats?
maar daar hadden we het niet over :D

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:13

jasminex schreef:
ehm misschien als je toch geen ander model krijgt ofzo kun je hem verkopen via marktplaats?

Is inderdaad een optie (zat ik ook aan te denken), probleem is alleen dat je er nooit het geld voor terug krijgt wat je ervoor betaald hebt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:16

Hier ook een vergelijkebare zaak, alleen dan met een zadel.

Dit is na een dreigenment met een rechtzaak wel opgelost.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:21

MikeRick schreef:
jasminex schreef:

Is inderdaad een optie (zat ik ook aan te denken), probleem is alleen dat je er nooit het geld voor terug krijgt wat je ervoor betaald hebt.

idd , als je erbij zegt E200,- nieuw alleen gepast gratis verzenden dan denk ik dat er misschien wel mensen op af komen.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:25

Is inderdaad een optie (zat ik ook aan te denken), probleem is alleen dat je er nooit het geld voor terug krijgt wat je ervoor betaald hebt.[/quote]
idd , als je erbij zegt E200,- nieuw alleen gepast gratis verzenden dan denk ik dat er misschien wel mensen op af komen.[/quote]

Yep dat is waar en als ze er met Ooteman niet uitkomt zeker het proberen waard.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:37

jasminex schreef:

Citaat:
idd , als je erbij zegt E200,- nieuw alleen gepast gratis verzenden dan denk ik dat er misschien wel mensen op af komen.

kopen ;)
Laatst bijgewerkt door Yell op 03-04-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:37

De broek is echt niet verkoopbaar voor 200,00 dan moet je wel heel veel geluk hebben. Voor dat kleine beetje goedkoper haal ik hem liever in de winkel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:39

Nee klopt, zo is het ook. Dat heb ik zelf wel ondervonden. ik heb namelijk 3 nieuwe Georg schumacher broeken te koop. Die mogen voor de helft van de nieuwprijs wel weg. Maar helaas, nog niet verkocht.

En ik vraag ooteman ook niet om geld, alleen om service!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:44

Dat had ik toen ook.

Ik vroeg alleen om een passende oplossing en toen werdt hij kwaad op me en wilde niet smeer met me te maken hebben.

Hij is toen in zijn auto gestapt en weggereden.
Ik kon mijn zadel weer terug aan hem verkopen voor iets meer de helft van de nieuwwaarde en daarnaast zou ik nog twee keer voorrijdkosten moeten betalen omdat ik uiteindelijk niets had gekocht bij hem.

Niet met hem in discussie gaanmaar duidelijk laten weten hoe jij erover denkt. Kan hij zich daar niet invinden dan zoek je het hogerop.

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:47

met ooteman weet je het nooit? hij is ook een beetje nering ziek. heel vervelend allemaal. hoop voor je dat het goed komt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:06

nouja ik heb tot 2x toe daar een deken gekocht(waren wel 2 verschillende)

de eerste keer vroeg ik dus om een 175,omdat de maten van die deken in het engels waren(beetje vage maten)en zij gaven me de 'juiste' maat mee. ik naar stal,gepast over een schone deken heen. bleek ie veel te klein te zijn!
ik terug ermee,bleek het dus inderdaad een krappe 165 te zijn.
wilden ze hem eerst niet omruilen,omdat ik m uit de verpakking gehaald had???
nouja uiteindelijk na een paar boze blikken van mij wel de juiste maat meegehad.

laatst met de uitverkoop weer zo'n geval met de eskadron dralon die ik wilde hebben. ik vroeg om een maat overeenkomend met 175. ze liepen naar achter om even te kijken of die er nog was,en ze kwamen terug met een deken en de mededeling dat ie nagemeten was en het echt 175 was.
ik naar stal,gepast,en jaja raad eens,weer een hele maat te klein(en ze zouden gemeten hebben!)en deze mocht dus onder geen beding terug,omdat het een uitverkoopartikel was?

nouja laat ik zo zeggen,ik ben een beetje afgeknapt.........

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:14

Dat is toch raar.

Je denkt (na na te vragen) met een 175 naar huis te gaan en uiteindelijk blijk dit niet zo te zijn.

Ik heb ook een bucas big neck daar gekocht. Eenmaal thuis bleek de sluiting voor niet goed te zijn.

Deken mocht terug en er zou naar gekeken worden. Tussendoor wel een keer gebeld of ze al iets wisten (het duurde nogal).
Een week later heb ik netjes een andere thuis gehad.

Dit was dus wel goed afgehandeld. Of ze wisten nog wie ik was ivm het zadel.