DB wel of niet bellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leentje1975

DB wel of niet bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:43

Hallo allemaal,

Ik zit vandaag met een kwestie die me de hele tijd door mijn hoofd spookt en misschien kunnen jullie mij daarmee helpen?

Ik moest toevallig vandaag bij iemand een kettingzaag ophalen in wolvega en tijdens het gesprek kwamen we op het fenomeen pony's!
Ik ben zelf de trotse eigenaresse van 5 shetlandpony's en een 2 jarige merrie dus dan heb je mijn attentie wel hoor, maar die man wou ze eigenlijk wel kwijt want de kinderen hadden er niks mee, nou ja vooruit laat mij maar zien dan! Wij eropaf en jeetje, dit was wel erg wat ik te zien kreeg, twee kleine shetlandertjes, zwartbont en vosje supermager op een stukje modder met hier en daar puin en rommel. Ontzettend lief hoor, maar gewoon zoo mager, die van mij zijn allemaal al flink hun jasje aan het uittrekken maar deze hielden hem nog flink aan en stonden wat verdwaasd te kijken.
Ik de beste man gevraagd wat ze te eten kregen en toen zei hij smorgens en savonds een plukje hooi en handje brokken want op het gras konden ze nog niet. Ik was daar om half tien en kon geen hooi vinden of sporen ervan! Maar ik heb de man gezegd dat ze veel te mager waren, (de vos liep er al stram van) maar hij vond het wel meevallen want dit ras moest toch niet dik. Maar ik heb magere shetjes gezien maar deze waren echt extreem, geen grammetje vet meer te bekennen, dus ik zei tegen hem daar mag je wel een baal hooi ingooien hoor, zegt ie ja maar dat hebben ze in twee dagen op! Maar zouden jullie hier nu mee doen, dierenbescherming bellen of niet?

Ik zie die pony's op deze manier niet meer het einde van de maand halen, als je ze zou scheren heb je wandelende skeletten en de glans uit hun ogen is al vertrokken, maar ik heb al veel ellende gezien en heb er zelf al 4 opgevangen die er ook zo aan toe waren maar ik hoop zo dat ze die man voorlichting kunnen geven of zo! Want van mij wou hij het niet aannemen. En ben normaal nooit zo'n bemoeial.

Maar wat zeggen jullie, bellen of niet?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 30-03-10 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast ter verduidelijking.

Lynn_Nikita

Re: wel of niet melden eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:45

kun je ze niet overnemen van hem en zelf verkopen?
als hij graag van ze af wil en ze zo mager zijn kan hij geen hoofdprijs voor ze vragen

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:48

Ik heb hem wel geld geboden ja, 100 euro voor de beide, heb hem ook gezegd dat er nog chipkosten overheen kwamen waarschijnlijk ook nog dierenartskosten maar hij vond dat veel te weinig want ze hadden hem een paar jaar terug veel meer gekost, maar ik heb er al verscheidene opgevangen en die hebben hun verzorging ook nodig, en kan wel een kudde pony's neer gaan zetten maar ik moet het zelf ook aan kunnen anders ben ik geen steek beter als die man toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:48

Als ze echt zo mager zijn kun je misschien wel de DB bellen...

Moeilijke situatie hoor...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:48

zeker melden als je zelf niet de mogelijkheid hebt om ze op te vangen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:49

leentje1975 schreef:
Ik heb hem wel geld geboden ja, 100 euro voor de beide, heb hem ook gezegd dat er nog chipkosten overheen kwamen waarschijnlijk ook nog dierenartskosten maar hij vond dat veel te weinig want ze hadden hem een paar jaar terug veel meer gekost, maar ik heb er al verscheidene opgevangen en die hebben hun verzorging ook nodig, en kan wel een kudde pony's neer gaan zetten maar ik moet het zelf ook aan kunnen anders ben ik geen steek beter als die man toch?

Die man snapt het geloof ik niet helemaal dan... Ze hebben hem meer gekost, duh!
Dan zou ik gewoon de DB bellen. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:51

wat is de binding met jou en de man?
moet je vaker zaken met hem doen?
kunnen andere mensen ook de pony`s zien?
als je nu gaat bellen weet hij wss wel dat de melding van jou afkomt

ik denk, aangezien kopen dus niks word, ik wel zou bellen dan

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:51

Nou ja vind het dus zelf ook een moeilijke situatie daarom vraag ik jullie ook, heb er nu drie die ook zo mager waren opgevangen en weet dus echt wel wat mager is, maar ja ik vind het altijd moeilijk om me daarmee te bemoeien maar dit begrootte me dus wel echt, maarja ik vind het dus ook moeilijk

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:52

als ik jouw verhaal zo lees zou ik de dierenbescherming bellen als hij er toch niks aan doet
het is misschien niet de makkelijkste weg, maar wel het beste.
en zo weet je zeker dat er wat aan gedaan word, dit kan zo niet

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:53

Wat vind je zelf het beste?

En zei de man dan wat hij er wel voor wilde hebben?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:56

Nou ja de honderd euro die ik er voor bood vond ie niet genoeg, want hij had er zelf veel meer voor betaald een aantal jaren geleden, maar aangezien ze niet gechipt waren en zoals ik het kon zien er wel een half jaar overheen zal gaan voordat ze weer een beetje shetlandwaardig zijn vond ik de 100 euro wel genoeg en dat die man weet dat de melding van mij wegkomt maakt me niet uit, ik heb hem er vanmorgen ook nog op aangesproken maar hij maakte er geen punt van, had eerder het idee dat het het ene oor inging en het andere weer uit, maar misschien is het beter dat ik ga bellen, want ik zie dit niet goedkomen, en ja ze staan wel naast een doorgaande vrij drukke weg in wolvega maar ik denk door de wintervacht het nog niet echt opvalt in de verte!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:57

DB bellen!
Zo te lezen weet jij het verschil tussen echt te mager en gezond. Als de man het niet inziet (waarschijnlijk uit onwetendheid) dan moet je hulp inschakelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:58

Gewoon bellen hoor! :j Je hebt niets te verliezen dan, toch?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:02

Als ik mijn hart zou volgen dan had ik echt gewoon er voor neergeteld wat die man ervoor had willen hebben, maar dat kan gewoon niet, maar ik loop alwel de hele dag met een wée gevoel in mn maag, stom he! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:02

Absoluut melden.
Als je zegt dat ze op deze manier 't einde van de maand niet halen, dan hoef je daar toch niet over na te denken? ;)

Melden kan geloof ik ook anoniem.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:02

jij kan niet meer slapen in de wetenschap dat die beestjes het heel slecht hebben en in een slechte conditie verkeren, gewoon je gevoel volgen en even dat tussen de oren knopje uit. Bellen en ook eisen dat er actie op ondernomen wordt.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:03

leentje1975 schreef:
Als ik mijn hart zou volgen dan had ik echt gewoon er voor neergeteld wat die man ervoor had willen hebben, maar dat kan gewoon niet, maar ik loop alwel de hele dag met een wée gevoel in mn maag, stom he! ;(

ik vind het helemaal niet stom ;)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:05

gaat even bellen, jullie horen het zo!

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:05

Ik zou het echt melden! Wat een idioot is die man zeg! :(

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:13

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:18

Nou en weet je wat het ergste nog was, om het stukje modder heen was allemaal gras en ze mochten van hem er nog niet op, want het was te nat, nou hier in de omstreken is alles allang meer nat dus dat valt best mee,

maar goed ik heb gebeld, veel lastige vragen hihi
doorgegeven dat het zo niet goed komt ook omdat er een grote rol gaas in de wei ligt waar met hun voeten in kunnen komen, voer heb ik niet gezien, geen sprietje hooi of de sporen ervan, losse stukken prikkeldraad enz enz. Maar als het goed is, dan gaat de inspekteur als hij tijd heeft er vandaag of morgen eventjes kijken of het klopt nou ja en op den duur kan ik eens horen wat ze er mee gedaan hebben.
Ik heb ook aangegeven dat mocht die man afstand willen doen of als ze op den duur in beslag genomen worden dat ik ze dolgraag op wil vangen. Nou ja dat werd er bij geschreven dus ik wacht het maar af.

Maar heel stom het blijft me kriebelen en krijg het beeld niet echt voor mijn ogen weg, straks maar even gaan kroelen met mijn eigen paardjes pfff

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:20

goed gedaan leentje, ik hoop voor de paardjes dat ze bij jou mogen komen voor de opvang.

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:22

Ja heel goed gedaan van je! Je kan trots zijn!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:33

Goed van je dat je gebeld hebt! Nou maar hopen dat de DB er iets aan kan doen!!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:34

Ach al geven ze die man info hoe het wel moet of houden ze hem in de gaten, het gaat mij erom dat die pony's te eten moeten hebben, want had nou niet echt het idee dat hij mij serieus nam eigenlijk!