we hebben sinds enkele jaren een oldtimer vrachtwagen waarin we onze 2 fjorden vervoeren.
we knappen deze elke zomer een beetje op zodat hij mooi en veilig blijft.
nu had ik alleen een paar vragen waar ik zelf nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Hoe kan ik de binnenkant van de vrachtwagen het best wit en vuil vrij houden?
Nu is het bovenste deel geverft met witte latex voor op de badkamer. Helaas krijg ik de vlekken die de paarden maken er niet meer uit.
Zelf heb ik al zitten denken aan plastic platen die ik tegen de wand kan lijmen.
Hoe zou ik de onderkant van de wand schraapvrij kunnen houden?
nu bestaan de onderkanten van de wanden uit hardhouten platen. Helaas zitten hier veel krassen op door het stampen of verstappen van onze paarden. Zou je hier aluminium tegenaan kunnen zetten of geeft niet veel lawaai?
Welke verf kan ik het best gebruiken voor de buitenkant?
En hoeveel zal ik kwijt zijn als ik delen profecioneel laat overspuiten?
Ons vrachtwagentje is mooi blauw
hij staat altijd buiten. Helaas merk ik dat er steeds meer verf afbladdert.vooral op de delen die van hout zijn ( de bak ) deze is van hard hout en al behandeld. Maar daar zit dus blauw overheen.
Hoe kan ik de cabine opnieuw bekleden?
Nu zit er binnen in de kabine een soort board met gaatjes erin. Het begint overal een beetje los te laten en te vervormen door het weer.
Ik zat zelf te denken om de platen opnieuw vast te nieten en er dan een stofje overheen te spannen en deze ook vast te zetten. Alleen weet ik echt niet welke stof mooi en neutraal is..
Zijn er hier op bokt misschien mensen met een ouder vrachtwagentje? Hoe ziet deze er uit??
alvast heel erg bedankt, dit zal me vast een hoop denkwerk besparen. Heb vanmiddag 2 uur in mijn vrachtwagentje doorgebracht maar kon niets bedenken.
) te zien! 

Kon het op je foto niet helemaal goed zien, een 508?? Die heb ik nl ook gehad, en dat board met gaatjes kwam gelijk zo bekend voor
Kwa kosten was ik niet eens zoveel duurder uit dan losse matten. Zo uit mijn hoofd heb ik er toen iets van 600 euro voor betaald. Je kan dat ook zelf doen (de spullen ervoor zijn los te verkrijgen) maar ik was en te lui