Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Let op medio 2012 gaat het E rijbewijs veranderen!
Voor alle aanhangwagens boven de 750kg geldt straks dat het BE rijbewijs benodigd is.

_sparta_ schreef:Er wordt al jaren geroepen dat het volgend jaar verplicht is. Maar telkens is het weer volgend jaar en weer volgend jaar.

supersambo schreef:Nou op zich vind ik dat helemaal niet zo moeilijk. Vind alleen wel triest dat er verscheidende rijschoolhuoders gewoon domweg misleidende onzin verkondigen. Als iemad toch die regels zou moeten begrijpen zijn zij het wel.
Maar dit miepje gaat gewoon een trailertje aanschaffen zonder E-rijbewijs.

Sanna_ schreef:Ik heb mn E al weer een tijdje geleden gehaald, dus hier hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Vond het sowieso altijd al verwarrend wanneer iets nou wel en niet toestaan was, qua gewicht van de aanhanger en combinatie en alles.

Speedster schreef:Als ik het goed begrijp vervalt dus de beperking met betrekking tot het ledig gewicht van het trekkende voertuig? Dus mag je met een auto van 1200 kg een trailer trekken met een MTM van 1300 kg?
iedereen roept altijd dat je een E-rijbewijs nodig heb, maar inprincipe mag ik dus met mijn 1-paardstrailertje met een Rangerover der voor zonder E-rijbewijs rijden?? Herilda schreef:Ik snap der ook nooit wat van hooriedereen roept altijd dat je een E-rijbewijs nodig heb, maar inprincipe mag ik dus met mijn 1-paardstrailertje met een Rangerover der voor zonder E-rijbewijs rijden??
Speedster schreef:Herilda schreef:Ik snap der ook nooit wat van hooriedereen roept altijd dat je een E-rijbewijs nodig heb, maar inprincipe mag ik dus met mijn 1-paardstrailertje met een Rangerover der voor zonder E-rijbewijs rijden??
Dat mag misschien nu al, hangt van het gewicht van de auto en de toegestane massa van de trailer af.
Ik kan me zomaar voorstellen dat je in andere Europese landen nog veel minder beperkingen hebt met het rijden met een aanhanger?
)