hoe belangrijk zijn transportbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inoek

hoe belangrijk zijn transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:34

Zijn transportbeschermers erg belangrijk?
En welke moet ik dan kopen?

Asciugamano

Re: hoe belangrijk zijn transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:42

Geen idee, ik gebruik ze niet. Nooit nodig gehad ook.
Dus als je 't mij vraagt zijn ze niet belangrijk en hoef je ze ook niet te kopen.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:45

Bij ons gebruiken de meesten geen transportbeschermers;
ik wel zo een hoge, en onderaan versterkt met leer en ik doe nog springschoenen aan om de hoeven te beschermen ook;
safety first!

bij ons is dr wel n paard geweest die problemen maakt met het inladen, hij is dan met zn knie op de hoek van de laadklep gevallen en dat werd wel naaien en 3weken in een verband zn volledige been...moest die transport beschermers aangehad hebben dan was et zeker zo erg niet geweest....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:47

Ik gebruik ze uit voorzorg.
Paardje zelf zou prima zonder kunnen, staat netjes stil, maar er kan altijd wat gebeuren tijdens het in of uitladen en daarnaast rijden er genoeg gekken op de weg. Het hoeft niet jouw schuld te zijn als het fout gaat op de weg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:52

ik gebruik ze niet meer
paard staat dan erg onrustig en probeerd ze onderweg af te krijgen

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:04

Je moet het hen wel gewend maken, int begin durfde mijne haar achterbenen niet verzetten met die dingen aan,
dus in de piste aangedaan en leren bewegen dermee enzo, nu loopt ze der zowa normaal mee rond :) ook altijd zorgen dat ze voldoende goed vast zitten,
maar beter voorkomen dan dat je nadien met brokken zit!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:31

Ik vind het wel belangrijk, ook al is mijn paard super braaf op de trailer en kan altijd iets gebeuren waardoor je blij bent dat je ze toch omgedaan hebt.
Wat silence ook zegt, het hoeft niet jou ( of paard) schuld te zijn waardoor er iets mis kan gaan.

Die van mij zijn ook met een stukje leer onderaan, heb hoge transportbeschermers voor en achter.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:35

Ik gebruik ze ook niet, heb ze wel. Maarja.. Ikl denk dat er eerst iets moet gebeuren voordat ik ze ga gebruiken :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:45

Het risico dat er iets gebeurt MET bescherming om is groter dan zonder bescherming.
Ik ben namelijk nog nooit beschermers tegen gekomen die niet op de een of andere manier afzakken. Ik heb vaker gezien dat paarden bijna op hun muil gingen doordat ze op afgezakte beschermers gingen staan bij het uitladen dan dat ik meegemaakt heb dat ze iets hadden voorkomen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:57

Daar ben ik dus ook bang voor, dat ze afzakken.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:05

Niet.

Transportbeschermers zijn klinklare onzin en bedacht door de commercie. Wat ik altijd zo grappig vind; als veulens of jonge paarden vervoerd worden, krijgt geen eigenaar het in z'n hoofd om die transportbeschermers om te doen. Dan zijn ze een jaar of 3, 4 of ouder, hebben ze trailerervaring en dan doen ze wel van die dingen om. Als je het jonge onervaren dieren niet doet, waarom zou je het oudere ervaren dieren dan wel doen?

Er kan altijd wat gebeuren, maar dat risico is met transportbeschermers groter dan zonder.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:07

ikke schreef:
Het risico dat er iets gebeurt MET bescherming om is groter dan zonder bescherming.
Ik ben namelijk nog nooit beschermers tegen gekomen die niet op de een of andere manier afzakken. Ik heb vaker gezien dat paarden bijna op hun muil gingen doordat ze op afgezakte beschermers gingen staan bij het uitladen dan dat ik meegemaakt heb dat ze iets hadden voorkomen.

:j ik gebruik ze ook nooit. Afzakken inderdaad en ze gaan er toch anders door lopen (kans op misstappen is groter). Met een flinke uitglijder of erger (aanrijding) beschermen transportbeschermers niet.

Maar ik rijd ook nooit met bescherming (ook niet met springen) omdat ik van mening ben dat het meer kwaad doet dan goed. Ook dit is een keus die iedereen zelf moet maken.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:12

Hier ook geen beschermers om, alleen de pony staat voor met springschoenen. En dat is niet voor tijdens transport, met voor het uitladen. We hebben een vooruitlader en hoe ik het ook probeer, meneer presteert het altijd om met zijn ene voorhoef over de rand van die klep te glijden. Snee in de kootholte is al een keer het gevolg geweest, en dat voorkom ik zo nog een keer.

Verder vind ik het onzin, ze staan rustig, benen blijven koel. Beschermers zijn dik en warm.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:26

00peetje00 schreef:
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ze afzakken.

Ik heb het nog nooit meegemaakt en heb al heel veel paarden vervoerd.
Als je de beschermers gewoon goed vastmaakt en je paard is het gewend is de kans echt klein dat ze afzakken.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:16

Ik heb er verder geen ervaring mee hoor, maar ik ben er toch bang voor en daarom gebruik ik ze niet.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:20

Ik doe eigenlijk gewoon peesbeschermers en springschoenen aan bij het paard als we weg gaan meer niet. Transportbeschermers vind ik niet nodig, al hebben we ze wel op stal.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:21

imo. zijn ze nergens voor nodig. als er ooit iets gebeurt (denk aan een ongeluk o.i.d.) zullen die ''beschermers'' de schade echt niet veel kleiner maken.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:24

Jhaa heel belangrijk! heb mijn paard nu 4 keer op moeten laden om ergens naar toe te gaan inladen uitladen inladen! en de 1e keer ging het goed liep ze gelijk mee(3,5/4 jarige paard!!!!!) en daarna is ze geschrokken van een hond die mee de kar in ging! die we niet gezien hadden en daarna was ze gelijk verpest.. nou weer de trailer in want ja het goot zo hard ze moet toch weer naar de binnenbak! de trailer in dat wou ze dus niet! (het was de dag ervoor gebeurd) dus ze ging zitten op dr kont en zo ging ze weer de klep af! daarna is ze er een keer afgesproken en bleef ze met dr achter been ergens achter hangen geloof ik en gelijk een wondje! dus we gaan proberen beenbeschermers om te doen want we vinden het echt te gevaarlijk! ik heb liever dat ze beenbeschermers om heeft dan dat ze dalijk kreupel is!! (we hadden wel peeskappen om voor met het op de trailer staan!)

( ik vindt het belangrijk! maar als jou paard stil staat op de trailer en makkelijk te laden is is het niet nodig ;) )

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:26

wel of geen beschermers, als een paard een klap krijgt, houd ie er waarschijnlijk toch wel iets aan over.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:45

ik gebruik geen beschermers.
ik zie er eigenlijk meer nadelen dan voordelen aan.
de paarden die beschermers om hebben die ik zie, zijn er nou allemaal niet bepaald blij mee.
mijn paardje krijgt wel altijd gewoon alvast dr peesbeschermers om... maar dat is meer zodat ze ze alvast om heeft en toch dr pezen ent een beetje beschermd zijn :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:50

Ik gebruik ze niet, mijn paard wordt kei onrustig en gaat helemaal trappen als hij van die dingen omkrijgt :P

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:51

bij mijn paard zakken alle modellen af, ik doe nu een soort 3 in 1 beschermers om van de epplejeck met gewatterde voering, deze blijven wel zitten.

Anders alleen peesjes en springschoenen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:53

melissaxx94 schreef:
daarna is ze er een keer afgesproken en bleef ze met dr achter been ergens achter hangen geloof ik en gelijk een wondje! dus we gaan proberen beenbeschermers om te doen want we vinden het echt te gevaarlijk! ik heb liever dat ze beenbeschermers om heeft dan dat ze dalijk kreupel is!! (we hadden wel peeskappen om voor met het op de trailer staan!)

En wat denk je dat er gebeurt was als ze op dat moment beschermers om had gehad? Dan was ze daaraan blijven hangen, had er nog eens flink aan getrokken met het risico dat de beschermer opeens losschiet en je paard dus uit haar evenwicht raakt. Wat haalt ze dan open?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:43

ikke schreef:

inderdaad, ik gebruikte nooit beschermers om deze redenen.

als je dan toch beschermers wilt gebruiken, haal dan die kunststoffen van kavalkade. die kunnen absoluut niet afzakken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:48

Ik bandageer!
Mijn paard is superbraaf op de trailer, en toch zet ik em in de transportbandages en springschoenen..
Beter voorkomen dan genezen.. en hij geeft er helemaal niks om..

Van transportbeschermers hoor ik vaker dat ze erop gaan lopen klieren.. al maakt het bij die van mij niet uit.