Naam paard veranderen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shirley4000

Naam paard veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:16

Ik heb een paardje gekocht van 10 nog nooit gestart, genaamd Petra, ik wil de naam veranderen, ik heb gehoord dat dat gewoon kan maar op de KNHS site staat wat anders, kan ik de naam überhaupt wel veranderen?

Groetjes!

Munnie

Re: Naam paard veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:18

Ze zeggen altijd dat als je de naam veranderd dat ongeluk brengt. Maar als je het wilt veranderen dan kan je gewoon op je strartkaart een sportnaam doen en die mag je zelf bepalen.

shirley4000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:19

Munnie schreef:
Ze zeggen altijd dat als je de naam veranderd dat ongeluk brengt. Maar als je het wilt veranderen dan kan je gewoon op je strartkaart een sportnaam doen en die mag je zelf bepalen.

Op je startkaart? Die heb ik nog niet,komt als ik heb getraind, over een jaartje ofzo, ik ga haar vrijdag namelijk pas ophalen!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:20

shirley4000 schreef:
Munnie schreef:

Op je startkaart? in het paspoort kan het natuurlijk niet, maar een paard met afstamming word toch niet Petra genoemnd?

Jawel hoor, waarom niet? :+

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:21

Waarom niet? Als het beestje maar een naam heeft toch :)?

Je kan inderdaad op je startkaart een andere naam gebruiken als sportnaam alleen de stamboeknaam is dan nog gewoon Petra.
Maar als je de stamboeknaam echt wilt veranderen moet je bij het stamboek zijn.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:21

Je kan wel een sportnaam opgeven, dus je naam op de startkaart veranderen.. Op je paspoort kan niet..

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:22

je moet het zelf weten of je het wilt veranderen, naam veranderen op paspoort kost veel geld, weet niet hoeveel, volgens mij moet het paspoort gewijzigd worden ongeveer 700 euro - volgens mij, weet niet of het klopt- maar je kan ook gewoon als sportnaam en of roep naam een andere doet.

Mag ik vragen wat voor afstammeling petra is? ken nl. ook een petra haha:)

shirley4000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 16:22

_Claire schreef:
Je kan wel een sportnaam opgeven, dus je naam op de startkaart veranderen.. Op je paspoort kan niet..

Oke doe ik dat :Y) dankje!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:23

Je zou het ook in het paspoort kunnen veranderen. Daar zitten echter wel extra kosten aan. Beetje afhankelijk van welk stamboek wat de kosten zijn.
Verder is het zo dat je dus zonder extra kosten je paard op je startkaart een andere (sportnaam) kan geven!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:58

Ja maar je kan juist het beste een sportnaam pakken omdat het niks extra's kost en een stamboek naam niet echt uitmaakt want die weet jij toch? Op wedstrijd komt dan gewoon de naam die jij hebt gegeven te staan.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:02

Ja hoor, je kan gewoon de naam op je startkaart veranderen :)
Mijn paard heet op zijn paspoort Omar, maar hij heet Danique's Choice op wedstrijd :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:05

Munnie schreef:

Nog nooit van gehoord, maar had ik het wel geweten dan had Frío nog steeds Frío geheten. Die naam kreeg hij toen ik hem kocht. Spaans paard moet een Spaanse naam hebben vond ik.
Omdat ik de naam op zijn paspoort niet bij hem vind passen en hij gewoon Frío is, is dat ook de naam die op de startkaart staat.

shirley4000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 21:37

Ja inderderdaad :) vinden jullie sundance een leuke sportnaam?

x

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:14

Voor een merrie? Nee niet mijn idee voor een merrie!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:48

P.s je kan het naam in het paspoort veranderen. Heb ik zelf ook gedaan. Je krijgt dan geen nieuw paspoort, maar een verwijzing naar een bladzjide in het paspoort met de 'nieuwe' naam. En wat dnke je het kost MAAR EEN PAAR TIENTJES. dus als j heet wil, gewooon doen dit was trouwens bij het kwpn

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:47

Je kan ook voor je zelf een een andere naam bedenken en hem zo noemen ;).
Niemandt door dat ze Petra heet ;).
En over een jaar mag je zelf een sportnaam bedenken dus ;).
Ik doe dit ook waarschijnlijk als ik een nieuw paard krijg, heb al een naam in m'n hoofd
waar ik helemaal gek op ben :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:50

shirley4000 schreef:
Ja inderderdaad :) vinden jullie sundance een leuke sportnaam?

x

sundance vind ik nogal cliche maargoed als jij het leuk vind vooral doen!

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:00

Wat voor een paard krijg je, wat is het karakter en hoe ziet ze er uit?
Ik ben goed in namen bedenken :D.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:14

shirley4000 schreef:
Op je startkaart? Die heb ik nog niet,komt als ik heb getraind, over een jaartje ofzo, ik ga haar vrijdag namelijk pas ophalen!

Ga eerst maar eens fijn wennen aan je nieuwe paard dan komt er vanzelf wel een naam op je pad die bij haar past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:18

Sjuimpje schreef:
shirley4000 schreef:

Ga eerst maar eens fijn wennen aan je nieuwe paard dan komt er vanzelf wel een naam op je pad die bij haar past.

Dat is idd het beste! ik wilde mijn paard eerst ook anders noemen maar als ik nu terug denk aan de namen die ik hem wilde geven.. :o ben ik blij dat hij zijn echte naam heeft gehouden.. De namen die ik had bedacht waren redelijk penny en paste echt niet bij hem

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:26

SemdeLorijn schreef:
Wat voor een paard krijg je, wat is het karakter en hoe ziet ze er uit?
Ik ben goed in namen bedenken :D.

Wat jij mooi vindt, hoeft niet de smaak van de TS te zijn ;) Er zullen b.v. zat mensen zijn die de 'echte' naam van mijn paard mooi vinden. Ik vond het niet passen en heb hem een andere naam gegeven toen ik hem kocht. Vorige eigenaar vond de oude naam blijkbaar wel mooi want die heeft het nooit verandert.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:04

@ Branka; ik ben toch wel benieuwd wat dan die andere naam is? :D (mag over pb hoor!)

Als jij Sundance mooi vind, noem je haar Sundance :) Echter zou ik ook even wachten tot je aan haar gewend bent en er ineens wat naar boven schiet :) *En vaak wen je al snel aan een naam, het hoort gewoon bij het paardje! Dan klinkt een andere naam vaak heel raar*

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:09

Als dat paard al 10 jaar Petra genoemd wordt, waarom ga je de naam dan veranderen??
Toen ik van mijn ouders Firefly heb gekregen, kende ik haar nog onder een andere naam. De manege waar we haar van gekocht hebben had haar net een jaartje, vanuit de handel. Ze hebben haar Tyler genoemd. Toen ik haar dus kreeg zag ik op de papieren dat ze Firefly heet. Ben toen de wei in gelopen om te kijken welke naam ik zou gebruiken: Loop wei in en roep: TYLER... geen reactie. Roep nog een keer: FIREFLY, en ze kwam in galop naar me toe (had haar nog maar 2dagen dus nog geen band). Het is net als jou eigen naam, als iemand jou ineens truus zou noemen, dan luister jij toch ook niet? Dat ken je niet.
Mijn pony was toen 9 jaar toen ik haar kreeg en heb haar toen gewoon weer Firefly genoemd, zoals ze was gewend. Oke, nu ga ik te horen krijgen: paarden kunnen geen mensen verstaan, maar de klem-toon in een naam is toch wel belangrijk.
ALS je het dan toch wil veranderen, zoek dan iets wat 'klinkt' als Petra... Of kijk eerst bij je paardje of ze reageert op de naam ;)

Succes!

deamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 01:29

apple01 schreef:
P.s je kan het naam in het paspoort veranderen. Heb ik zelf ook gedaan. Je krijgt dan geen nieuw paspoort, maar een verwijzing naar een bladzjide in het paspoort met de 'nieuwe' naam. En wat denk je het kost MAAR EEN PAAR TIENTJES. dus als je het wil, gewoon doen dit was trouwens bij het kwpn

Het is bij KWPN paarden wel de gewoonte dat de naam begint met een letter dat bij het geboortejaar hoort. Kijk hiervoor op: http://www.paardrijinstructie.nl/tips-b ... r-kwpn.php
Dus als de huidige naam met bijvoorbeeld een A begint en je wilt het officieel wijzigen dan moet de nieuwe naam eigenlijk ook met een A beginnen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:06

Volgens mij reageert een paard eerder op je stem dan op zijn naam.
Als ik dikkie tegen hem zeg reageert ie ook :D