Ik heb rond 20 dec 09 een 19 jarige pony gekocht bij een handelaar.
De VP van de pony was 1600 euro en heb haar voor 1350 meegekregen.
Omdat de pony al wat ouder was en ik zo op het 1ste gezicht geen kreupelheid of rarigheid zag heb ik haar niet laten keuren.
De handelaar zei namelijk dat ze op haar 12e pas beleerd was en dus absoluut niet versleten. In 2007 was de pony nog gekeurd en toen goedgekeurd, dus toen de handelaar hem kocht heeft die hem ook niet gekeurd omdat ze dus 2 jr geleden nog goed door de k.k heen kwam.
Vanmorgen zou ik les hebben, maar merkte een pijnlijke plek op de schoft. Naar DA geweest om dit op de foto te laten zetten en omdat ze soms wat korter liep met r.a. ook buigproef laten doen. Deze was verre van goed

Been op de foto gezet en daar kwam OCD en atrose uit. De DA zei met de buigproef al meteen dat hij haar klinisch af zou keuren.
Maar toen hij de foto had gemaakt zei hij. Ze heeft atrose en OCD maar het valt mee.... Eerst moet ze 2 wkn rust (geen zadel op, wel gewoon longeren) voor dr schoft want daar heeft ze een drukplek van de deken zitten (zadel was wel goed, had ik meegenomen om te laten zien hoe het op haar rug lag) daarna moet ze behandeld worden door de osteopaat omdat ze zo scheef als een hoepel is en dan zou het wel goed komen hij zei ook nog mocht ze er dan toch last van krijgen kunnen we altijd nog inspuiten, maar ga eerst de rust en de osteo maar proberen.
Nu weet ik dus niet goed wat ik ervan moet denken omdat ik altijd alleen maar schrikbarende verhalen lees over OC en atrose paarden (worden zelf vaak gratis aangeboden als weidemaatje enzo) Ook zei hij van ja het is normaal dat oudere paardjes dat krijgen en dat het bij haar (nog) niet ernstig is.
Nu heb ik haar dus bij aankoop niet laten keuren omdat ze volgens de handelaar niet versleten was. Ook heeft de handelaar gezegt dat ik haar 2 mnd op proef mocht en dat ze 1e terugkoop recht wilde. Hierin ben ik accoord gegaan en zou dit per mail opgestuurd krijgen. Echter heb ik nooit geen mail van haar ontvangen.
Maar nu dus is mijn vraag wat kan/moet ik hiermee.