trailer al bijna 10 maanden op de zelfde plek tussen woonhui

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

trailer al bijna 10 maanden op de zelfde plek tussen woonhui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:01

hallo,

ik heb een vraag hoe zit het nu eigenlijk met een trailer die gewoon op een openbare parkeer plaats staat?
opnieuw het verhaal,
hier in de straat hebben we een probleem met parkeren.
nou is er iemant in de straat die een trailer achterom heeft gezet op de parkeer plaats
die parkeer plaats hebben wij hard nodig omdat er te kort is aan parkeerplaatsen,
nou hebben we al meedere keren de politie gebeld om die trailer weg te laten halen en de gemeente,
maar hun doen er niks mee,
nu staat in de wet van brunssum dat een aanhangwagen niet lager mag staan dan 24 uur.
wat kun je hier nog mee doen?
na de burgemeester gaan?
het is zo ergelijk omdat wij onze trailer al 2 keer hebben weg moeten halen,
Laatst bijgewerkt door corina21 op 01-02-10 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

corinep

Re: trailer al bijna 10 maanden op de zelfde plek tussen woonhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:13

Ik heb je verhaal 2 keer gelezen maar ik snap je verhaal niet zo goed. Heb jij een trailer die je op een openbare parkeerplaats wilt parkeren of heeft iemand anders zijn trailer ergens neergezet die je weg wilt hebben?

Ik heb mijn trailer ook op een openbare parkeerplaats staan. Volgens mij mag het niet maar op die weg is altijd plaats en er staat ook een aanhangwagen van een rijschool en diverse vrachtauto aanhangers altijd. Gebruikte hem minstens 4 keer per week om naar de bak te gaan maar de laatste tijd ongeveer 1 keer in de 2 weken.

Ik weet dus niet zeker of dit mag maar hij staat daar niemand in de weg en gebruik hem regelmatig dus hij staat toch telkens op een andere plek.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:16

ik heb het ook onduidelijk neergezet sorry,
het is een trailer van iemant anders,
wij hebben hier geen parkeer mogelijkheid en wij hebben een bus dat was makelijk parkeren achter,
onze trailer hebben we ook al hier gehad voor 1 dag en werden we dag erna gebeld we moesten hem direct weg halen.dat is zo ergelijk ze doen er gewoon niks aan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:17

Ik snap hem nog steeds niet. Ook niet na 2 keer lezen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:19

Wat ik niet snap, waarom worden jullie dan wel gebeld en hun niet? Vriendje bij de parkeerpolitie ofzo? Zet je jouw trailer er toch ook weer?

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:21

Bel de politie dan moeten ze hem snel weg halen anders krijgen ze een boete!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:24

chocobroodje schreef:
Wat ik niet snap, waarom worden jullie dan wel gebeld en hun niet? Vriendje bij de parkeerpolitie ofzo? Zet je jouw trailer er toch ook weer?

ja liefste deed ik dat ook maar het probleem is dat we an nog minder parkeermogelijkheid hebben.
kan ook zijn dat wij wel erop reageren en hun niet?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:24

markies schreef:

die hebben we al vaker gebeld maar die doen er niks mee.

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:37

Misschien kun je een briefje op de trailer hangen waarin je de eigenaar vriendelijk uitlegt wat het probleem is en dan vraagt of hij/zij ruimte wil maken. Zet ook je naam en telefoonnummer er op zodat jullie het er eens over kunnen hebben. Zorg wel dat het briefje opvalt anders lezen ze het natuurlijk niet :)

Je kan ook kijken of er een nummerbord op de trailer zit en dan de bijbehorende auto in de straat op zoeken en eens aanbellen om het er met die mensen over te hebben.

Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:40

sammy1 schreef:
markies schreef:

die hebben we al vaker gebeld maar die doen er niks mee.

Dagelijks bellen, tot ze er ziek van worden. Een trailer mag net als een caravan niet langer dan een week langs de weg staan. Het wordt een ander verhaal als de trailer op eigen terrein staat.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:45

volgens mij mag hij niet langer als 3 dagen staan. Maar als ze hem verplaatsen naar een parkeerplaats verder kan de politie er al niks tegen doen.
Heb een soortgelijk geval een keer op tv gezien bij de milieupolitie of iets dergelijks. Er valt weinig aan te doen.

Sea_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:49

Dilema zeg!
Aan de ene kant snap ik de eigenaar van de trailer ook wel, hij moet ergens staan. Maar als er ZO weinig plek is, is het niet handig en zullen ze net als jullie gewoon een alternatief voor moeten zoeken. Ik hoop dat je de eigenaar van de trailer kan spreken, zo niet: verzamel bewijsmateriaal (elke dag een foto met datum en tijd) schrijf een email/brief vraag een ontvangstbevestiging, bel of ze de email-brief ontvangen hebben. Zet hier onder andere in dat je een duidelijk onderbouwd antwoord wil waarom hun wel en jullie niet.. geen antwoord= elke week bellen waar t antwoord blijft :P meestal houd de gemeente niet zo van mensen die bovenstaande moeite doen en echt achter hun aan lopen met de bezem :+ meestal heeft het dan wel effect :P
Ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:07

Anarya schreef:
Je kan ook kijken of er een nummerbord op de trailer zit en dan de bijbehorende auto in de straat op zoeken en eens aanbellen om het er met die mensen over te hebben.

Zwaardere aanhangers (en dus ook trailers) hebben tegenwoordig een eigen kenteken.

Ik vind het raar dat de politie hier niks aan doet. Ik weet dat ze nooit staan te springen om dit soort dingen op te lossen, maar na 10 maanden mag er toch wel een keer actie ondernomen worden.

Kunnen jullie samen met de buurt niet iets ondernemen? Ik neem aan dat jullie niet de enigen zijn die last ondervinden van het parkeerprobleem. Gewoon met z'n alleen voor het gemeentehuis gaan protesteren ofzo :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 09:04

er zijn zeker 7 mensen hier in de straat die het ook stoort ook hun hebben gebeld,en ieders keer word gezegd dat ze actie gaan ondernemen
ze zijn wel hier geweest ze hebben gezien waar hij staat maar toch word er niks mee gedaan.ik heb een vermoeden dat de vriens van haar mischien bij de gemeente werkt ofzo.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:08

Ik kan dan zo asociaal zijn dat ik gewoon die trailer aanhang en gewoon verplaats
Of prik in de banden

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 09:09

haha tja dat zou kunnen maar daar heb ik mezelf mee.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:13

OKe, dan gewoon de politie bellen en zeggen , dat dat ding nu echt weg moet want dit is de wet overtreden, (hun erop wijzen dat ze zelf ook de wet overtreden) Dat ze er nu wat aan doen anders ga je verdere stappen ondernemen, vraag ook altjid de naam van de gene waarmee je sprak.
Als je dit gedaan, gebeurt er nog niks bel je voor de laatste keer en dan zeg je zo ik nu een tv zender erbij halen, sbs6 is happig op zilke verhalen

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:14

als het goed is staat in jullie algemene plaatstelijke verordening dat een aanhanger met kenteken niet langer dan 3 dagen op de openbare weg mag staan (ik neem aan dat het niet een afgesloten parkeerplaats is...).
Staat deze er langer dan kan de gemeente hem stickeren en evt de eigenaar aanschrijven. Als hij hem niet verwijdert dan kan de gemeente dit doen (= bestuursdwang), op kosten van de eigenaar.
Is het een aanhanger zonder kenteken, dan mag hij zo wie zo niet op de openbare weg staan en dan kan de gemeente/politie hem direkt verwijderen (meestal wordt hij voor de zekerheid wel gestickert).
Als je bij de gemeente een verzoek tot handhaving indient, dan moeten ze er iets aan doen (in theorie... ;) )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:27

Schrijf eens een brief naar de gemeente i.p.v. bellen. En mijn tip is, laat een ander die opstellen want zoals je hier neer typt is veel te warrig en moeilijk serieus te nemen :o
Wijs er vooral op wat de overtreding is en waarom je de gemeente erop wilt wijzen actie te ondernemen. En dan vooral ook de parkeerproblemen in de wijk noemen (en wat minder nadruk op dat je wraak wilt omdat jullie er ook op aangesproken zijn ;) )

sammy1 schreef:
er zijn zeker 7 mensen hier in de straat die het ook stoort ook hun hebben gebeld,en ieders keer word gezegd dat ze actie gaan ondernemen
ze zijn wel hier geweest ze hebben gezien waar hij staat maar toch word er niks mee gedaan.ik heb een vermoeden dat de vriens van haar mischien bij de gemeente werkt ofzo.

Dat laatste is een raar vermoeden trouwens. Als medewerker bij de gemeente heb je echt geen vrijbrief voor dit soort dingen :n

Maar als jullie weten van wie de trailer is, nooit eens kennisgemaakt en gewoon eens op normale manier gevraagd aan ze wat hun bedoeling met de trailer is bijvoorbeeld? ;)

Bakkebaaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:55

Andere tip dan nog, ga naar de politie, vraag naar een leidinggevende en vertel hem/haar dat je al meerdere malen gebeld hebt (samen met de buurt) leg het probleem uit en vraag waarom er niets aan gedaan wordt. Mogelijk kun je met een leidinggevende wel iets.
Andere optie is inderdaad handhaving van de gemeente bellen.
In elk geval blijkt vaker dat hoe langer je volhoudt er mogelijk na langere tijd iets mee gedaan wordt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:36

oOoKellyoOo schreef:
Ik kan dan zo asociaal zijn dat ik gewoon die trailer aanhang en gewoon verplaats
Of prik in de banden

Dat vind ik zeker asociaal! Ik had mijn trailer eerst hier in de wijk staan(gebruik hem echt vaak dus staat nooit langer dan 3 dagen achtereen op dezelfde plek) en laatst stonden er 2 banden lek. Als iemand gewoon naar me toe had gekomen of een briefje had neergelegd had ik m wel ergens anders neergezet. Maar dit was een parkeerplaats waar altijd nog plek was, bij niemand voor de deur ofzo dus ik was mij geen kwaad bewust. Gelukkig voor 60 euro 2 gebruikte bandjes op de kop kunnen tikken en bij kennis erom laten leggen maar anders koste dat geintje mij zo 250 euro!

Tuurlijk is het niet netjes als je zo'n ding ergens neerzet dat mensen die daar wonen hun auto niet meer kwijt kunnen maar voor eigen rechter gaan spelen vind ik echt niet kunnen. Probeer het eerst maar eens met een briefje of spreek de mensen zelf aan als je weet van wie die is. Als politie en gemeente er niets aan wil doen kun je het blijven proberen of stoppen met je eraan ergeren en het zo laten.

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:32

Citaat:
nu staat in de wet van brunssum dat een aanhangwagen niet lager mag staan dan 24 uur.

In de meeste APV's staat het op een andere manier waardoor je er dus altijd onderuit kunt komen.

Zoals het in 9 van de 10 APV's staat is het zo dat ze niet langer dan 24 uur op dezelfde plaats mogen staan.
Wanneer de trailer dus 5cm verplaats word is dit niet meer op dezelfde plaats.
Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad en heb de trailer toen 30cm vooruit geduwd.
Dit was volgens de agenten voldoende om de aanklacht niet meer in behandeling te nemen.
Het begrip "op dezelfde plaats" is lastig voor de politie om te controleren en vaak nemen deze dit soort zaken daarom dus niet in behandeling.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:35

je noemt het zelf een openbare parkeerplaats,
dus snap niet zo goed wat je bedoeld.. en wat je vraag precies is.

een openbare parkeerplaats is toch voor iedereen ?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:42

Even opgezocht in het APV van Brunssum....

Citaat:
Artikel 5:6 Kampeermiddelen e.a.
1. Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden
wordt gebruikt:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een door het college
aangewezen weg, waar dit naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van
beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;b
b. op een door het college aangewezen plaats te parkeren, waar dit naar zijn oordeel schadelijk
is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het college kan ontheffing verlenen van het in het eerste lid, aanhef en onder a, gestelde verbod.
3. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt
voorzien door het Provinciaal wegenreglement of de Provinciale landschapsverordening.

Dit is het enige wat van toepassing zou kunnen zijn op de trailer.
Wellicht het het college (om wat voor reden dan ook) ontheffing verleend voor dit voertuig. Wellicht is er onduidelijkheid op het gemeentehuis of de trailer onder dit deel van de APV valt ( en zijn jullie toevallig aangesproken door een overactieve ambtenaar ).......dat blijft gissen.

Als je het echt uit wil zoeken, zou ik een (duidelijke!) brief sturen naar de gemeente. Die zijn ze verplicht te beantwoorden ( binnen 8 weken ook nog ). Dan kunnen ze zelf aangeven waarom er niet gehandhaafd wordt/gehandhaafd kan worden, bijvoorbeeld omdat er ontheffing verleend is, of omdat er onduidelijkheid is over de interpretatie van het APV ( bijvoorbeeld zo'n gevalletje als Takke beschrijft kan nl. ook)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:47

ik vind het raar dat de gemeente er niks aan doet
mijn buren hadden tijd geleden wegens verhuizing van hun zoon een aanhanger voor hun eigen deur staan en na 3 dagen kwam de politie zelfs aan de deur om te zeggen dat hij weg moest
ze hadden na 2 dagen al een gele sticker geplakt op de zijkant
en deze aanhanger stond echt niet in de weg,ja ben hun zelf om de tuin uit te komen.
maar 10 maanden is echt te gek zeg!