Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Silviabol schreef:mij is verteld dat je zadel valt onder je inboedel verzekering. Als je aannemelijk kan maken dat je zadel _meestal_ thuisligt maar nu toevallig even een nachtje op de pensionstalling lag (en dus toen gestolen is) krijg je het vergoed van de VZ.
maargoed je geld terug is tot daar aan toe, zonder zadel zitten is goed kl*te dus ik neem mijn zadel wel altijd mee naar huis
Daarnaast zijn onze paarden ook niet verzekerd, maar het zou wel een mooi argument zijn idd, stallen mogen niet op slot voor de veiligheid van de dieren.

BrittKitt schreef:Nou, dan valt mijn zadel er sowieso niet meer onder, hoezo nou weer een bewoond gebouw. Een stal staat toch 9 vd 10 keer los van een woonhuis? Of gaat het om een bewoond erf?
Hmm ja bij ons kan niks op slot omdat het open stallen zijn aan de paddock en dit dus nooit helemaal op slot kanDaarnaast zijn onze paarden ook niet verzekerd, maar het zou wel een mooi argument zijn idd, stallen mogen niet op slot voor de veiligheid van de dieren.
Maar in jou geval, waren de zadels verzekerd of viel dit onder de inboedelverzekering? Want in dat laatste geval moet je dan dus ook regelmatig even je zadel mee naar huis nemen (om te poetsen oid) en dan even een foto maken zodat ze kunnen zien dat ie bij wijze van, vorige week nog thuis heeft gelegen?
Nou zijn mijn zadels niet gek veel waard, ten opzichte van sommige anderen, maar voor mij wel, want het zijn wel de enige zadels zowat die passen op mijn pony
Citaat:De dekking is eveneens van kracht wanneer de inboedel binnen NL niet langer dan een aaneengesloten periode van drie maanden elders aanwezig is, en wel:
-indien de inboedel aanwezig is in een bewoond gebouw
-indien de inboedel zich bevind in niet-bewoonde woonhuizen of in andere gebouwen, met uitzondering van schade als gevolg van diefstal blabla
-indien de inboedel zich buiten gebouwen of in strandhuisjes bevindt, is de dekking alleen van kracht tegen de risico's van brand, bliksem enz, gewelddadige beroving, afpersing. --> geen diefstal dus.
Appieee schreef:Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen idee!
Volgens mij heeft iedereen het op een ander deel van zijn verzekering weten te trekken maar vooral veel op de inboedel.
Wel weet ik dat het het allerbeste was al je een buitenshuisverzekering had. Dat was namelijk het eerste wat veel verzekeringen zeiden, dat het niet onder de verzekering viel omdat je dan een buitenshuis moest hebben.
Uiteindelijk door wat andere argumenten erbij en de grootte van de diefstal heeft iedereen alsnog alles terug gehad en volgens mij ook via de inboedel ja.
Zelf heb ik wel meteen een buitenshuis verzekering aangeschaf, ik ben nu buitenshuis verzekerd tot 10.000 euro tegen diefstal, verlies en schade voor nog geen euro per maand geloof ik. Vind ik toch een fijner gevoel!
BrittKitt schreef:Een zadelverzekering is dan wel handig, maar daarvoor moet hij achter 2 gesloten deuren liggen.
z0rr0 schreef:nee hoor bij je pensionstal zijn je spullen niet verzekerd.
ik heb ze gewoon op stal liggen en neem het risico.
je kan je zadel ook los verzekeren!