iemand ervaring met equi-trek trailers???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

iemand ervaring met equi-trek trailers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 11:47

ik zou graag een nieuwe trailer aanschaffen.
nu kwam ik de trailers van equi-trek tegen. het voordeel hierbij vind ik dat de paarden achteruit reizen en het lijkt mij ook makkelijker om te laden. ook heb je nog een aparte zadelkamer.
het gaat over deze trailer:

http://www.equitrek.be/product.php?id=283

iemand ervaring met dit merk?
hoe is de kwaliteit?
ben je er tevreden van?

groetjes

RTM

Re: iemand ervaring met equi-trek trailers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:16

Ik heb ze (of iets soortgelijks) in Engeland eens gezien, mij lijkt het ook ideaal. Lees hier even mee dus :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:52

mooie trailer en slimme oplossing, maar daar mag je wel een beste trekauto voor zetten!
(en met B mag je er niet mee rijden, voor het geval hier iemand op bokt die vraag toch gaat stellen :) )
Eigen gewicht is al 1250 kg, met 1 paard erin wordt dat al gauw 1850 kg. Dus wel zware trailer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:39

cissy schreef:
mooie trailer en slimme oplossing, maar daar mag je wel een beste trekauto voor zetten!
(en met B mag je er niet mee rijden, voor het geval hier iemand op bokt die vraag toch gaat stellen :) )
Eigen gewicht is al 1250 kg, met 1 paard erin wordt dat al gauw 1850 kg. Dus wel zware trailer.

Waarom denk je dat er een Range Rover sport voor staat (ja, ik weet het, hij is alleen herkenbaar voor kenners, maar toch....)
Totaal opbouw : lengte 407 (A) x breedte 198 (B) x hoogte 290 cm
Paardengedeelte : lengte 296 (D) x breedte 196 (E) x hoogte 228 cm
Livinggedeelte : lengte 100 (G) x breedte196 (H) x hoogte 246 cm
Totaalgewicht : 2700 kg
Leeggewicht : 1250 kg
Laadvermogen : 1450 kg

De kogeldruk staat er niet bij, maar ga maar uit van 150kg kogeldruk! Daarmee is je keuze beperkt tot de dikke 4x4's, zoals de RR sport die er op de foto's voor staat.

Voor de rest zou ik die trailer zeker serieus bekijken, die 4x4 staat hier toch in de garage, dus dat is geen beperking voor mij.
Ontwerp doet erg Engels aan, komt ie van over de sloot?

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:40

het trekken is geen probleem, onze auto mag 3500kg trekken.
@ikke: ik zou de trailer zonder woongedeelte nemen
de site die hier staat is van Brugge (België). maar ik denk dat hij inderdaad van Engeland komt.
ik ga de trailer zeker serieus bekijken.
ik vroeg me alleen af ofdat er mensen waren die er ervaring mee hadden, of met het merk.
die kunnen waarschijnlijk wat meer zeggen over de kwaliteit enzo...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:19

xxx88 schreef:
het trekken is geen probleem, onze auto mag 3500kg trekken.
@ikke: ik zou de trailer zonder woongedeelte nemen
de site die hier staat is van Brugge (België). maar ik denk dat hij inderdaad van Engeland komt.
ik ga de trailer zeker serieus bekijken.
ik vroeg me alleen af ofdat er mensen waren die er ervaring mee hadden, of met het merk.
die kunnen waarschijnlijk wat meer zeggen over de kwaliteit enzo...

Niet doen, ga je spijt van krijgen, zeker als je wedstrijden rijdt.
Als er ooit een andere trailer komt, dan komt er zo'n Westfalia XXL MET woondeel, of zoiets als deze natuurlijk :D Ervaring heb ik er helaas niet mee, maar ik blijf even meelezen; ik vind het namelijk wel een hele insterssante trailer. Jammer dat Brugge o ver is om even "voor de lol" een trailer te gaan bekijken, ik zie wel vrij snel aan een constructie of daarover is nagedacht en of de boel degelijk in elkaar zit.
Ik zal het weekend eens op de beurs in Hardenberg kijken, misschien staat er eentje, dan hoor je dat van me.

Nog eens goed op de site gekeken, het is inderdaad een Engels merk. Bij de vrachtwagens zijn alle foto's van rechts-gestuurde wagens; lijkt me duidelijk dus :D

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:29

@ikke: ik ben vroeger altijd op wedstijd geweest met een camion (van iemand anders) en daar was een ruime zadelkamer aan met een zetel enzo. maar ik heb daar nooit gezeten. dus ik vind het voor mij persoonlijk een beetje stom om een woongedeelte erbij te nemen, ik zit daar toch nooit (maar ik zal er eens over nadenken).
voorlopig rij ik geen wedstrijden, waarschijnlijk wil ik in de toekomst wel terug beginnen.
ik woon in België, dus voor mij is het waarschijnlijk iets minder ver om naar Brugge te rijden, ik maar er ineens een dagje zee van ;)
spijtig dat niemand er blijkbaar ervaring mee heeft, want ik ben er echt wel in geïnteresseerd.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:30

@ikke: op de site staat bij contact toch ook een Nederlands adres.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:52

xxx88 schreef:
@ikke: op de site staat bij contact toch ook een Nederlands adres.

Jawel, dat kan best, maar de oorsprong van deze trailers ligt aan de overkant, net als Ifor Williams.
Ik ben in Hardenberg helaas geen Equi-trek tegen gekomen. Er stond alleen een drie-paards Atec en een Mexx. Die laatste was wel aardig gebouwd, maar ik zal er nooit eentje kopen.

Even Off-topic, maar wel een leuke opsteker: Roelofsen Raalte heeft z'n huiswerk goed gedaan en komt zelf met de opmerking dat ze die twee-paards vrachtwagentjes ook op een Mercedes Sprinter 5-serie kunnen leveren (met 5 ton TMM), waarmee ik dus serieus op ga letten wanneer er zoeentje voor een leuke prijs op de markt komt. Met een slordige 1800kg netto laadvermogen zijn het bere-interessante autootjes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:23

Ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uitziet.
Geeft mij een vrachtwagentje idee.
En voor een trailer een nieuwe look, maar ik zou 'm zeker persoonlijk gaan bekijken.

En het gewicht viel me ook direct op, maar TS als je de auto ervoor hebt........

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 13:03

ja, ik ga hem zeker bekijken :D
voor mij persoonlijk is het ook handiger omdat mijn paarden niet zo makkelijk te laden zijn.
en het is volgens mij ook makkelijker als je alleen op pad bent.
en hij is ook niet zo duur (in Engeland) ik vond op een site dat hij 4830,95 pond koste (ongeveer 5500euro)
dus ik reken ongeveer op een 6000 euro (wat in mijn ogen toch goed meevalt)
we gaan hem hier in België eens bekijken, voor de materialen enzo
als de prijs in België te doen is kopen we hem daar en anders gaan we hem in Engeland kopen denk ik.

edit: die prijs is zonder btw, met btw= 5646,99 pond (ongeveer 6500 euro)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:47

Ik ken het merk niet maar het idee is zeker interessant!
Kun je dan kiezen of je de paarden met de kont naar voor,- of naar achteren zet?
Lastig lijkt me dan dat je, om het paard dat links staat eruit te kunnen halen, eerst de rechter eruit moet halen?

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:58

@sflj: ik denk niet dat je kan kiezen hoe je je paard zet, alleen vanachter is er plaats voor het hoofd.
paarden zouden trouwens liever achteruit rijden omdat ze zo alle plotse (rem)bewegingen beter kunnen opvangen op hun achterhand (denk aan een paard die in de wei vanuit volle galop stopt, die gat ook op zijn "gat zitten")
je moet ook altijd eerst het rechter paard eruit halen voordat je aan het linker paar kan (maar in een camion kan je ook meestal alleen aan het voorste paard)
gewoon ff nadenken welk paard je het eerste nodig hebt en die zet je dan langs rechts ;)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:33

Ik heb zaterdag mijn equi trek trailer opgehaald. Het gaat om het model show.

Ben er echt heel erg tevreden mee. De eerste rit is al gemaakt. Leeg ligt hij stabiel achter de auto en met paard uiteraard ook. Ik heb zelf een camera in de trailer en het paard heeft een hele rustige rit gemaakt.

Tot nu toe ben ik dus heel erg tevreden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:02

sassie76 schreef:
Ik heb zaterdag mijn equi trek trailer opgehaald. Het gaat om het model show.

Ben er echt heel erg tevreden mee. De eerste rit is al gemaakt. Leeg ligt hij stabiel achter de auto en met paard uiteraard ook. Ik heb zelf een camera in de trailer en het paard heeft een hele rustige rit gemaakt.

Tot nu toe ben ik dus heel erg tevreden!

Welke versie?? Die halve caravan wil ik toch echt eens "in het wild" zien, bij voorkeur van iemand die er wat mee doet en me dus kan vertellen hoe zich dat in de praktijk gedraagd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:05

Wat voor verschil zit er in de L en M versie dan?

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:20

ik ben er wezen kijken voor het busje wat ze ook verkopen. erg mooi spul. wel erg simpel in elkaar gezet. erg leuk spul en leuke mensen! Voor ons is het het allen niet geworden.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:15

Ik heb het Equi Trek Show L model.

Achter de auto ligt de trailer heel erg stabiel. De draai is anders dan bij een andere trailer omdat de dissel korter is en de wielen meer uit elkaar staan.

Wat wil je nog meer weten?

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 18:58

Ik ben de equi trek show trekka gaan bekijken en heb hem ook besteld, ik ben eens benieuwd ...
Ik heb er een camera bijgekregen en dat vind ik toch wel handig, zo kan ik mijn paarden wat in het oog houden zonder te moeten stoppen.

@annastasia: het verschil tussen de L en M versie is de lengte. de verkoper zei mij dat een M versie eerder voor quarters (kortere paarden) is en dat hij standaard de L versie verkocht.

nog iemand ervaring met equi trek ???

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:50

xxx88 ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Woensdag heb ik mijn twee paarden erin vervoerd en ze goed kunnen volgen met de camera...echt heel erg fijn en ze stonden heerlijk rustig.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:43

En de prijs?Wat is die nu juist hier in Belgie?
Ik zag ze dit weekend ook staan op een jumping in schilde,en lijken mij ook fijne trailers.
Ben erover aan het denken om op termijn een nieuwe te kopen,maar vrees een beetje dat deze boven mijn budjet gaat liggen.

shuhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:48

Hallo,
Wij zijn sinds afgelopen donderdag in het rijke bezit van een Equi trek Sonic dat is de paardenwagen.
Erg mooie wagen en wij zijn er erg tevreden over! De wagen rijd heerlijk en wat heel belangrijk is ons paard staat er erg relax in. De wagen is licht veel raampjes en een lage instap. De laadklep is licht zodat mijn dochter hem zelf kan openen en sluiten.
Maar ook de zadelruimte is erg ruim en alle spullen kunnen zonder problemen mee. Geen rondslingerde dingen meer in het paardenverblijf!! En wat heel erg fijn is je kunt de gehele zadelkamer afsluiten van het paardenverblijf, erg handig als je op wedstrijd bent. Wel even voor zorgen als je weer gaat rijden met je paard dat je de deuren weer van het slot haalt.
Wij hebben de wagen laten voorzien van een camerasysteem zodat in het paardenverblijf kunt kijken,erg fijn! en ook gelijk een achteruitrijfunctie dat is even wennen in het begin maar als de camera goed afgesteld staat dan gaat het zeker werken.
Kortom een wagen die ons heel erg bevalt en zeker ook aanspreekt en niet alleen bij ons, maar ook bij andere dat hebben we al mogen ervaren in deze korte tijd dat wij de wagen in ons bezit hebben.
Wij zijn er in elk geval erg blij mee.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 16:56

@shuhi: leuk zo'n positieve berichten
ik hoop dat mijn paarden er ook graag en rustig op gaan staan en gemakkelijk op gaan gaan (het zijn niet de makkelijkste laders)
ik ben echt al benieuwd totdat de mijne er is.
@feelsoproud: ik ben hem in brugge gaan bekijken (zie site) en heb hem daar ook besteld.
het is een heel vriendelijke man.
ik heb hem iets meer dan 9000 euro betaald met een paar opties (de camera heb ik er gratis bijgekregen)
hij is inderdaad vrij duur en ik denk niet dat je hem al 2e hands gaat vinden.
ik hoop nu echt dat mijn paarden er rustig op gaan staan en gemakkelijk gaan laden

shuhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:00

Ik hoop dat jullie ook net zoveel plezier er aan gaan beleven als wat wij nu al hebben. De gehele zomervakantie gaan we in elk geval veel gebruik maken van onze wagen!
Morgen gaat die alweer mee naar mijn dochterles..........
Afijn ik kan alleen maar zeggen dat de wagen erg bevalt.

shuhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:06

Hallo Allemaal,
Ik vroeg mij af of er een aantal die interesse hadden in de wagens of trailers van equi-trek, hier ook nog mee verder zijn gegaan......... Of dat je je trailer al hebt bijv?
Wij zijn nog steeds bere-trots op onze wagen en rijden er in elk geval heel veel mee.
Onze pony ( bijna paard gezien schoft hoogte) die het vaakst mee gaat, loopt nu zelfstandig gewoon de wagen in, en gaat op haar plekje staan.
Kortom wij zijn erg blij met deze wagen, en ben erg benieuwd hoe andere hier dus over denken.
Laat wat van je horen wij zijn in elk geval erg benieuwd........