Even wat meer info:
Ik heb die pony gekregen op een moment dat ik geen weide had. Daar de weide waar hij toen opstond enkel een oplossing zou zijn voor enkele maanden (tot de zomer) moest ik dringend op zoek naar een andere plaats. Toen kwam er een vriendin naar mij met de boodschap dat zij in haar tuin nog een pony bij wou als vriendje voor haar pony en om het gras kort te krijgen. Na lang twijfelen heb ik dit uit noodzaak moeten accepteren (zonder contract) en als voorlopige oplossing. Een half jaartje later vond ik dan eindelijk een geschikte weide en toen ik belde om te vragen of ik hem kon komen halen begon zij zielig te doen dat haar dochtertje al heel erg gehecht was aan de pony en dat ze heel erg ging huilen. Ik heb er toen ook bewust voor gekozen om even te wachten zodat het dochtertje afscheid kon nemen. De afspraak toen was dus om nog te wachten tot de volgende zomer voor hij kwam (ongeveer). Nu begon mijn pony heel erg mager te worden en telkens als ik vroeg om een dierenarts te laten komen voor een mest en bloedonderzoek werd ik met een smoesje om de tuin geleid en kwam het er op neer dat de pony niet ziek is en geen dierenarts nodig had. Voorbeeld van een uitvlucht: Hij is net overgeschakeld op ander hooi en heeft diarree en daardoor wordt hij zo mager. Toen geloofde ik dit ook. Nu 9 maanden later staan we nog steeds bij 0 en had ik vandaag echter besloten dat het tijd werd om zelf met de pony naar een dierenkliniek te gaan in plaats van te wachten tot zij ging. Ik stuurde haar een sms en daarop kreeg ik (samengevat) als antwoord dat als ik mijn pony terug wil dat al het geld aangezien zij beweert al heel veel geld in dierenartsen gestoken te hebben (achter mijn rug) dreigt ze dat als ik mijn pony weg haal dat ik al de koste op mijn rekening moet nemen. Daar dit dierenartskosten van een jaar zijn en dan wil ze nog 175 euro stalgeld voor elke maand dat hij daar stond, is dit veel te duur. Ze heeft dus facturen waar opstaat dat de pony 2 keer bloedonderzoek, 2 keer mestonderzoek, 2 keer hoefsmid, een keer tandarts, 3 wormenpasta's, 2 wormenspuiten in spier en al de inentingen heeft gehad. Daar wist ik dus tot vandaag niets vanaf.
Nu waren mijn vragen:
1.: Wat zou mijn pony kunnen mankeren en hoe los ik dit op voor ik medicatie nodig heb (wegens omstandigheden kan hij niet naar dierenarts "kijkt naar verhaaltje boven")
2.: Hoe zou ik mijn pony terug kunnen halen? En kan zij zomaar achter mijn rug om MIJN pony (heb zijn papieren op mijn naam) laten behandelen voor dingen waar ik niets van weet? (hoefsmid, tanden,...)
Bedankt voor het lezen!! Lucht al een heel pak op door het even allemaal uit te typen

Over dat onderhouden...ze wilt er niet verder mee weg gaan anders had er geen probleem geweest (ik snap niet waarom ik in het welzijn van mijn pony niet naar een dierenkliniek mag?)
zal het in mijn achterhoofd houden