Problemen met verzekering advies gevraagd!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiJa

Problemen met verzekering advies gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:14

Hoi Allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat.

Ik ben verzekerd bij de Efo in het a tarief uitgebreid.
Mijn paard(4 JAAR) is al 14 maanden niet goed en steeds kliniek in en uit.
Nu is het zo dat hij 3 december tegen de longeerbakrand heeft geschopt en op het probleem been kreupel is.Had al afspraak bij de kliniek staan maar ging door het slechte weer niet door.
Gisteren 5 min gelongeerd(hij was weer goed en er is ook niks te zien) en viel me eigenlijk erg mee maar vandaag toch kreupel.
Mijn eigen kliniek heeft pas volgende week plaats en de verzekering wil me niet naar een andere kliniek laten gaan :( .Omdat hij niet stok kreupel is.Heb uitgelegd dat stappen te gevaarlijk is en hij mij of zich zelf ernstig kan verwonden krijg je als antwoord laat hem maar staan op box tot volgende week dinsdag.(of ik levensmoe ben of zo ;( )Hij trapt zijn box nu al in elkaar als er paarden naast hem weg gaan en beb bang dat hij zich nog meer schade aanricht.
Nu is mijn vraag : Kan ik eisen dat ik deze week nog naar een andere kliniek kan????
ten tweede wil de verzekeringsagent daar bij zijn wat ik al heel raar vindt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:24

Om te beginnen denk ik niet dat je veel kans maakt om bij een andere kiniek te mogen gaan; bovndien is het niet verstandig, aangezien je huidige kliniek ondertussen de nodige ins en outs weet, waar die andere kliniek weer van voor af aan begint.
Dat die verzekeringsagent erbij wil zijn zou best eens te maken kunnen hebben met het feit dat de behandelkosten dichrt in de buurt van de max. verzekerde prijs aan komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:28

Daarom heb ik mijn paarden niet verzekerd :o

vervelend, maar zij stellen de voorwaarden dus...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:29

Maar als je je paard alleen voor het A tarief hebt verzekerd, begrijp ik het niet. Wat voor een belang heeft de EFO dan al, alleen bij afkeuren kan me er iets bij voorstellen.

Heb je het paard ook tegen ziektekosten verzekerd? En gaat het je hier om?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:29

superwoman schreef:

Aan zo'n reactie heeft de TS natuurlijk helemaal niks.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:30

tja persoonlijk zou ik zeggen laat ze lekker de hik krijgen en handel omwille van het welzijn van het dier.
Lees je voorwaarden van je polis daar staat in wat ze wel en niet kunnen en valt niet aan te tornen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:31

eppie38 schreef:
tja persoonlijk zou ik zeggen laat ze lekker de hik krijgen en handel omwille van het welzijn van het dier.
Lees je voorwaarden van je polis daar staat in wat ze wel en niet kunnen en valt niet aan te tornen.

Om eerlijk te zijn, zo denk ik er ook over hoor. Ik bepaal zelf naar welke kliniek ik ga, en wanneer.
(mijn paard is ook bij de EFO verzekerd, A tarief)

LiJa

Re: Problemen met verzekering advies gevraagd!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:48

Ik ben 5 weken geleden bij een andere kliniek geweest voor een seciond opion en wilde daar nu ook naar toe.Maar moet het dan zelf betalen.
Heb nu met me moeder overlegt en zij zegt ook bel morgen maar naar het hoofdkantoor probeer wat te regelen en anders ga ik op eigen houtje.

Ik vind het gewoon raar dat zo n verzekering dat kan doen ik bedoel als ik hem laat staan en hij is knetter kan hij zichzelf erg verwonden(Ik heb niet het slimste paard)Dat is denk ik ook niet de bedoeling.

Heb nooit problemen met de efo gehad zit al 12 jaar bij ze.
Maar denk zelf dat ze ook een beetje crisis hebben en dat ze wat strenger moeten zijn

Superwomen.

Ik ben juist blij dat ik verzekerd ben
20.000 euro in 7 jaar kan een gemiddeld persoon niet ophoesten
Gelukkig heeft de verzekering 80% betaald.
Je bent toch zelf ook verzekerd!!!!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:55

Ts, hoezo moeten ze strenger zijn?
Ze moeten zich aan de voorwaarden houden, blijkbaar ben je niet helemaal tevreden anders zou je geen topic openen.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:10

Met mijn andere paard was dat wel mogelijk en is dat ook gebeurd.Daarom baal ik er ontzettend van dat het nu opeens niet mogelijk is.
Ten tweede hebben we een brief gehad met de nieuwe voorwaarden van 2010 en daar stond zo iets dat er te veel uit gaat ipv in .Kan het formulier even niet vinden maar kwam over dat het allemaal iets aangescherpt is.
Dat maakt me opzich niet uit maar het welzijn van een dier gaat voor in mijn ogen.En als ik zeg tegen hun dat als ik hem laat staan hij nog linker wordt (Hij is al link) dat er dan gezegt wordt laat hem dan maar staan tot volgende week.Vind dit niet de juiste oplossing.
Ik bel morgen het hoofdkantoor en ben benieuwd en anders maar zelf betalen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:23

Wat staat er in je huidige voorwaarden over de keuze van een kliniek en wat staat er in de nieuwe voorwaarden daarover? En toen jij contact met ze had over die andere kliniek, wat gaven ze toen als reden op?

En is die 2nd opinion bij die andere kliniek wel vergoed?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:43

De seciond opion werd wel vergoed.Ik had het hoofdkantoor gebeld.En die waren niet zo moeilijk alleen gaf dat een misverstand met de verzekeringsagent en daarom moet ik hem nu als eerste bellen.

Ben nu de voorwaarden aan het doorlezen hoe of wat.
Aan de ene kant bij me anderde paard is er nooit moeilijk over gedaan en is er ook nooit wat van gezegt.Terwijl ik vaak contact had over mijn paard.
Nou ga even verder lezen dan horen jullie het zo .

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:46

Oh, dus eigenlijk kun je dus nu gewoon naar die andere kliniek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:51

He, wat balen dat het niet goed gaat met O. Als ik jou was zou ik er toch een arts naar laten kijken, zeker als hij zo snel toch weer kreupel loopt. Desnoods dan maar op eigen kosten, maar vertel er dan maar niet teveel over tegen je verzekeringsagent ;).

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:56

Only_Hellen

Sorry dit was de vorige keer.Ze vinden nu dat ik terug moet naar me eigen dierenarts en mag niet de kliniek waar de seciond opion was.

Ik heb iets gevonden

Verzekeringnemer is verplicht om bij elke gebeurtenis waaruit een aanspraak
tot schadevergoeding kan voortvloeien onmiddellijk de hulp van een dierenarts
in te roepen, diens voorschriften stipt op te volgen en verder al datgene
te doen wat nodig is om het dier te laten genezen.

Voorde rest zie ik niet staan dat ik niet naar een andere kliniek mag.

He Lovely.

Ja het is echt balen maar het leuke is van het hele verhaal is dat de verzekeringsagent zei als je wilt mag je gaan maar op eigen kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:00

Staat er iets in de voorwaarden over het inzetten van meerdere artsen per geval? Soms wordt er maar 1 arts/kliniek vergoed per geval. Als er dus nu weer naar hetzelfde been gekeken moet worden, dan is het technisch gezien hetzelfde geval in de ogen van de verzekering. Het is soms allemaal zoooo ingewikkeld.
Staat er ook iets in over het maximaal uit te keren bedrag? Wordt dat per jaar of per geval berekend? Als het per geval is dan heeft ikke misschien wel gelijk dat je tegen je max aan zit.
Sterkte in ieder geval ermee, ik hoop dat het gauw weer beter gaat met O'tje.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:02

Morris schreef:
superwoman schreef:

Aan zo'n reactie heeft de TS natuurlijk helemaal niks.

tja, ik ben daarin wel makkelijk.
Als jij je paard verzekerd zit je vast aan hun voorwaarden. Als jij er niet blij mee bent, kun je nog altijd kiezen om zelf alsnog te betalen voor je eigen keuze wat niet onder de verzekering valt.
Meer kan je daar toch niet aan doen?

trooper: ik heb gelukkig nog nooit zulke hoge d.a kosten gehad. Ik zulke hoge kosten komen ook niet veel voor (is iig mijn ervaring)
Ik ben idd zelf wel verzekerd en niet alleen omdat het verplicht is.
Vind dat toch heel anders..
Mijn paarden kunnen behoorlijk wat zorg verwachten maar op een gegeven moment maak ik wel een keuze of ik het nog waard vind - net zoals je bij jezelf doet als je ernstig ziek bent en de risico's op overleven klein zijn en pijn juist hoog.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:04

Maar zei je tussenpersoon dat of de maatschappij zelf?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 22:43

de efo werkt met inspecteurs(verzekeringsagent zoals ik het noem) door het hele land die bepaalde regios doen.Ik had vandaag dus die inspecteur aan de lijn waarvan het niet mocht.

Ik zit nog ver onder me me verzekerde bedrag dus dat is het ook niet.(wordt per jaar gekeken)

Lovely
Ik kan niks vinden over seciond opions of 1 keer gekozen voor de kliniek dan blijft het bij die kliniek.
Helaas weten we niet of het het zelfde is weten alleen dat het zelfde been is.Zat er al over na te denken om hem naar zeinstra te brengen omdat daar de mogelijkheden iets beter zijn.

Als het einde naderd voor mijn paarden ben ik daar heel eerlijk in dan gebeurd dat ook dat heeft niks met hoge kosten te maken.
Het paard waarvoor er zoveel is uitgekeerd is overleden aan een peesblessure toen hij al niet meer verzekerd was.Al de problemen die vergoed zijn waren helemaal goed gekomen.

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:47

je idd daarom je paarden beter niet verzekeren

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:59

Ni_na schreef:
je idd daarom je paarden beter niet verzekeren

En ja hoor, alweer een opmerking waar de TS niets aan heeft......... :Z

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:04

Ze werken ook met tussenpersonen. Vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:20

Trooper, bij zeinstra kun je wel wat beter uit de voeten, zeker als het weer gaat vriezen.
Mijn idee blijft toch dat je gewoon naar de kliniek moet gaan, of de verzekering het er nu mee eens is of niet.

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:58

Lovely

Ik ga ook zowie zo naar de kliniek.Me paard gaat voor alles .Dan maar zelf betalen.
Ga morgenochten meteen een aantal klinieken bellen die eventueel nog tijd hebben voor het nieuwe jaar.
Ik ga nu slapen jullie horen het morgen van mij.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:07

Ik zou ook even contact met de maatschappij opnemen en vragen naar de reden.