Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
garny95 schreef:weer voorzichtig, laat die eigenaren maar een weekje weer rustig beginnen met dit paard, dan kan je daarna samen met je ouders besluiten of het acceptabel is wat je ziet en voelt met rijden, als ze dit niet willen, afhaken.
Het zal niet de eerste merrie zijn die door lichameleijke en rijtechnische problemen wordt ingezet voor de fok en daarna onder deze noemer weer verkocht wordt, ik vind gezondheidsproblemen en drachtig wel iets om heel erg op je hoede te zijn.
R0oszs schreef:Ik zou der iid goed laten keuren en dan zou ik nog goed nadenken. Het paard kan wel hartstikke gevaarlijk zijn als het op rijden aan komt. Je weet het niet..
En weet je ook wel waarom die 2 jaar niet gereden is?
moonfish13 schreef:Misschien is het onder contract wel een optie?
Als ze levensgevaarlijk blijkt te zijn onder zadel o.i.d. dat ze haar terugnemen?
Het is wel heel naief om het zomaar aan te nemen, mensen zijn soms flauw genoeg om er over te liegen.
moonfish13 schreef:Dan is het toch prima?
Als je maar niet zomaar op de mooie blauwe ogen van de verkoper vertrouwd.
Dat kan in deze tijd niet meer jammer genoeg.
Zonder contract heb je geen poot om op te staan.
) [RT-P] Paard steigert en laat zich achterover vallen. Daaruit blijkt maar weer eens wat er gebeurd als het om het geld gaat (en in dit geval niet eens van de eerste verkopende partij). rina schreef:Op zich hoeft het geen probleem te zijn een paard wat langer stil heeft gestaan weer op te pakken, en dus te kopen. Maar Ik wil je wel op het hart drukken proeftijd ed goed op papier te zetten. Er zijn verkopers genoeg die paarden verkopen waar achteraf blijkt dat er toch wat niet goed mee is. Als voorbeeld moet je anders dit topic maar eens lezen (en niet achterover vallen van verbazing) [RT-P] Paard steigert en laat zich achterover vallen. Daaruit blijkt maar weer eens wat er gebeurd als het om het geld gaat (en in dit geval niet eens van de eerste verkopende partij).