Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
)
Toen zat ik 8 uur per dag op een paard, deed mee in de verzorging van een stuk of 48 paarden, woonde in de vakanties op een manege/handelsstal, etc. En ja, toen vond ik dat ik veel verstand had van paarden en de wereld aankon. Inmiddels denk ik daar - bijna 20 jaar ervaring, een instructeursopleiding en div. cursussen verder - iets genuanceerder over.

MarloesRixt schreef:18 en 20 maakt niet zo veel verschil vind ik. Maar tussen 14 en 20 zit wel een groot verschil. Je moet dan denken aan wisselende roosters etc. Dan zou ik ook zeggen van liever iemand van 20. Die hebben vaak wel werk en een stabieler leventje.
Bonjoy schreef:MarloesRixt schreef:18 en 20 maakt niet zo veel verschil vind ik. Maar tussen 14 en 20 zit wel een groot verschil. Je moet dan denken aan wisselende roosters etc. Dan zou ik ook zeggen van liever iemand van 20. Die hebben vaak wel werk en een stabieler leventje.
Inderdaad, en iemand van 18+ heeft meestal wel wat meer verantwoordelijkheids gevoel dan een 14-jarige. Als je zelf die leeftijd hebt bereikt snap je het wel. Toen ik 12 was dacht ik ook dat ik de hele (paarden)wereld aankon, gedragsgestoorde paarden weer kon 'mak' maken en weet ik veel wat allemaal. Nu denk ik daar wel heel anders over.
lovesFIRE schreef:ik ben zelf 13 word 20 januari 14![]()
had vroeg toen ik een jaar of 6 was al een eigen haflinger (mijn opa fokte ze)
ik heb een eigen kwpn die ik zelf moet door rijden
(ken alleen de basis) mijn moeder heeft er veel verstand van
en laat de zorg van mijn paardje ook helemaal aan mij over. ( behalven de kosten)
dus ik vind idd dat het helemaal niks met de leeftijd te maken heeft!
ligt er aan hoelang je er al mee omgaat..
Bonjoy schreef:MarloesRixt schreef:18 en 20 maakt niet zo veel verschil vind ik. Maar tussen 14 en 20 zit wel een groot verschil. Je moet dan denken aan wisselende roosters etc. Dan zou ik ook zeggen van liever iemand van 20. Die hebben vaak wel werk en een stabieler leventje.
Inderdaad, en iemand van 18+ heeft meestal wel wat meer verantwoordelijkheids gevoel dan een 14-jarige. Als je zelf die leeftijd hebt bereikt snap je het wel. Toen ik 12 was dacht ik ook dat ik de hele (paarden)wereld aankon, gedragsgestoorde paarden weer kon 'mak' maken en weet ik veel wat allemaal. Nu denk ik daar wel heel anders over.

Damariis schreef:lovesFIRE schreef:ik ben zelf 13 word 20 januari 14![]()
had vroeg toen ik een jaar of 6 was al een eigen haflinger (mijn opa fokte ze)
ik heb een eigen kwpn die ik zelf moet door rijden
(ken alleen de basis) mijn moeder heeft er veel verstand van
en laat de zorg van mijn paardje ook helemaal aan mij over. ( behalven de kosten)
dus ik vind idd dat het helemaal niks met de leeftijd te maken heeft!
ligt er aan hoelang je er al mee omgaat..
er staat in je profiel een andere leeftijd .. dat je je haflinger kreeg.

LautjuLau schreef:ik ben 12. en in heel veel advertenties voor verzorgpony/paard, zoeken ze iemand van boven de 16 of 18.
Maar, gelukkig vinden de eigenaren van mijn verzorgpony het juist leuker, iemand van 12![]()
maar ik vind het onzin dat sommige mensen denken dat bijvoorbeeld 12jarigen niet veel weten over paarden enzo.. een vriendin van mij heeft thuis 5 pony's.
) Toen 8 jaar op een manege gereden, met daarbij een verzorgshetlander die ik zo'n 3 keer in de week reed (vanaf dat ik 10 was ongeveer).