Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
moonfish13 schreef:yeye schreef:ik verdien 9 euro per uur maar dat is wel in België
Ik ben 17 en verdien €3.10
het enige werk dat ik moet doen is de paarden voederen, borstelen, buiten en binnen zetten, stallen mesten (ongeveer 10 per dag) en opzadelen. het rijden zelf hoort hier dus niet bij (zijn grand prix paarden waar enkel de vrouw des huizes op mag
) [***] schreef:Ik ken een aantal stalhulpen in verschillende leeftijden.
17 jaar: €4.50 per uur, werkt 3 uur per dag, mest 12 stallen en zet de paarden buiten en/of in de stapmolen.
23 jaar: €6.75.- per uur werkt fulltime 40 uur en stapt veel met revalidatiepaarden, mest 24 stallen en zet paarden buiten en haalt deze binnen, voert en heeft het erf in onderhoud, ook de faciliteiten, zoals bakslepen etc
37 jaar: €9.- per uur werkt fulltime 36 uur en mest 18 stallen, zet paarden binnen/buiten, doet veel aan onderhoud en verzorgt enkele lessen. Groomt op elke wedstrijd, voert etc etc..
Persoonlijk vind ik dit natuurlijk onzettend onderbetaald voor het vaak lichaamlijk zware werk wat verricht wordt.
Zo uit mijn hoofd verdiende ik toen ik 16-17 was rond de 4/5 euro per uur.
zeker blijven dan
petitparis schreef:hangt het ook niet af of je het officiëel doet of gewoon om iets bij te verdienen?
de stalknecht bij ons vraagt 7 euro/uur, meer heeft hij niet nodig zegt hij, maar denk dat die ook nog een uitkering heeft wegens een werkongeval ofzo
zelf heb ik de kans gehad om voor 5 euro/box te gaan stallen uitmesten
Ylana schreef:Ik zal even een toelichting geven.
Het gaat om het mesten van 5 stallen en het binnen/buiten zetten van 3 paarden en 2 hengstveulens.
Gewoon aan huis.
Zoefff schreef:Als je voor particulier zoekt zoals je zegt voor vijf paardjes buiten zetten en mesten zou ik eerder een vast bedrag afspreken dan krijg je ook geen gezeur of of degene snel of langzaam werkt.
Vraagje nog, zijn de bedragen zwart betaald of wit en indien wit netto of bruto?
Zoefff schreef:Als je voor particulier zoekt zoals je zegt voor vijf paardjes buiten zetten en mesten zou ik eerder een vast bedrag afspreken dan krijg je ook geen gezeur of of degene snel of langzaam werkt.
Vraagje nog, zijn de bedragen zwart betaald of wit en indien wit netto of bruto?