Overkapping trailer polyester versus doek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

els_keuning

Overkapping trailer polyester versus doek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 08:56

Nou zag ik best een goedkope trailer te koop staan. Beetje een verjaard model enzo maar daar heb ik niet zoveel moeite mee. Als hij maar veilig en en ons van A naar B kan brengen.

Alleen nou zit er geen polyesther kap op maar een soort van doek/zeil of hoe je dit ook maar wilt noemen. Mijn vraag is of dit veel nadelen met zich meebrengt. Had eigenlijk nog nooit zo''n trailer gezien. Ik kan me voorstellen dat het meer herrie maakt dan een polyesther kap. En het vervangen van zoeist want het zal vast een gaan lekker enzo, is dat een beetje te doen? Of moet je stad en land afreizen om iemand te vinden die dat maakt en kost het je ook nog een fortuin?

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 08:56

ambre

Re: Overkapping trailer polyester versus doek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:59

Dat doek is geen probleem,er was vroeger niet anders.Bij een zeilmakerij(boten)kun je het doek laten vervangen.Succes!

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 09:26

Wat is de reden dat het doek is vervangen door polyesther? Polyesther is natuurlijk lichter. Ik bedoel het is niet voor niks vervangen door ander materiaal............

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:59

omdat het klappert in de wind, lastiger schoon te maken is, sneller kapot gaat, constructie is sterker want de kap maakt onderdeel uit van de stevigheid vd trailer, omdat het praktischer is... ??

Waarom worden dingen vervangen, nou omdat het moderner is om een polyesther kap te hebben, waarom hebben we nu ultra platte mobiele telefoons met camera en tv en niet meer de 'koelkasten' zonder al die gadgets?

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:20

Ik heb geen ervaring met trailers. Met geen van beide "types". vandaar dat ik ervaringen ideeen vraag om voor mezelf een afweging te maken.

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:24

Lijkt mij vreselijk storend voor een paard op de snelweg, veel herrie, een beetje meer sparen en je hebt een iets betere uitvoering, dit is een echte duitse kar.

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:41

Dat idee had ik zelf ook wel al een beetje. Is ook de bedoeling er vooral wat langere afstanden mee te gaan rijden (ga endurance starten) en dus alleen 3km naar de rijvereniging oid.

Denk kan altijd eens vragen, soms lijkt iets niet al te fantastisch en blijkt het best mee te vallen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:44

Als je een paard hebt wat snel van slag is van herrie lijkt me dat zeil geen optie.
Weet dat ik mijn paard niet in een trailer met dat type dak hoef te zetten, hij gaat er nooit meer in door het gewapper en de herrie!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:46

trailers met zeilen kappen zijn vaak oudere trailers en je ziet ze ook niet veel meer rijden, als je al geen ervaring met trailers hebt zou ik deze eerst eens heel erg goed na laten kijken op de bodem etc, want ook die is dan al oud....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:40

Ik heb er zat paarden mee vervoerd en ze gingen er altijd net zo makkelijk weer in.Het zeil moet goed strak staan,dat wel.Bodem is altijd een probleem met oude trailers maar die kunnen met 2 jaar ook al rot zijn.Vooral het plassen op de wagen en je trailer dicht bij de mesthoop parkeren zijn een crime.Maar ook de remmen goed nakijken en de banden mogen ook niet te oud zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:43

Ik heb niet veel verstand hiervan, maar de prijs vond ik echt gigantisch hoog... Of zie ik nu scheel?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:08

cissy schreef:
trailers met zeilen kappen zijn vaak oudere trailers en je ziet ze ook niet veel meer rijden, als je al geen ervaring met trailers hebt zou ik deze eerst eens heel erg goed na laten kijken op de bodem etc, want ook die is dan al oud....

Ehm, je kunt in Duitsland nog gewoon nieuwe trailers kopen met een zeilen kap. Ze stonden dit voorjaar gewoon nieuw op de Equitana.
Waarom je ze in NL niet meer ziet? Wel wat dacht je van "mode"? Of beter nog: "erbij horen". Daar zijn we in NL toch behoorlijk gevoeliger voor dan onze oosterburen.

Voor TS: trailer maakt een goede eerste indruk. Mits de onderkant zo goed is als de bovenkant lijkt, zou ik dat ding rustig kopen.
Niet de leeftijd maar de staat van onderhoud bepaalt de veiligheid......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:17

doek............ bestaat dat nog?????

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:56

ikke: Ik geloof niet dat het een stukje status/mode is hoor. Wat dacht je van een paard dat gek is en omhoog schiet. Weg doek...
We hebben hier op bokt allemaal wel meegekregen hoe het soms in trailers gaat, zo erg dat het op de voorpagina komt....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:03

Janine1990 schreef:
ikke: Ik geloof niet dat het een stukje status/mode is hoor. Wat dacht je van een paard dat gek is en omhoog schiet. Weg doek...
We hebben hier op bokt allemaal wel meegekregen hoe het soms in trailers gaat, zo erg dat het op de voorpagina komt....

ik heb enige jaren met een zeildoek-trailer gereden, nooit problemen mee gehad. Ding is later verkocht aan een Bokker, die heeft er een paar jaar mee gereden en nu is ie van iemand die er een Shet mee vervoerd.
Als een paard een polyester kap aan gruzelementen helpt ben je echt een paar centen meer kwijt voor een nieuwe kap dan wanneer je een zeiltje moet laten maken, zelfs als je het buizenframe moet laten repareren.

Blijkbaar gaan wij toch anders om met paarden dan onze oosterburen, die gewoon zeildoek trailers kopen en daar jaren probleemloos mee rondrijden. Wat maakt dat zij dat wel kunnen en wij niet??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:07

Maar je zal er eens problemen mee krijgen, nee liever niet.
Voor m'n paard heb ik wel wat extra centen over hoor.

Ik vergelijk mezelf niet met Oosterburen, feit is alleen dat Duitsland veel groter is, met waarschijnlijk veel meer paardenhouders, wat resulteert in veel meer zeildoektrailers. ;)

TS: Ik heb even op marktplaats gekeken, en zag daar voor minder geld andere trailers staan... Ook in goede staat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:27

Janine1990 schreef:
Maar je zal er eens problemen mee krijgen, nee liever niet.
Voor m'n paard heb ik wel wat extra centen over hoor.

Ik vergelijk mezelf niet met Oosterburen, feit is alleen dat Duitsland veel groter is, met waarschijnlijk veel meer paardenhouders, wat resulteert in veel meer zeildoektrailers. ;)

In Duitsland kun je nog steeds nieuwe zeildoek trailers kopen, o.a. van Bockmann. Wanneer je in NL vraagt naar zeildoek trailers, kijken ze je aan alsof ze water zien branden!

Ik zie niet in waarom je hier problemen zou krijgen, waar onze oosterburen daar duidelijk héél anders over denken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:35

niks mis mee met zo een trailer
hier rijden ook net zoveel trailers met poly dak
als met zeil dak

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:53

Bij merken zoals Humbaur kun je ook splinternieuwe trailers kopen met een zeildoek als kap. Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Ik zal het maar toegeven dat ik het verschrikkelijk lelijk vind lijken.
Daarnaast lijkt het me ook niet erg stevig en denk ik dat het zal gaan klapperen. Ik weet ook niet in hoeverre het een klap op zal vangen als de trailer over de kop vliegt.

Maar daarnaast zet de hoogte van deze trailer mij ook aan het denken. Ik weet niet wat voor paard je hebt, maar deze oudere trailers zijn relatief laag en je paard moet natuurlijk niet met de oren tegen het dak aan zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:47

ikke: Ik doelde op problemen met paard, het zou mij persoonlijk te veel risico zijn ;) Verder zou het mij weinig uitmaken met wat voor trailers anderen rijden, het is eigen keuze ;)

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:13

Mijn paard is niet zo heel erg groot (1.60). In elk geval goed om te weten dat het doek nog wel te krijgen is. En als de banden niet goed zouden zijn, dat is makkelijk te vervangen.

Bedankt voor de reacties! Stof om over na te denken.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:21

ik heb een "doektrailer" gehad, geen problemen met welk paard dan ook gehad.
1x laten maken.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:58

In mijn ervaring maakt doek niet alleen veel meer herrie, maar he ttocht ook onder de bevestiging door. Als je met een bezweet paard naar huis gat, is dat niet goed. Ik nem dus nooit meer een doek-trailer. Verder, als doek en banden niet goed zijn, hoe is dan de rest, vooral de bodem? Niet doorgerot? Dat is natuurlijk heel erg belangrijk!. Tenslotte, is het niet zo´n trailer die je wel voor koeien gebruikt ziet worden, als hij zo laag is? Nee, ik vnd he tniet goed klinken .Succes!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:21

Dit was mijn zeiltrailer, geloof dat hij nu nog in gebruik is bij de mensen aan wie ik hem verkocht heb.
Afbeelding

Zoals je ziet geen koeientrailer maar een Duitse paardentrailer