Thuis hebben we een kleinschalige pensionstal met een rijbak, een paddock/longeercirkel en een stuk land. De klanten betalen in principe voor de box, en het stro en hooi. Zelf voeren, uitmesten en binnen/buitenzetten dus, maar daar is de prijs ook naar. Sinds een half jaar woon ik weer hier en staat mijn paard ook weer aan huis. Heerlijk!
Met een kanttekening. Er hebben dus nog twee mensen hun paard bij ons thuis staan. Met de ene pensionklant gaat het super. De andere is dus het probleem. Zij heeft twee paarden hier staan maar woont zelf ergens anders. Van de zomer was er eigenlijk ook weinig aan de hand, maar da's logisch, dan staan de paarden 24/7 op het land. Echter, vorige winter hebben haar paarden de hele winter op stal gestaan. Als ze geluk hadden kwam ze een keer in de week om uit te mesten en ze er een half uurtje uit te halen. Nu staan ze nog op het land, maar vanaf vandaag zullen ze toch naar binnen gaan.
Wat is nu mijn dilemma: ik wil het aan de ene kant niet op mijn geweten hebben dat de paarden wéér de hele winter opgesloten staan. Aan de andere kant: We hebben maar een paddock, het liefst wil ik natuurlijk mijn paard daarop zetten voordat ik 's ochtends weg ga, en die er pas weer afhalen als ik weer thuis kom. Haar paarden kunnen absoluut niet samen met anderen. Dat wil ik zelf ook liever niet, aangezien de mijne al samen staat met het paard van de andere (goede
) klant en dat gewoon goed gaat. Daarnaast, het klinkt ontzettend egoistisch, maar stel dat ik de paarden wél compleet verzorg,ik gun het haar eigenlijk niet dat ze voor een schijntje in principe volpension staat. Tenslotte, ik woon hier wel, maar ben niet de baas en kan haar dus niet vertellen wat ze wel en niet mag.Ik heb wel met haar gepraat, maar ze ziet zelf het probleem niet. Ik hoop dat ik het zo een beetje volledig omschreven heb.
Wat zouden jullie doen?

van de stal daar ook naar.