Hoe zit dat met een levensverzekering voor paard/veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lolokanarie

Hoe zit dat met een levensverzekering voor paard/veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 12:06

Hej,

Ik heb gezocht naar een topic over verzekeringen voor paarden, maar kon geen vinden. Wie van jullie heeft zijn paard of veulen verzekerd? En hoe gaat dat in zijn werk? Wat zijn de kosten en wat zijn de voordelen mocht er iets met je paard gebeuren? Op internet vind je veel informatie, zelf iets te veel om er nog aan uit te kunnen. Daarmee dat ik graag jullie ervaringen ivm verzekeringen tegen ziekte, sterfte enz. zou lezen.

charlie1989

Re: Hoe zit dat met een levensverzekering voor paard/veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:08

hmm, interessant, dit zal ik even volgen, heb er zelf nog geen ervaring mee.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:09

Ik ben verzekerd bij EFO , ik vind het een fijne verzekering want je paard kan erin blijven tot dat hij dood gaat. De meeste verzekeringen verzekeren een paard tot een bepaalde leeftijd en als hij te oud word , dan word je paard uit de verzekering gehaald.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:14

Ik vind het ook interessant. Zit nu bij EFO te kijken.

Maar wat zijn jullie op jaarbasis kwijt en welk pakket hebben jullie?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:27

meissielief schreef:
Ik ben verzekerd bij EFO , ik vind het een fijne verzekering want je paard kan erin blijven tot dat hij dood gaat. De meeste verzekeringen verzekeren een paard tot een bepaalde leeftijd en als hij te oud word , dan word je paard uit de verzekering gehaald.

De meeste verzekeringen blijven een oud(er) paard wel verzekeren, alleen niet meer voor ziektekosten. Dat stopt zo vanaf 16-20 jaar (verschilt per verzekering).
Dus ik ben benieuwd of jouw verzekering ook de ziektekosten in het pakket blijft houden als je paard ouder is dan bijvoorbeeld 20?? Die ben ik nl nog niet tegen gekomen en kan wel aantrekkelijk zijn.

Ik ben verzekerd bij van bierum. Ze hebben een overzichtelijke site. Ik heb er gelukkig nog niet veel gebruik van hoeven maken, maar tot dusver bevalt de service goed.
Er is ook de mogelijkheid om je paard als gezelschapsdier te verzekeren. Dat geeft wat meer opties als je paard ongeschikt raakt, maar nog wel pijnloos in de wei kan staan.

Ik zou gewoon drie paardenverzekeringen naast elkaar leggen en de voorwaarden en kosten bekijken. Dan zie je vanzelf wat het beste bij jullie past. Kost tijd, maar dat hoort erbij.

De reden dat ik mijn paard verzekerd heb, is omdat mijn spaarrekening leeg was door hoge kosten bij mijn andere paard (5000 euro). En ik wil niet op kosten hoeven kijken als ik keuzes moet maken in belang van mijn paard. Natuurlijk zit er een maximum aan het verzekerde bedrag, maar het scheelt wel.

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:31

Ik wil mijn paard ook laten verzekeren. Heb onlangs zware kosten gehad van een koliekoperatie, waarbij het paard achteraf toch gestorven is, en dat weegt zwaar door op je portemonnee.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:32

Ik begreep dat je paard bij EFO wel verzekerd blijft.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:34

wat ik destijds heel belangrijk vond is dat ik mijn paard terug kon kopen van de verzekering. Als ze niet meer geschikt was voor mijn doeleinden dan kon ik haar daar voor af laten keuren, kreeg ik het verzekerde bedrag en kon ik haar voor 500 euro terug kopen als gezeldschaps merrie zodat ze niet afgemaakt hoefde te worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:36

Meissielief; ik heb EFO hierover even een mailtje gestuurd. Ben tevreden over mijn huidige verzekering!! maar daarbij stopt de ziektekosten verzekering op een bepaalde leeftijd.
Als dit bij EFO niet zo is, kan dat zeker een reden zijn om over te stappen. Ik las dat ik dit moet doen voor mijn paard 12 jaar wordt en hij is nu 11. Dus dan moet ik op tijd de keuze maken :D

Zoeff; was dat ook bij van Bierum of een andere verzekering?
Vind ik ook een belangrijk aspect.

Zo blijft het wikken en wegen :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:38

Grit, ik ben benieuwd , wil je het antwoord laten weten ?
Want anders ben ik verzekerd bij een verzekering waar ik de voorwaarden niet helemaal van weet!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:42

Weet iemand ook hoe hippozorg is?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:43

Grit schreef:
Zoeff; was dat ook bij van Bierum of een andere verzekering?
Vind ik ook een belangrijk aspect.

Zo blijft het wikken en wegen :D

Bij Amev, indien gewenst kan ik wel het visitekaartje van de beste man opzoeken. Die is toen bij mij thusi geweest om paard lief te keuren omdat ze hoefkanker had gehad. Ik had haar overigens niet voor ziekte kosten verzekerd, alleen levensverzekering!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:43

Ik ben nog enkele verzekering tegengekomen waar ik het eens ben met de voorwaarden en prijzen.
Ik wil best verzekeren maar die premies zijn belachelijk. Over een paar jaar had je alweer een nieuw paard kunnen kopen van dat geld. En ziektekosten verzekeren is al helemaal geen doen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:26

F-AM --> TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:57

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:16

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:11

meissielief schreef:
Grit, ik ben benieuwd , wil je het antwoord laten weten ?
Want anders ben ik verzekerd bij een verzekering waar ik de voorwaarden niet helemaal van weet!

Ze zijn snel met reageren, dat is netjes. Ik kreeg het volgende antwoord;

Geachte mevrouw ...,

Momenteel is het zo, dat wanneer een paard een ziektekostenverzekering heeft, hij deze de rest van zijn leven kan behouden. Ons bestuur is echter wel bezig met aangepaste voorwaarden. Zoals het zich nu laat aanzien, zullen paarden boven de 25 jaar in de toekomst geen ziektekostenverzekering meer kunnen hebben.

Met vriendelijke groet,

Efo Paardenverzekering

Dus of dit alleen voor nieuwe of ook bestaande klanten telt?? Dan nog is 25 jaar een stuk hoger dan bij de gemiddelde verzekeraar :j

Suzanne F. Ben het gedeeltelijk met je eens. Toen mijn spaarrekening nog gevuld was had ik om deze reden ook geen verzekering.
Nu dit niet meer zo is, zie ik het als een soort spaarpot die mij kan helpen bij hoge rekeningen. En wellicht is het weggegooid geld, maar dat weet je niet bij voorbaat, ik kan nu niet zomaar een paar duizend euro ophoesten.

Ik ben voor mijn verzekering (inclusief ziektekosten) rond de 350 per jaar kwijt met een paardwaarde van 2500 euro.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:28

Grit schreef:
Ik ben voor mijn verzekering (inclusief ziektekosten) rond de 350 per jaar kwijt met een paardwaarde van 2500 euro.

Dus ik zou al 1000 euro per jaar kwijt zijn voor die van mij.
Dat doe ik gewoon niet. Vooral niet door al die kleine lettertjes met een eigen risico van zoveel honderd euro en dan nog alle uitsluitingen....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:38

Bedankt voor het antwoord, ik ben benieuwd of het dan wat er dan gaat veranderen voor mensen die nu al klant zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:26

Suzanne F. schreef:
Grit schreef:

Dus ik zou al 1000 euro per jaar kwijt zijn voor die van mij.
Dat doe ik gewoon niet. Vooral niet door al die kleine lettertjes met een eigen risico van zoveel honderd euro en dan nog alle uitsluitingen....

Voor de vuist weg kost een volledige verzekering 12% van de verzekerde waarde.
Er zal best wat verschil zitten tussen de verschillende verzekeraars, maar de meesten zitten opvallend dicht bij die 12% De kleine lettertjes maken dan het verschil, maar meestal zijn die niet echt in je voordeel, zoals je zelf ook al opmerkt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:28

Voor die bedragen zou ik ook niet verzekeren :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:11

ook maar ff een vraag over verzekeren: heb mn veulen goedkoop gekocht en lees overal dat de schadevergoeding nooit meer bedraagt dan het verzekerde bedrag.. houdt dit dan in dat ik dus niet meer uitgekeerd kan krijgen dan de aankoopwaarde van mn paardje? ga m natuurlijk niet voor t tienvoudige verzekeren:P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:18

ik ga het ook even volgen ! vind wel interessant

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:21

amyz schreef:
ook maar ff een vraag over verzekeren: heb mn veulen goedkoop gekocht en lees overal dat de schadevergoeding nooit meer bedraagt dan het verzekerde bedrag.. houdt dit dan in dat ik dus niet meer uitgekeerd kan krijgen dan de aankoopwaarde van mn paardje? ga m natuurlijk niet voor t tienvoudige verzekeren:P

Waar jij je paard voor koopt en waar je voor verzekerd zijn twee verschillende zaken.
Het bedrag waarvoor je verzekerd, is het bedrag wat je maximaal uitgekeerd krijgt. Dit is een beetje kort door de bocht, echter veel verzekeringen hanteren een max. bedrag per geval (veelal de verzekerde waarde) en vaak is er ook nog een max. uitkering op jaarbasis.
Dat zijn de verschillen in de kleine lettertjes, lees die dus goed voordat je een verzekering afsluit.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:25

mijn 2 paarden zijn verzekerd bij Hippozorg en kben er heel tevreden van.

Ze zijn verzekerd voor dood, diefstal en beperkte ziekteverzekering.
Ik ben al eens met 1 van mijn paarden naar de kliniek moeten gaan en dan werd het bedrag netjes terug betaald.Ik heb zelf weinig moeten betalen.

Ze zijn verzekerd voor 2500€ en 1000€, voor die van 2500€ betaal ik 160€halfjaarlijks.