Afspraak niet nagekomen..koop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

devine

Afspraak niet nagekomen..koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:10

Zet het hier maar neer door zeer boos te zijn!
En niet wetende hoe ik dit op een zo een goed mogelijke manier dit conflict aan te pakken.

Hier gaat het om heb twee weken geleden een paard geruild bij een handelaar in Nederweert (zal nog geen namen noemen al zou ik dat graag doen)
Ze had intresse in een fokmerrie en ik was gecharmeerd van de ruin die ze aanbood.
Wij wonen in Ede en hebben aangeboden om zelf mijn eigen paard te brengen en zo de andere mee te nemen prima geen probleem.

Dus maandag twee weken geleden is dit gebeurt netjes de papieren bij ons en het paard staat op de trailer vroeg ze of ze mijn adres mocht hebben omdat ze het stamboekpapier en keuringsrapport nog bij de veearts zou hebben liggen?
Wel heb ik het paspoort meegekregen gelukkig!
Dus op mijn beurt heb ik ook het stamboek papier bij mij gehouden met de afspraak dat wanneer ik het binnen heb deze zou opsturen.

Nu twee weken later nog steeds niks na vele telefoontjes van heen en weer gebelt van aardig naar niet zo aardig blijft mevr. vol houden dat het verstuurd is BULL natuurlijk als je het zondag op de bus doet dan is het nu natuurlijk al lang binnen.

Ik dacht gisteren ik ga maar eens de fokker bellen die op het papier staat want daar zou de twee paarden vandaan hebben zo uit het land, mooier kan niet zou je zeggen.
Misschien heeft ze niet betaald en houden die mensen het papier vast je weet maar nooit??
Kreeg een zeer vriendelijke mevr. aan de lijn die gelijk aangaf te weten dat het om Aron B en Amadeus B zou gaan deze twee hengsten toen nog waren op de foto door een kleine bemerking niet voor hun rendabel om mee verder te gaan.
En deze mensen hadden ze gedaan naar een bevriende vriend die ze voor hun verkocht had met foto's,papieren en het gehele verhaal erbij ze waren voor bijna een slachtprijs verkocht...naar iemand bij Belgie (Nederweert)
Hierop heeft ze gelijk voor mij gebelt naar die vriend die dit heeft geregeld voor hun en waren zeer behulpzaam ook de foto's die ik nog nooit gezien heb krijg ik via de kliniek op goedkeuring van fokker zsm opgestuurd.

Vindt het zeer vreemd en zie dan ook het nut er niet van in om wat voor reden dan ook om niet het papier en de klinische keuring gewoon na te sturen??
En hierdan zo over lopen te liegen zo doe je geen zaken ben in staat om erheen te rijden maar gelukkig heb ik mensen om me heen die me hiervan tegenhouden want dan sta ik niet voor mijzelf in.

Misschien herkennen jullie zo een verhaal en wat ermee gedaan is?
Hoop wat reactie's te krijgen waar ik wat aan heb?

En wellicht kent of leest iemand dit ook die weet de mensen die Amadeus B van Obelisk gekocht hebben twee weken geleden deze mensen weten ook niet dat er een bemerking op het paard zit.
Ze adverteerd altijd op SPORTHORSES.

zap

Re: Afspraak niet nagekomen..koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:16

Wat voor een bemerking heeft het paardje dan en met wat voor een doel heb jij het paard gekocht?

Klinische keuring... was je daar zelf niet bij dan?

Als je het paard zelf op de foto had gezet, had je dit niet gehad... neemt niet weg dat het niet netjes is dit achter te houden natuurlijk :)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:21

Bemerking weet ik nog niet dat is 1 ding dat ze heeft achtergehouden krijg de foto's nu opgestuurd van de kliniek.
Klinische keuring is door haar gedaan heb het paard gekocht voor de recreatie.
De bemerking zou een chip zijn gaf de fokker aan en daar heb je gelijk in dat had ik zelf gelijk moeten laten doen.

Het gaat mij erom waarom zou ze het stamboek papier niet opsturen wat zou daar de reden voor zijn?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:23

Tis niet netjes achter te houden, maar nu blijkt dus dat ie achteraf een bemerking had. Maar je wil m nog steeds ondanks de bemerking? Is ie de prijs nog wel waard dan die je ervoor betaald hebt?

Een goede fokmerrie in vergelijking met een ruin met bemerking lijkt me toch geen goede deal?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:23

devine schreef:
Bemerking weet ik nog niet dat is 1 ding dat ze heeft achtergehouden krijg de foto's nu opgestuurd van de kliniek.
Klinische keuring is door haar gedaan heb het paard gekocht voor de recreatie.
De bemerking zou een chip zijn gaf de fokker aan en daar heb je gelijk in dat had ik zelf gelijk moeten laten doen.

Het gaat mij erom waarom zou ze het stamboek papier niet opsturen wat zou daar de reden voor zijn?

En dáár ben je de fout in gegaan; heel sneu maar wel de waarheid.
Ik hoop voor je dat het zich uiteindelijk weet op te lossen...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:27

Geen idee waarom ze dat niet zou doen. Misschien kan je het stamboek zelf even opbellen om te vragen of het papier werkelijk daar ligt?

Nooit de verkoper vertrouwen, hoe aardig deze ook lijkt.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:35

Nogmaals waarom zou ze het stamboekpapier niet afgeven?
Heb ook het KWPN al gebelt daar lag niks en de fokker gaf ook aan dat alles is meegegaan met beide paarden.

Ze heeft wel informatie achtergehouden die worden ondersteund door derden maar dat is voor latere zorg mevr. doet net alsof ik achterlijk ben en het hierbij laat zitten.
En hij is klinisch gekeurd wat ik al aangaf.

Ik heb hem gekocht voor de recreatie en dan bedoel ik niet voor de hogere sport daar zou hij wel geschikt voor zijn gezien zijn afstamming.

Klopt vertrouwen heb ik eigenlijk weinig nog in mensen..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:18

Het kan best zijn dat ze het inderdaad verstuurd heeft, gaat wel eens meer wat mis bij TNT.
Is het aangetekend verstuurd?
Heeft ze er een afzender op gezet? Als die er op staat en er gaat iets mis, komt het bij haar terug.
Bij aangetekend kun je het volgen via het nummer, middels tracktrace.
Even los van dit alles, als zij geen bewijs kan overleggen dat ze het verzonden heeft, dan rgeeld ze maar op haar kosten neiuwe papieren. Jij kunt wachten met jou papieren totdat je de papieren hebt. Dat was immers jullie afspraak.

Tevens ging ik daar heen en maar eens om de tafel zitten m b.t. de bemerkingen e.d., wind dit niet klinken als een goede deal, daar komt bij het hangt af van de plaats waar die losse chip zit, als je pecht hebt en hij komt in het gewricht, dan heb je echt een probleem. Opereren kan wel maar is kostbaar.
Misschien zit er geen losse chip, maar is hij ergens ingekapseld en of vast gegroeid, ook dan hangt het van de plaats af, wat de beperkingen voor het dier kunnen zijn.
Als je kunt bewijzen dat die bevriende mensen (die als het ware een tussenpersoon waren, het aan haar verteld hebben, dat zwart op wit, sta je sterk, lijk me (ondanks het feit dat zij de klinisch keuring heeft gedaan), maar ja we leven hier niet in een rechtstaat maar een wetstaat, je gelijk hebben en krijgen zijn helaas 2 verschillende zaken.
Veel succes!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 19:32

Ze zegt ook dat ze het aangetekend verstuurd te hebben en heb meedere malen gevraagd om een track en trace nummer,
maar ze verzint telkens wel weer een ander excuus dan ligt haar vader weer in het ziekenhuis, dan is ze niet thuis en zal ze het door bellen en gisteren stond ze met pech langs de snelweg...hmm ja wat een pech kan je hebben.
Ze krijgt van mij ook niks dat kan ze vergeten als ik ze niet krijg.

Klopt met die chip ben er zeer benieuwd naar wat er hand is met hem ben zeer gek van hem,
de foto's gaan direct naar een kliniek hier in de buurt waar er naar gekeken wordt.
Goede tip van je dat zal ik eens navragen als dit zwart op wit is gezet.

Ik gaf gisteren telefonisch ook aan aan haar dat er foto's waren en dat de mensen van waar ze de paarden heeft gekocht dit erbij hebben gezegd en ook de foto's erbij gegeven te hebben.

Nu ontkende ze dit te weten natuurlijk en dat de paarden wel al in verschillende handen te zijn geweest klopt ook niet kan ik ook weerleggen en ook dat ze ze daar vandaan heeft terwijl deze mensen aangeven de paarden verkocht te hebben aan haar.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:43

Als die mensen hebben aangegeven de paarden aan haar verkocht te heben, laat het dan zwart op wit zetten, net als het feit of ze dat van die chip verteld hebben, als ze daar nog andere getuigen voor hebben, helemaal fijn.
Kunnen en willen die dat dan ook verklaren?
Als zij het aangetekend verstuurd heeft, kan ze je het nummer overleggen (of moet dat ook al kwijt zijn), laat ze daar eerst maar eens voor zorgen, nu kan ze die smoesjes in ieder geval niet meer gebruiken, maar ik ben bang dat ze dan wel wat anders gaat bedenken, laat haar het nummer maar sms of via de mail, heb je het zwart op wit gelijk.
Altijd handig.
Probeer wel de eer aan jezelf te houden, probeer zakelijk te blijven zonder boos te worden, ja dat ia moeilijk, maar toch proberen.
Lastig hoor

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:06

Zeer zeker moeilijk...

Bedankt voor je reactie :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:24

zonder hier haar naam neer te zetten zou ik maar eens Googlen als ik jou was, misschien is dit wel die bekende mevrouw waar al meer verhalen van rondzingen op oa Bokt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:36

- Als zij zegt dit papier aangetekend verstuurd te hebben, dan moet ze eerst maar eens met het bewijs op tafel komen. Anders regelt ze maar een nieuw papier op haar kosten.

- Die bemerking had ze moeten melden, ze wist er immers van.

- stom, dat die keuring door haar zelf is uitgevoerd en je er niet bij was, maar daar heb je nu niets meer aan.

- De fokker en de ''wederverkoper'' het verhaal op papier laten zetten met handtekening etc, zodat je iig iets op papier hebt.

Heb je dan wel een redelijke prijs betaald/ontvangen? Jij hebt je fokmerrie ingeruild voor een ruin welke eigenlijk voor de slachtprijs weg zou moeten gaan.

Ik zou een brief opstellen en deze aangetekend versturen met een aantal eisen.
Verder als je rechtsbijstand hebt dan die ook maar inschakelen.
En mocht het inderdaad degene zijn waarover al meerdere verhalen rond gaan dan wens ik je heel veel sterkte/succes!!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:51

Heb haar al een aantal keren ge-googeld niks over te vinden alleen de website die ze heeft.
Probeerde haar ook al een aantal malen te bellen neemt niet op en tegen mijn man heeft ze gezegd dat haar internet eruit ligt door kabels die zouden geraakt zijn bij weg werkzaamheden hmmm ja overal wel weer een antwoord op dat zo iemand zo een PLANK voor haar KOP heeft!

De brief opstellen waren we al van plan en klopt ze wist van de bemerking.
Wacht even de foto's af vd kliniek en laat deze even nakijken om te zien wat hij nu in werkelijkheid heeft.
Rechtsbijstand ga ik ook informeren over deze kwestie.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:47

Mmmm ben benieuwd hoe dit afloopt!
Ik heb ook een keer een paard van een handelaar gekocht, zou het papier later krijgen, ik kreeg eerst een kopie mee.
Nou steeds bellen waar het papier bleef, op een gegeven moment was zijn telefoon afgesloten.
Toen ben ik naar de stal gegaan waar ik het paard destijds had geprobeerd, bleek dat hij die mensen ook bedondert had, en die waren ook naar hem op zoek.
Uiteindelijk het stamboek gebeld, en omdat uiteindelijk via hun toch nog het originele papier gekregen, hij bleek het stamboek ook nog geld schuldig te zijn!
Uiteindelijk ds goed gekomen, maar een goeie les geweest, nooit weer!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 08:52

Libera schreef:
Mmmm ben benieuwd hoe dit afloopt!
Ik heb ook een keer een paard van een handelaar gekocht, zou het papier later krijgen, ik kreeg eerst een kopie mee.
Nou steeds bellen waar het papier bleef, op een gegeven moment was zijn telefoon afgesloten.
Toen ben ik naar de stal gegaan waar ik het paard destijds had geprobeerd, bleek dat hij die mensen ook bedondert had, en die waren ook naar hem op zoek.
Uiteindelijk het stamboek gebeld, en omdat uiteindelijk via hun toch nog het originele papier gekregen, hij bleek het stamboek ook nog geld schuldig te zijn!
Uiteindelijk ds goed gekomen, maar een goeie les geweest, nooit weer!

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn?
Wat een ellende allemaal zit je niet op te wachten fijn voor je dat het toendertijd toch nog goed gekomen is!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:16

En de zoveelste handelaar die niet te vertrouwen is!
Zou me niets verbazen als het stamboekpapier bij een ander paard is meegegaan.
En het zoveelste verhaal van mensen die er intrappen om te geloven dat het papier word opgestuurd!
Nooit een paard MET papieren meenemen als het papier "zogenaamd" ergens anders ligt en NOOIT een paard laten keuren door de partij die verkoopt.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:21

Weet ik het is stom!

Maar ik heb het stamboekpapier van mijn merrie dus ook achtergehouden ik had alles bij me en op het moment dat ze aangaf mijn adres te willen om het papier na te sturen gaf ik gelijk aan dat ik het na ontvangst van zijn papier het papier van mijn merrie zou nasturen.

En wat je aangeeft is dat ze het papier wellicht aan met een ander paard verkocht heeft kreeg ik gisteren ook te horen via een kennis die ook in de paarden zit.
Maar is het dan onmogelijk om dit op te vragen bij het KWPN?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:49

Als je de afstamming van het paard weet, en de geregistreerde naam, zou ik even het KWPN bellen. Dat kun je zo navragen. Of die mensen zijn gewoon laks, kan ook nog. Of het KWPN heeft nog geld tegoed van ze...dat was het geval met mijn paard toen. :)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 19:38

KWPN had ik gebelt om te vragen naar de fokker die in het paspoort vermend stond en daar ben ik er achter gekomen dat de twee paarden verkocht zijn aan haar.

Iedereen die je erover verteld zegt ook waarom zou ze niet gewoon het papier versturen??
Zeer vreemd en ze geeft dan ook geen reden op maar alleen dat ze het afgelopen zondag aangetekend verstuurd zou hebben,
waarna ik vraag om het track-trace nummer maar dan krijgen we allerlei vage smoesjes over dat ze niet thuis is of dat ze het zou sms-en nou niet dus!

Heb ook al gezegd dat ik anders wel langskom maar daarop zegt ze dat ze het niet meer in huis heeft.

Heel apart handelaarster die ze alles uit liegen en bedriegen aan elkaar vast praat om eronder uit te komen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:22

maar daar zijn er helaas meer van, lees de diverse vrhalen maar op bokt, vandaar dat ik zei dat je maar eens moest Googlen. Ik hoop echt voor je dat het papier nog komt, maar heb er een hard hoofd in, je zou toch nu op zn minst al een briefje van de postbode in je bus hebben moeten vinden (of vraag eens bij de buren, ik verwachtte vd week ook een pakketje waarvan het briefje bij de buren terecht kwam)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:25

Nu kom ik tot de ontdekking dat ze foto's van mijn gekochte paard geplaatst heeft bij een advertentie van een ander paard die ze nu te koop aanbied!
Net gezien op SPORTHORSES en dit is een afstammeling van QUASIMODO Z x ABGAR XX :( :( :( :(

Deze foto dus die ze ook gebruikte voor de advertentie van Aron B...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door devine op 17-10-09 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:26

Heb haar al vele malen ge-googeld maar kom niks tegen.

Is zo er zijn meerdere gevallen die ik lees op het internet, waar ik dan zeer boos over kan zijn is dat er geen wet hierop te vinden is.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:36

zo lang jij nog de stamboek papieren hebt van je fok merrie en zij van jou paard kun je de paarden zo weer omruilen
dan zijn ze op papier nog steeds de merrie van jou de ruin van haar

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:40

Is dit het paard wat jij nu op stal hebt staan (van de foto)?
Heeft het KWPN je verder nog van informatie voorzien?

Mocht je het paard willen houden, dan zou ik iig niet eerder het paspoort van jouw merrie de deur uit doen voordat alles rond is.
Zal ze trouwens ook niet zo met andere kopers omgaan?
Bv. Jouw merrie wordt morgen verkocht, maar ze kan het papier er niet bij leveren omdat deze zogenaamd nog bij het KWPN ligt......