Paard verkopen bij slecht voorgevoel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martenique

Paard verkopen bij slecht voorgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:07

Voor een vriendin van mij vraag ik jullie advies. Ze heeft haar paard te koop staan en hier heeft hier geïnteresseerden voor. Het verhaal is echter een beetje apart (en wordt ook steeds aparter) en ze twijfelt of ze hem nu wel aan hen zou verkopen, wat zouden jullie doen?

4 weken geleden kwamen de mensen voor het eerst kijken, ze waren enthousiast en leken erg aardig. De prijs lag wel flink boven budget, deze was via mail al bekend gemaakt vooraf, maar blijkbaar was dit niet helemaal doorgekomen. Ze zouden thuis overleggen en wat laten weten, al snel was er een reactie dat ze nog een keer terug wilde komen, geen enkel probleem. Ook de tweede keer waren ze erg enthousiast en voordat ze gingen brachten ze een bod uit, mijn vriendin zou daar over nadenken en er dan op terugkomen. Ook de afspraken voor keuring werden besproken, paard zou gekeurd worden in de buurt vriendin, zij zou daar naartoe brengen, vervoer naar nieuwe locatie moesten ze zelf regelen. Toen ze 's avonds belde om te vertellen dat ze akkoord ging (na erg veel gezakt te zijn), hadden de mensen zich bedacht en trokken ze het bod in, ze zouden via de mail nog laten weten wat ze wilden. Vriendin baalde natuurlijk, die had gedacht dat het zo goed als rond was. Die week, ze wilden graag nogmaals komen, ditmaal met een onafhankelijk adviseur, weer geen enkel probleem. Ze kregen een positief advies, maar ze wilden thuis nog overleggen en dan dinsdag definitief laten weten wat ze zouden doen. Dinsdagavond, nog niks gehoord, alleen dat druk was en woensdag contact op zou nemen. Woensdagochtend kreeg ze een smsje met de tekst: bel me even. Dit heeft ze gedaan en geen gehoor, uiteindelijk woensdagavond contact; de koop zou rond zijn, vriendin moest zorgen dat paard week erop bij hen bij de dierenarts was voor keuring (100 km verder). Hier ging ze niet mee akkoord, ze kon die dag niet en zou ook alleen vervoer regelen naar dierenarts in de buurt. Kopers redelijk boos en zouden kijken wat er te regelen viel. Vrijdag weer een sms, er was waarschijnlijk iets geregeld, de kosten voor het vervoer werden gedeeld. Weer gereageerd dat ze ook hiermee niet akkoord ging, al erg veel gezakt in de prijs, de overige kosten zijn dan voor de kopers. Hierna had vriendin niks meer gehoord, en ondertussen wel andere geïnteresseerden, dus uiteindelijk maar een mailtje gestuurd met de vraag wat ze nu definitief wilden en wat haar voorwaarden waren. Als reactie kreeg ze een contract teruggestuurd wat ze moest ondertekenen zodat de verkoop geregeld kon worden.

Vriendin twijfelt nu heel erg wat ze moet doen, door al het gedoe erom heen heeft ze eigenlijk helemaal geen zin meer haar paard aan deze mensen te verkopen. Het contract tekent ze sowieso niet zoals het er nu uitziet, staan teveel dingen in waar ze het niet mee eens is, en eigenlijk vindt ze het ook erg overdreven. Het contract is erg lang en als de mensen zich heel erg aan het contract houden, kan vriendin er denk ik heel beroerd vanaf komen mocht er iets gebeuren. Nogmaals paard heeft geen verborgen gebreken oid maar staan wel vreemde bepalingen in.
Er zijn andere mensen die willen komen kijken, en als dat niks wordt is er ook nog geen probleem, ze heeft geen haast. Paard staat aan huis, voer is al aanwezig voor komende weken/maanden, dus eigenlijk heeft ze helemaal geen kosten aan. Wel kan ze nu natuurlijk het geld krijgen (als er eindelijk schot inkomt, bovenstaand verhaal duurt al 4 weken nu) en weet ze nog niet zeker dat aan een ander verkocht krijgt voor dat geld (al denkt ze van wel).

Wat zouden jullie doen?

Delaja

Re: Paard verkopen bij slecht voorgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:14

Ik zou het paard niet aan zulke mensen verkopen, zeker als het geen haast heeft kan ze beter wachten tot er mensen komen bij wie ze wel een goed gevoel heeft!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:16

Gewoon door gaan met verkoop aan andere geinteresseerde.Deze mensen hebben genoeg mogelijkheden gehad en als ze echt interesse hebben komen ze ook nog wel!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:16

Ik ga daarin mee. Slecht voorgevoel, al een hoop gezakt met de prijs, kopers die niet over de brug komen. Ik zou het lekker laten overgaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:18

Inderdaad, verder zoeken en niet aan deze mensen verkopen.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:18

Ik heb het verhaal niet eens gelezen, want als je voorgevoel nee zegt dan zou ik het absoluut niet doen!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:20

Bij twijfel niet doen...je wilt wel dat je paardje een goed huis krijgt en moet zeggen dat ik deze mensen ook niet zo lekker vindt overkomen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:21

Ik zou het niet doen. Je voorgevoel moet goed zijn.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:22

ik zou mijn paard niet aan deze mensen verkopen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:22

na regel 1 zeg ik al; niet doen
bij twijfel niet doen

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:23

Niet doorgaan met deze mensen, die hebben al genoeg kansen gehad. Ik heb nooit een paard verkocht maar wel 1 gekocht en dan moet het ook van 2 kanten een goed gevoel zijn.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:24

ik zou hem ook niet verkopen maar ik zal je een verhaal vertellen wat ik mee heb gemaakt

iemand had gereageerrd op adv. op marktplaats hij zij dus dat zijn zoontje erop moest rijden ik mocht een keer langs komen om te kijken, hun woonde langs het strand dus konden ze buitenritten maken enz.. blablbabla zoo ging het dus elkekeer toen de koop bijna rond was zij hij : het gaat niet tdoor ik heb er een slecht gevoel over . antw. via mail terug u zult niet teleurgesteld worden als u deze pony koopt. en toen begoen hij helemaal weer opnieuw met zijn verhaal ( dat zijn zoon erop moest rijen.enz. ) hij dacht dus dat ieen andere iemand was :S ;( :(

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:26

ik vind dat beide partijen er een goed gevoel bij moeten hebben en dat is nu niet het geval, je moet je ook maar afvragen tot hoever je moet gaan, als er andere kopers zijn of als ze nog geen haast heeft met dit paard zou ik lekker wachten, hier krijg je namelijk alleen maar een katergevoel van en beetje inschattend met de voorgeschiedenis gaan ze achteraf ook nog komen met dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:27

Afserveren die anderen en gewoon doorgaan met de verkoop aan andere mensen,zo ga je niet te werk als je een paard koopt, krijg het gevoel dat er een vies spelletje gespeeld word door deze mensen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:28

Dit verhaal scheeuwt maar 1 ding: Absoluut niet doen.
Gewoon lekker verder zoeken. Er komt vanzelf iemand waarvan je vriendin wel meteen denkt: Ja, dit is het.

Alabaster

Nee niet doen. Je vriendin is al behoorlijk meeggeaan met deze mensen hun eisen en idd lijkt het op een vies spelletje.

DL_

Slecht voorgevoel heb je niet voor niets. Niet doen dus.

Ook heeeeel erg vreemd dat er gecorrespondeert wordt via sms.. Voor zoiets bel je, of maak je een afspraak.

Vjestagirl

riannetjhe schreef:
ik zou hem ook niet verkopen maar ik zal je een verhaal vertellen wat ik mee heb gemaakt

Iemand had gereageerrd op adv. op marktplaats hij zei dus dat zijn zoontje erop moest rijden, ik mocht een keer langs komen om te kijken, hun woonde langs het strand dus konden ze buitenritten maken enz.. Blablbabla zo ging het dus elke keer, toen de koop bijna rond was zei hij: 'het gaat niet door ik heb er een slecht gevoel over'. Antwoord via mail terug gestuurd: 'u zult niet teleurgesteld worden als u deze pony koopt'. En toen begon hij helemaal weer opnieuw met zijn verhaal (dat zijn zoon erop moest enz.) hij dacht dus dat een ander iemand was :S ;( :(

Je verhaal is behoorlijk onleesbaar zoals jij het hebt neergezet. Ik heb er eventjes wat hoofdletters en punten ingezet.

En ik denk niet dat hij dacht dat het iemand anders was, hij probeerde je duidelijk te maken waarom hij je paard niet wilde kopen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:32

ik weet niet of ze moet leveren nu, mondeling hebben ze misschien een accoord en dat kan bindend zijn ????

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:33

bij twijfel niet oversteken, laat staan je paard verkopen...

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:39

Ten eerste, jeetje wat loopt dit snel zeg!! Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik had er zelf ook al geen goed gevoel over en heb ook wel eens tegen vriendin gezegd, waarom smsen ze? Over dit soort dingen bel je toch? Maar zoals zo vaak, in het begin leek het zo leuk. Mensen enthousiast en klikte ook wel tussen mensen en paard, vriendin ook blij dat ze hem dan redelijk snel verkocht zou hebben. Maar zoals hierboven ook al gezegd het begint meer en meer op een vies spelletje te lijken.

garny95 schreef:
ik weet niet of ze moet leveren nu, mondeling hebben ze misschien een accoord en dat kan bindend zijn ????

Dit is wel een goed punt, maar hebben ze echt een accoord?? Ze zijn het eens over de prijs maar verdere voorwaarden bijvoorbeeld vervoer niet. De kopers hebben ook een contract gestuurd die ze graag ondertekend door vriendin terug zien (wat vriendin niet gedaan heeft en ook niet gaat doen). Dus hebben ze dan een akkoord? Volgens mij niet...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:41

Niet doen! en gezien zij zo vaak van de koop afgezien hebben is een mondelinge overeenkomst ook niet meer te bewijzen, dus staat ze nergens.
Verder kloppen de mondelingen overeenkomsten ook niet wat spraken maakt van dwaling, dus ook nog een reden waarom het niet bindend zou zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:42

Uit het verhaal maak ik op dat de kopers steeds weer met andere eisen komen dus mocht er al een mondelinge overeenkomst zijn dan hebben de kopers zich duidelijk niet aan de afspraken gehouden dus heeft de verkoopster geen verplichting om het paard te leveren, ben wel benieuwd naar de inhoud van het kontrakt, kun je dat hier niet plaatsen met weglating van alle namen?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-10-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:43

volg je gevoel....niet verkopen dus aan die mensen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:45

Ik zou het niet doen als ik haar was, da's vragen om een boel gezeur...Gewoon maar wachten op geschiktere baasjes ;)
Laatst een heel gezeur gehad om een verkochte trailer, echt ik verkoop niks meer aan mensen waarvan je al bij voorbaat weet dat je er problemen mee krijgt (laat staan een levend dier)