Na afkeuren toch weer in de sport??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickynicole

Na afkeuren toch weer in de sport??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:23

Ik zit met een vraag over het afkeuren van mijn paard.

Paard:
Nik, KWPN merrie, geboren 1995

Geschiedenis:
2001 = Nik gekocht als sportpaard, klinisch goedgekeurd voor sport, direct laten verzekeren
2003 = eerste blessure aan pees r.a. gevolg operatie daarna volledig hersteld toch zal dit achterbeen altijd zwak blijven
2006 = tweede blessure aan kogel r.v. gevolg operatie daarna onduidelijk of herstel mogelijk was, prognose licht recreatief dus staprondjes en af en toe wat meer
2006 = besloten Nik door dierenarts af te laten keuren (geheel), verzekering heeft uitgekeerd en ik heb Nik terug gekocht zodat ze van haar pensioen kon genieten
2007 = revalidatie gaat super en als een wonder loopt Nik helemaal goed (maar voor hoe lang), doe wat bakwerk en rijd recreatief
2008 = na vakantie Veluwe waar we veel hebben gereden loopt Nik kreupel en speelt de kogel r.v. weer op en loopt ze ook niet goed l.a.
2008 = laten behandelen door "speciale" dierenarts (homeophaat, accupunctuur, fysio, etc..)
2009 = Nik is weer gezond, loopt goed, kan M-niveau trainen en kan een parcours springen van 1 m, buitenritten van 2 uur zijn geen probleem

Al de revalidatie en bezoekjes bij de verschillende dierenartsen hebben me veel geld gekost. Hierbij meot gedacht worden aan een bedrag rond de 10.000 euro. Dit staat in het niets tot wat de verzekering heeft uitgekeerd. Zelfs na het uitbetalen van de verzekering heb ik nog veel kosten gemaakt.

Vraag:
Nu is Nik toch weer goed en zou ik graag landelijk met haar willen starten (springen en dressuur) want daar had ik haar eigenlijk voor gekocht. Mag dit ivm het officieel afkeuren en uitbetalen van de verzekering? Er staat geen aantekening in het paspoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:23

Nee, van wat ik weet mag je hem niet meer officieel uitbrengen in de sport.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:24

PB Renske_ eens, die wilde met Quentin ook weer in de sport, en die liep tegen een muur aan. Geen enkele mogelijkheid om Quentin weer officieel te starten....
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 17-09-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:26

Stipje ben nieuwsgierig naar de reacties. Mij lijkt ook van niet maar wie weet zit er hier iemand nog bij de verzekeringen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:27

Mijn idee: gewoon startkaart aanvragen en starten.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:27

Ik zet even een stipje!

Wij hebben ook een merrie die afgekeurd is, maar die eigenlijk weer helemaal goed is. Wellicht kan deze merrie ook de sport weer in...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:28

eigenlijk is dat wel te gek voor woorden. Doordat je als eigenaar door blijft zoeken naar de juiste revalidatiemethode en daardoor je paard weer goed krijgt wordt je toch nog gestraft.

maar bedankt iig voor jullie reactie

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:28

LDRD schreef:
Mijn idee: gewoon startkaart aanvragen en starten.

Zou ik graag willen doen maar als ik daardoor het uitgekeerde bedrag terug moet betalen.... je snapt daar heb ik geen zin in

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:29

Nee voor zover ik weet mag het ook niet, belachelijk idd want jij bent toch de eigenaar. Dat is voor mij 1 van de vele redenen om mijn paarden niet te verzekeren.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:30

Nee snap ik volledig! Vooral omdat je niet weet voor hoe lang ie nu goed is!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:32

Hoe goed denk je dat alles geregistreerd is?

nickynicole

Re: Na afkeuren toch weer in de sport??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:35

dat vraag ik me dus ook af. Er moet wel een strategie zijn voordat ik ga starten. Ik kan namelijk ook eerst de verzekering bellen en het verhaal vertellen. Of zoals door LDRD gezegd is gewoon starten. Zeker omdat er geen aantekening staat in het paspoort.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:37

Vraag is alleen wel: áls dat trucje al lukt en ze komen er achter, dan zul je het uitgekeerde bedrag wel op moeten hoesten denk ik...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:38

Joh, dat loopt zo'n vaart allemaal niet. Ik zou gewoon starten hoor en niks geen gebel. Als het problemen geeft zet je je meest onschuldige gezicht op. Een verzekeraar vordert echt niet zomaar terug.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:38

ik ben daar dus ook bang voor........

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:39

Niet doen, je hebt hem zelf af laten keuren, geld gebeurd, paard is geen sportpaard meer.

Als je het toch gaat doen ben je voor mij dus een reden om een actie te starten voor een stempel in het paspoort :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:40

@LDRD: Dat dacht een vriendin van mij ook. Helaas was ze toen wel het haasje.
Ik zal het even vragen aan haar. Ik spreek haar dit weekend weer.

Verder ben ik het met Annemeik eens. Je hebt hem zelf af laten keuren en geld gekregen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-09-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:40

Tjah, als je het uitgekeerde bedrag moet terugbetalen wanneer je gaat starten kun je de overweging maken of je dat doet of een ander wedstrijdpaard gaat kopen (als je echt graag de sport in wilt).

Maar OF je het terug moet betalen weet ik niet..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:41

Annemeik schreef:
Niet doen, je hebt hem zelf af laten keuren, geld gebeurd, paard is geen sportpaard meer.

Als je het toch gaat doen ben je voor mij dus een reden om een actie te starten voor een stempel in het paspoort :n

Nou ja, ze heeft er wel alles aan gedaan om hem weer goed te krijgen en ook grote financiële risico's genomen, waarom zou ze dan na al die inspanning niet meer mogen starten?

De verzekering neemt een paard niet zomaar hoor!

En als advies heb ik: Lees de polis nog eens goed door!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:46

Dat alles aan kunnen doen had ze ook vóor het afkeuren kunnen doen. Afkeuren is einde sport, klaar.

Dat de verzekering een paard niet zomaar neemt, weet ik ook (uit ervaring) wel.

Paard afkeuren = geld krijgen = einde sport. Zo staat het ook in de polis.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:47

Annemeik schreef:

Volgens mij missen we hier een deel. Als je in de kliniek in Moerbeke staat en ze zeggen succes met je wandelpaard. Je zal er waarschijnlijk nooit meer opzitten. En hoever ze een pijnloos pensioen kan genieten is ook onduidelijk is het niet zo raar dat je je paard laat afkeuren.

Maar blijkbaar bestaan er wonderen. Je kan het dus ook anders zeggen. Ik heb al mijn geld (was toen student) in mijn paard gestopt zodat ze zo lang mogelijk pijnvrij kon zijn. En dat er een wonder is gebeurd of de diagnose van de kliniek niet klopt daar kan ik weinig aan doen.

Waarom is dit paard geen sportpaard meer? Ze loopt beter dan menig paard dat wel in de sport loopt!

Geld gebeurd? Ik heb min. het 10 voudige uitgegeven aan dierenartkosten

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:48

Annemeik schreef:

Dit vind ik een beetje een raar argument. Ons verhaal gaat over Pompom zal zo de link even plaatsen. Paard is afgekeurd omdat ze a-taktisch is/zou zijn. Dat was ze ook, maar tweeling eruit en paard weer goed. Heeft werkelijk waar geen pas meer verkeerd gezet... En dan? Als je paard A-taktisch is leg je je er bij neer en wij gingen er zelfs vanuit dat we haar naar de dracht in moesten laten slapen...

Edit: [MD] Rare ziekte (zelfde als Pasternak???)
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 17-09-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:50

Annemeik schreef:
Dat alles aan kunnen doen had ze ook vóor het afkeuren kunnen doen. Afkeuren is einde sport, klaar.

Dat de verzekering een paard niet zomaar neemt, weet ik ook (uit ervaring) wel.

Paard afkeuren = geld krijgen = einde sport. Zo staat het ook in de polis.

Als je kijkt naar het tijdspad dan is hier wel 3,5 jaar overheen gegaan. Door een geluk ben ik bij de "speciale" dierenarts terecht gekomen. Als ik hem niet had leren kennen had ze al lang een spuitje gekregen.

Verder weet ik mijn polis niet uit mijn hoofd. Maar ook jij weet niet wat in mijn polis staat dus vind het erg makkelijk om dat zo te zeggen.

Als het wel zo is kan ik me daar ook bij neerleggen hoor, zo is het niet. Misschien kan ik nog een regeling treffen met de verzekering (aangezien het een onderlinge is en ze in mijn ogen altijd wel openstaan voor discussie)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:52

Ja ik vind het ook heel raar dat mensen zo denken. Als je paard weer goed is. Dan heb je zelf dat kostbare risico genomen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:52

En trouwens, een onderlinge wedstrijd kun je wel rijden hoor. Dat is geen officiële.