paardentaxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Interesse in een paardentaxi?

*nee
12 (23%)
*jawel, maar zelf zou ik er nooit gebruik van maken
7 (13%)
*jawel, zou hier ook best eens gebruik van kunnen maken
32 (62%)

Totaal aantal stemmen: 51

sans6

paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 18:48

Wij zijn erover aan het denken om de diensten van onze stal uit te breiden, ofwel een onder dezelfde, ofwel onder een andere naam, met een "paardentaxi".
Op het moment zijn we nog in de oriënterende fase, en zoeken dus nog uit hoe het precies zit met verzekeringen e.d..
Het vervoer zal per vrachtwagen gaan, en door heel Nederland (en delen van Belgie /Duitsland).

Nu is mijn vraag of er überhaupt interesse in is, vandaar deze poll.

Evt tips zijn natuurlijk van harte welkom, dus bedenk even wat je zélf belangrijk zou vinden als je je paard mee zou laten gaan.

Bopje

Re: paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:50

Ik zou het best wel eens gebruiken, omdat ik geen trailer heb en toch wel eens naar het bos wil of naar wedstrijden in een andere plaats.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:50

Ik heb over ongeveer anderhalf a twee jaar wel een paardentaxi nodig :D En daarna waarschijnlijk wel vaker om lekker naar het bos te gaan of strand..
Ik heb ook geen idee hoe duur zoiets is..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:53

voor de lol zou ik het niet gebruiken wel als het echt nodig is! ik vind het bij de meeste paardentaxi bedrijven vaak duur!

voordeel voor jou is dat je je vrachtwagen dan op grijskenteken mag rijden en dus veeeel goedkoper uit bent in wegenbelasting en verzekering enzo geloof ik!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:50

Qua prijs zijn we ook nog aan het rondvragen ja, we moeten natuurlijk niet te duur zitten, maar wel uit de kosten komen (en er iets aan verdienen uiteraard ;) )

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:57

Ik heb een paardentaxi op 13 sept nodig. Zit alleen een beetje te ver weg :D

Er zijn best veel paardenbezitters zonder trailer of E rijbewijs. Mensen zoals ik :) Ik ben aangewezen op een paardentaxi als ik ergens naar toe wil
Bij de meeste taxi vervoerders betaal je tussen de 0.70 - 1,- per km. En eventueel wachtgeld.

Wat ik zelf belangrijk vind is dat de vervoerder rustig is, respect heeft voor het dier, het dier ook de tijd gunt om de trailer op te lopen (nou doet die van mij dat zonder problemen maar sommige hebben wat denktijd nodig) Maar een taxivervoerder mag ook stellen dat een paard opgevoed moet zijn. En zonder dwang een trailer op loopt. Uiteraad moet de trailer in hele goede staat evenals de auto die er voor staat. En wat ik zelf op prijs stel is als er een hooinetje hangt, met hooi natuurlijk :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:00

waar zit je dan als ik vragen mag?

*ziet potentiele klanten ;) *

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:00

Ik denk dat er best wel veel intresse in is, als het maar betaalbaar blijft voor de gewone man.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 23-08-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:09

Heb je een pb gestuurd :)

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:19

paardentaxi is erg handig als je op vakantie gaat met je paard. iets comfortabeler dan met de trailer enzo. maar zo vaak doe ik dat niet. Voor kleine afstanden(wedstrijd/strand enz) is een paardentaxi met een hele vrachtwagen wat overdreven wat mij betreft(tenzij je natuurlijk met een groep gaat.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:59

Zelfs al moet ik de hele bende bij elkaar huren, dan nog ben ik goedkoper uit. Sterker nog, het is voor mij zelfs goedkoper om een komplete kombi te huren dan om een Anemone-wagen te huren en Anemone zit hier toch redelijk "om de hoek" waardoor de km wel meevallen.
Ik heb dan wel de "mazzel" dat ik ruim in de rijbewijzen zit, maar dan nog.....

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:04

Weet je, het is een service die wij willen bieden, en natuurlijk is het dan de bedoeling dat we er iets aan overhouden (naast benzine en afschrijving zit er natuurlijk ook tijd in).

Het is ook niet zo dat we een x aantal ritten per maand MOETEN hebben, dus voor diegene die zoals ikke (niet ik, maar bokker ikke) zelf alle rijbewijzen hebben en een paardentaxi dan te duur vinden, kan ik ook alle begrip opbrengen.

Maar voor wie NIET die mogelijkheid heeft, kunnen we dan misschien wél iets betekenen, en wat de kosten daarvan worden, daar zijn we dus nog over bezig

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:19

sans6 schreef:
Weet je, het is een service die wij willen bieden, en natuurlijk is het dan de bedoeling dat we er iets aan overhouden (naast benzine en afschrijving zit er natuurlijk ook tijd in).

Het is ook niet zo dat we een x aantal ritten per maand MOETEN hebben, dus voor diegene die zoals ikke (niet ik, maar bokker ikke) zelf alle rijbewijzen hebben en een paardentaxi dan te duur vinden, kan ik ook alle begrip opbrengen.

Maar voor wie NIET die mogelijkheid heeft, kunnen we dan misschien wél iets betekenen, en wat de kosten daarvan worden, daar zijn we dus nog over bezig

Rijden jullie dan ook met een trailer of alleen een vrachtwagen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:41

o0eefje0o schreef:
voor de lol zou ik het niet gebruiken wel als het echt nodig is! ik vind het bij de meeste paardentaxi bedrijven vaak duur!

voordeel voor jou is dat je je vrachtwagen dan op grijskenteken mag rijden en dus veeeel goedkoper uit bent in wegenbelasting en verzekering enzo geloof ik!

Bij een vrachtwagen is dat grijskenteken niet zo'n punt, wegenbelasting is dan een stuk vriendelijker dan bij B-rijbewijs auto's.
Nadeel is dat je dan wel moet zorgen dat je wagen gekeurd is, wat bij privévervoer niet nodig is.

Dat duur valt wel mee, je moet tenslotte ook de chauffeur betalen, dus het is inderdaad duurder dan wanneer je zelf een vrachtwagen of trailercombi huurt, maar je mag dan ook er vanuit gaan dat je een kundige chauffeur hebt. En het is bij incidenteel gebruik ruim goedkoper dan zelf een vrachtwagen aanschaffen.
Zoals gezegd, het heeft voor- en nadelen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:11

Ik zou er gebruik van maken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:18

Ik heb nee gestemd, heb 1 keer met zo'n onding gereden en vondt t levensgevaarlijk met 1 paard van nog geen 600 kilo, laat staan als je 'm met 2 paarden laadt?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 08:02

hoe bedoel je dat precies Daffie1986? Het gaat hier om een fatsoenlijke vrachtwagen, ingericht voor 6 paarden waar wij zelf mee zouden rijden. Ik snap jouw post dus niet helemaal :?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:22

Ik heb dus ook een paardentaxi
zo hebben we weken niks te doen en zo moet ik echt gaan plannen met agenda en gaan schruiven.
Als ik globaal kijk naar de meest voorkomende ritten zijn dat
rond begin/end vd maand, verhuizen van stallingen
vakantie met je paard
en toevallig laatst 3x ivm aankoop paard/ verkoop paard

Jullie hebben een vrachtwagen, denk dat je daar met oog op ponyclubs enz best wat mee kan doen qua uitstapjes veluwe zee enz enz

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:35

Ik heb op ''ja'' gestemd. Niet dat ik een eigen paard heb, maar gedacht voor de toekomst. ;) Ligt inderdaad wel aan de prijs, maar voor verhuizing of aankoop paard is het inderdaad heel handig. In een oude Bit (géén idee welk nummer) stond ooit eens een test en daar kwam uit, alles meegerekend, dat wanneer je, geloof ik, minder dan 12x per jaar de trailer gebruikte, het goedkoper was om een paardentaxi in te schakelen.

UniqueGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:23

Ik denk dat er zeker wel mensen zijn hier er gebruik van willen maken, (heb dus ook op ja gestemd) als ze bijvoorbeeld zelf geen geschikt rijbewijs hebben, geen trailer, of geen goede auto die ervoor kan.
ik denk wel dat de interesse verschil per gebeid, en aan de kosten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:30

Ja, sterker nog, ben op zoek naar een vrachtwagen met chauf eventueel om een strandrit te kunnen organiseren bij ons op stal. Alleen.....jullie zitten aan de andere kant van het land, dus dat gaat hem niet worden |( .

Ik zoek iemand die in de buurt van Zeeland/ Noord-Brabant op de grens met een vrachtwagen zou kunnen rijden. En het liefst ook nog een soort van betaalbaar eigenlijk... :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:37

Breghje schreef:
Ja, sterker nog, ben op zoek naar een vrachtwagen met chauf eventueel om een strandrit te kunnen organiseren bij ons op stal. Alleen.....jullie zitten aan de andere kant van het land, dus dat gaat hem niet worden |( .

Ik zoek iemand die in de buurt van Zeeland/ Noord-Brabant op de grens met een vrachtwagen zou kunnen rijden. En het liefst ook nog een soort van betaalbaar eigenlijk... :D

Zal ik je uit de droom helpen; stop maar met zoeken.
Je kunt een vrachtwagen niet rijden voor minder dan 1,50 euro per km. Reken dus maar uit wat het je gaat kosten. In Bennekom kun je Busser bellen, die heeft paardenwagens met chauffeur te huur.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:40

ikke schreef:
Breghje schreef:

Zal ik je uit de droom helpen; stop maar met zoeken.
Je kunt een vrachtwagen niet rijden voor minder dan 1,50 euro per km. Reken dus maar uit wat het je gaat kosten. In Bennekom kun je Busser bellen, die heeft paardenwagens met chauffeur te huur.

Ik was al gestopt met zoeken :D maar de hoop flakkerde heeeeel even op :P . Dat een vrachtwagen het nodige kost weet ik, ik heb bij iemand bijgereden die er eentje had voor zijn 6 paarden, maar die wil niet voor anderen rijden wat uiteraard zijn goed recht is. Maar ik ga echt geen reiskosten voor de afstand half NL betalen, dan gaan we voorlopig nog maar niet naar het strand.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:36

volmondig ja! heb er laatst voor het eerst gebruik van gemaakt bij desire (op bokt stalnijmegen) en ben er zeer over te spreken.
Wat ik vooral super fijn vond is dat zij ook meteen chauffeur is, dus je hoeft niet zelf een auto met trekhaak te regelen. En het is fijn als mensen verstand van paarden hebben, ivm laden enzo, maar dat lijkt me vrij logisch! succes iig ermee

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 19:12

bedankt voor alle reacties tot nu toe, hoe meer hoe beter!

En ook alle tips/adviezen en zowel positieve als negatieve ervaringen, laat maar horen!

Daar kunnen we per slot van rekening iets mee :j

We zijn nu bezig met het uitzoeken welke papieren nodig zijn om zoiets te beginnen, voorlopig is dit dus nog niet van de grond, maar een goede voorbereiding is al het halve werk he!?