Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Frontriem schreef:Ja jammer genoeg kan dat gewoon, het is eigenlijk te triest voor woorden.....
Citaat:Waarom is dat moeilijker, dan weet je dat het beter is voor het dier... Als er een gezondpaard geslacht wordt vind ik dat onnodig...
crossmonster schreef:Frontriem schreef:Ja jammer genoeg kan dat gewoon, het is eigenlijk te triest voor woorden.....
Paarden die lang te koop staan zijn wss niet zo interessant voor de handel.
Er zal heus wel wat aan gemankeerd hebben.
En wat is dan beter voor zo'n paard, de handel in??? Op die akelige paardenmarkten staan de hele dag ??
Transport naar buitenland??
Nee zo'n dier is dat stukken beter af in de paardenhemel hoor...
IK vind het juist dapper als mensen deze beslissing maken.
Veel levert een geslacht paard niet op, maar je kunt een dier met weinig handelswaarde een hoop leed besparen door het uit zijn lijden te verlossen.
Er zijn al zoveel paarden , en heel veel paarden die een nieuw baasje zoeken... er word zoveel lukraak zonder papier gefokt dat net als met honden en katten we met een overpopulatie zitten te kijken, dus nee zo zielig vind ik deze paarden niet ...
gieltje13 schreef:even een vraag
weet iemand of je zomaar een gezond paard mag laten slachten?
wij gingen altijd ergens op vakantie en door problemen in hun prive sfeer verkopen ze de paarden
ook hebben ze al 2 paarden waar geen biedingen op kwamen zomaar laten slachten.
natuurlijk gaan we daar niet meer heen maar het zit me zo dwars
weet iemand de wetgeving als die er is en waar ik deze kan vinden
bedankt
crossmonster schreef:Frontriem schreef:Ja jammer genoeg kan dat gewoon, het is eigenlijk te triest voor woorden.....
Paarden die lang te koop staan zijn wss niet zo interessant voor de handel.
Er zal heus wel wat aan gemankeerd hebben.
En wat is dan beter voor zo'n paard, de handel in??? Op die akelige paardenmarkten staan de hele dag ??
Transport naar buitenland??
Nee zo'n dier is dat stukken beter af in de paardenhemel hoor...
IK vind het juist dapper als mensen deze beslissing maken.
Veel levert een geslacht paard niet op, maar je kunt een dier met weinig handelswaarde een hoop leed besparen door het uit zijn lijden te verlossen.
Er zijn al zoveel paarden , en heel veel paarden die een nieuw baasje zoeken... er word zoveel lukraak zonder papier gefokt dat net als met honden en katten we met een overpopulatie zitten te kijken, dus nee zo zielig vind ik deze paarden niet ...