Trailer kopen: welk merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirjamN

Trailer kopen: welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 09:00

We rijden nu regelmatig met een Paradiso trailer en die bevalt erg goed. We hebben ook een paar andere trailers gebruikt, maar die waren qua afmetingen voor mijn paard minder prettig.

Ik ben van plan zelf een trailer te kopen. Paradiso bestaat echter niet meer, dus welk merk dan? En welke zaken moet ik aan denken? Ik heb er geen verstand van (ook niet van prijzen trouwens), maar zit ongeveer aan het volgende te denken:

- 1,5 paards trailer
- nieuw
- hout (komt in een schuur te staan)
- gietvloer (i.v.m. schoonhouden) dit criterium staat nog niet vast
- laag raampje (afstand tot onderkant raampje ongeveer 1.55m
- afmetingen van de Paradiso zal ik nog toevoegen, maar afstand vloer - borst stang is bijvoorbeeld maar iets van 1.30 ofzo. hoger is neit prettig (ik heb een Haflinger).
- rolzeiltje (ivm regen tijdens tweedaagse wedstrijden)
- haak voor hooinet (zat tot mijn verbazing niet in een hotra die we hebben gezien)
- wat meer???

Graag advies!

karijn

Re: Trailer kopen: welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:25

Wat zou je er maximaal voor willen uitgeven?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:40

Vraag folders aan van verschillende merken en ga thuis rustig verder kijken wat jou aan staat en wat voeldoet aan je wensen...
Iedereen heeft bepaalde merken waar ze gelukkig mee zijn! De 1 vind een ifor geweldig en de ander vind het een rammelbak :+ etc etc
Zelf vind ik een hotra salinero erg fijn! Zowel voor paarden als voor pony's...
MirjamN schreef:
haak voor hooinet (zat tot mijn verbazing niet in een hotra die we hebben gezien)

Deze zat er bij mij idd ook niet in, maar kan als je toch een nieuwe koopt vast wel gemonteerd worden ;)