Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirjamN schreef:haak voor hooinet (zat tot mijn verbazing niet in een hotra die we hebben gezien)
MirjamN schreef:We rijden nu regelmatig met een Paradiso trailer en die bevalt erg goed. We hebben ook een paar andere trailers gebruikt, maar die waren qua afmetingen voor mijn paard minder prettig.
Ik ben van plan zelf een trailer te kopen. Paradiso bestaat echter niet meer, dus welk merk dan? En welke zaken moet ik aan denken? Ik heb er geen verstand van (ook niet van prijzen trouwens), maar zit ongeveer aan het volgende te denken:
- 1,5 paards trailer
- nieuw
- hout (komt in een schuur te staan)
- gietvloer (i.v.m. schoonhouden) dit criterium staat nog niet vast
- laag raampje (afstand tot onderkant raampje ongeveer 1.55m
- afmetingen van de Paradiso zal ik nog toevoegen, maar afstand vloer - borst stang is bijvoorbeeld maar iets van 1.30 ofzo. hoger is neit prettig (ik heb een Haflinger).
- rolzeiltje (ivm regen tijdens tweedaagse wedstrijden)
- haak voor hooinet (zat tot mijn verbazing niet in een hotra die we hebben gezien)
- wat meer???
Graag advies!
ikke schreef:Weijer: Degelijk, geen rare fratsen, goed in prijs en kwaliteit.
ikke schreef:Goedkoper = minder materiaal = minder degelijk.
Rianneke schreef:ikke schreef:Goedkoper = minder materiaal = minder degelijk.
Dus jij koopt alleen dure dingen omdat die beter zouden zijn?
Rianneke schreef:ikke schreef:Weijer: Degelijk, geen rare fratsen, goed in prijs en kwaliteit.
Weijer vind ik een prut-fabriek maar dat is mijn mening. Ben er vorig jaar wezen kijken, maar echte nette lassen legden ze daar toen nietEn laat dat nou ook zo belangrijk zijn voor die geweldige constructie die ze hebben... Als die lassen niet goed zijn kan die constructie geweldig zijn, maar is het alsnog geen goed product
![]()
Rianneke schreef:ikke schreef:Goedkoper = minder materiaal = minder degelijk.
Dus jij koopt alleen dure dingen omdat die beter zouden zijn?
ikke schreef:Ik ben nooit Weijers tegengekomen die slecht gelast zijn, geen nieuwe en ook geen oude.
Divine schreef:Het prijsverschil moet ergens uitgehaald worden, en dat kan bij een trailer eigenlijk alleen maar door te bezuinigen op materiaal.
Rianneke schreef:Divine schreef:Het prijsverschil moet ergens uitgehaald worden, en dat kan bij een trailer eigenlijk alleen maar door te bezuinigen op materiaal.
Er zijn meerdere manieren waar je mee kunt bezuinigen zonder dat de kwaliteit er onder lijd![]()
Maar goed misschien ben ik wel bevooroordeelt aangezien ik nogal veel op mijn werk mee heb gekregen...Ze bouwen daar trailers voor speciaal transport en dat moet goed en degelijk zijn, maar ook daar bezuinigen ze op materiaal! En nee de kwaliteit is hetzelfde alleen de prijs bij de leveranciers gaat omlaagGewoon ook een kwestie van goed inkopen!
ikke schreef:Sorry, maar de hoeveelheid ijzer die er daar per dag doorheen gaat, dat krijgt een paardetrailerbouer er in een jaar niet eens doorheen gejaagd, dus ja, jij kunt een hoop aan de inkoopprijs doen, die kleine trailerbouwer niet..... Dat heeft niks met inkoop en alles met omzet te maken.
Zaken graag in de juiste context weergeven.
ikke schreef:Er bestaan maar drie trailers:
Westfalia: luxe, comfortabel, kwaliteit.
Ifor Williams: Hufterproof.
Weijer: Degelijk, geen rare fratsen, goed in prijs en kwaliteit.
De rest is goedbedoelde immitatie![]()
Een goede trailer heeft een doorlopende balkconstructie vanaf de koppeling tot aan de achterbalk (waar de klep aan vast zit) Zo niet, laten staan!
Divine schreef:Over Weijer heb ik allerlei verhalen gehoord, dat de laatste jaren de kwaliteit ook minder is. Zelf geen ervaring mee, wij hebben onze Weijer uit 1986 tot 2 weken terug naar volle tevredenheid gebruikt, nog prima in orde, en nu gaat ie dienst doen bij familie.
Dat ik nu een IW heb gekocht ipv een Weijer ligt puur aan de eisen die ik stelde als het gaat om afmetingen. (en ik wilde een vooruitlader). Dit laatste kon Weijer ook leveren, maar om de afmetingen heb ik een IW gekocht. Gelukkig ligt deze ook als een blok achter de auto, net als de Weijer
Divine schreef:Wat "Ikke" zegt over genoemde 3 merken is gewoon een feit.
Weet niet of je de zoekfuntie binnen [TAO] al hebt gebruikt, dan kun je namelijk ook veel info vinden over gebruikerservaringen mbt verschillende merken.
Even over die kitranden: je moet inderdaad goed opletten of die nog intact zijn, of anders opnieuw (laten) aanbrengen. Bij het schoonmaken van een trailer is dit ook een punt om naar te kijken. Afgelopen weekend onze nieuwe IW eens goed ingewijd, en bij terugkomst schoongemaakt. Hogedrukspuit er bij om de mat schoon te spuiten, maar deze niet op de kitranden gezet.
ikke schreef:Er bestaan maar drie trailers:
Westfalia: luxe, comfortabel, kwaliteit.
Ifor Williams: Hufterproof.
Weijer: Degelijk, geen rare fratsen, goed in prijs en kwaliteit.
De rest is goedbedoelde immitatie![]()
Bedenk je bij de goedkopere merken dat het bouwen van een trailer niet uitmaakt, en dus de prijs vrijwel uitsluitend in het materiaal zit. Goedkoper = minder materiaal = minder degelijk.
Een goede trailer heeft een doorlopende balkconstructie vanaf de koppeling tot aan de achterbalk (waar de klep aan vast zit) Zo niet, laten staan!