Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yinnar schreef:Ik had twee pony's die met geen mogelijkheid de trailer/veewagen in wilden. Ik heb er iemand bijgehaald die werkte met druk en belonen. Dat werkte perfect. Degene die het moeilijkste was loopt nu op een vingeraanwijzing de laadklep op dan loop ik achter hem aan en klik hem vast. Dus werken met druk en elke reactie belonen met de druk direct weg te halen. Geen snoepjes of brok. En al helemaal niet praten. Waar woon je? Misschien wel in de buurt van die persoon. Dan zou je hem eventueel even kunnen bellen of hij je kan helpen. Wij zijn nu al een paar jaar verder en ze lopen nog steeds zonder problemen de laadklep op.

sindy11 schreef:Anders neem contact op met Janneke Buddendijk, die woont vlak bij Nijmegen. Zij werkt samen met Erik, ook te vinden op
http://www.trailerladen.com
Erik werkt voor zover ik weet niet volgens de methode van Parelli. Hij heeft buiten de trailerladensessies ook een aantal cursussen bij mij op locatie gegeven en ik zag er niets van Parelli in terug. Hij hanteert zijn eigen methode. ONC ofwel "Ongedwongen Nonverbale Communicatie"
Yinnar schreef:Maar waarom een carrot stick gebruiken? Een leadrope kan je meer dan genoeg mee. Volgens mij is een carrot stick in zijn methode wel bedoeld om mee te straffen heb ik begrepen. Daar kan ik me dus totaal niet in vinden.

delana2009 schreef:Een paard met wat voor hulpmiddel dan ook op een halstertouw en je eigen persoon de trailer op krijgen is namelijk niet de bedoeling, als hij niet wil is er angst of geen begrip vanuit je paard en dat kun je echt bij ieder paard oplossen!
Zijn al meerdere topic's over geweest. Diaantjev schreef:Ik adviseer je te verdiepen in de methode van Monty Roberts. Ook wij hebben met één van de paarden een laadprobleem gehad en het enige wat uiteindelijk hielp was op de manier van Monty Roberts.
Succes