Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) heeft een akkefietje gehad met een paard wat met kar en al in hun heg was beland. Die heeft zelfs een vergoeding gekregen voor het feit dat ze in een actie om het paard kalm te houden (op zijn hoofd en hals gaan zitten) haar rug overbelastte en daarvoor enkele sessies fysio nodig had. Die vergoeding was dus voor immateriele schade (tijd, ongemak), niet voor de fysio!Echwel schreef:De vraag is altijd reed jij waar je mocht rijden? en in hoeverre is de hondeneigenaar schuldig.
Je hebt als rijder ook de verantwoording dat je paard ondanks alles gewoon doorloopt en dit is miss een geval domme pech omdt hij valt op een plek waar schade gebeurt..
Is de schuldvraag al vastgelegd.
Echwel schreef:De vraag is altijd reed jij waar je mocht rijden? en in hoeverre is de hondeneigenaar schuldig.
Je hebt als rijder ook de verantwoording dat je paard ondanks alles gewoon doorloopt en dit is miss een geval domme pech omdt hij valt op een plek waar schade gebeurt..
Is de schuldvraag al vastgelegd.
Maya schreef:Mbt de schuldvraag : dat lijkt me mooi iets voor de verzekeringen om uit te zoeken, en niet hier op Bokt. Om terug te komen op de vraag van TS : Ik denk dat je kunt kijken voor DA-kosten voor je paard en de dokterskosten voor je zus. Verder zou ik nu je zadel wegbrengen en laten controleren, en dat eventueel ook meenemen als er wat aan moet gebeuren.
Om zaken te gaan pogen declareren zoals extra waterverbruik / benzinekosten / vrije tijd / 'minder buitenrijgenot' omdat je de een niet kan meenemen vind ik een beetje veel grote onzin. Bepaal je tot wat er toe doet, namelijk de werkelijke kosten die er gemaakt zijn, en probeer niet alle onzinnige futiliteiten ook mee te nemen. Nergens voor nodig, en zou, (imo naar mijn gevoel) je eerder belemmeren om die zinnige kosten wel vergoed te krijgen.
Als je paarden hebt, dan is dat in goede en slechte tijden, en soms houdt dat ook in dat je extra kosten moet maken voor verzorging (water / tijd), en dat valt niet altijd exact te vergoeden, maar hoort gewoon bij het feit dat je paarden houdt...
LDRD schreef:Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, daar melden.
En als je deze niet hebt is dit gelijk een mooi moment om er eens één te sluiten, hoewel je daar nu niks mee opschiet.
Echwel schreef:Dsn nog krijg je de vraag of de hond echt heeft aangevallen of dat het paard wegrende en de hond meenam..
Die kwesties liggen niet zo makkelijk, ook is et zo dat je pard tegen honden moet kunnen volgens de verzekering zolang de hond niet echt aanvalt..
Waarschijnlijk deed deze hond het uit speelsheid...
Ook moet je je afvragen of je al die dingen wil claimen het is nl dat de verzekering je wel geloofwaardig wil achten en zoals het feit dat jij niet kunt rijden omdat een ander paard gewond is is niet geloofwaardig..
LDRD schreef:ikke schreef:Er zijn best mogelijkheden om "verminderd buitenrijgenot" te declareren, echter doen we hier niet aan "amerikaanse toestanden" en zal een dergelijke vergoeding hooguit enkele tientjes zijn.
Als jij weet hoe, dan leer ik dat graag van je.
Isabonny schreef:Volgens de DA krijgt de man er een harde dobber aan bij zijn WA verzekering als hij gemeld heeft dat hij zelf de hond losliet en hem alleen bij zich wilde houden door: "Volg" te zeggen. (wat het dier dus verkeerd begreep en er dus vandoor ging). Als de man slim is geweest, dan heeft hij gemeld dat de hond hem ontsnapte en vervolgens achter onze paarden aanging.
Een verzekering doet er nl. alles aan om maar onder de uitkering uit te komen. Dan kan de man nog de beste bedoelingen hebben naar ons toe, maar krijgt hij niks uitgekeerd.
Isabonny schreef:Rechtsbijstand was al gebeld door schoonbroer en die zeggen dat er eerst maar eens moet worden afgewacht op de rekeningen van de DA en dokter.
Downhill schreef:Wat veel mensen niet weten maar waar ze wel degelijk een beroep op kunnen doen is de verzekering van je ruiterbewijs. Als je die hebt. Deze verzekering, waar je ook "premie & verlenging voor betaald iedere 2 jaar, is voor ongevallen op o.a. de openbare weg bestemd. En de betreffende ruiter die EEN paard rijdt. Misschien moet je eens contact opnemen met SRR (Stichting Recreatie Ruiter) of kijken op http://www.ruiterbewijs.nl ??