Welke prijs moeten we vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

Welke prijs moeten we vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:51

Mijn mama heeft net een grote vierkantshoeve gekocht in de vlaamse ardennen.
Het natuurlijk de bedoeling om onze 14 stallen te verhuren, maar we weten niet zo goed wat de prijzen momenteel zijn van stallen. Vroeger betaalde je al snel 250 euro voor een stal, terwijl je nu blijkbaar max 200 euro betaald?
Dus kunnen jullie even helpen?

voor foto's zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1132435

Hier is een korte beschrijving:
- Het is dus een grote vierkantshoeve, een voormalige fokkerij van trekpaarden eigenlijk. Ze is gelegen in de vlaamse ardennen, om preciezer te zijn, Hemelveerdegem, bij lierde, Oudenaarde, Zottegem, Ninove in Belgie.
- Hemelveerdegem is een dorpje met 400 inwoners. Er zijn heel veel grote boerderijen in de buurt, maar onze boerderij heeft ongeveer het meeste land omdat al de rest natuurgebied is geworden. Dus er is wel wat vraag naar weides/landbouwgronden.

- De boerderij zegt bevat dus 14 hele grote stallen van 4,5 op 4,5, die buiten zijn zelfs nog iets groter. In de stallen zijn automatische drinkbakken, betonnen voerbakken en zijn heel stevig (gemaakt voor boerenpaarden dus ze moeten ruim zijn en stevig)
- Er is ook een hele grote opfokstal van 11 op 7 meter en plaats om nog vele paardenstallen bij te zetten.
- We hebben 3,5 hectare weiland waar de paarden zoveel op mogen als ze willen. Deze zijn afgesloten met elektriciteit en hout dus uitbreken is quasi onmogelijk.
- We hebben ook een kleine paddock net voor de buitenstallen.
- Huurders mogen ook constant gebruik maken van de piste van 45 op 45 die winter en zomer gerijdbaar is omdat deze op een heuvel ligt.
- De paarden worden verzorgd door een ex-cavalier (dus politie te paard) en wij wonen daar dus er is constant toezicht op de paarden.
- Er is een wasplaats met warm water.
- Heel veel uitrijmogelijkheden.

Helaas hebben er deze winter teveel paarden op enkele weides gelopen waardoor ongeveer 50% van de weides nogal veel onkruid bevatten. Er groeit ook hier en daar wat gras op de paddock en voor de stallen omdat er deze zomer nog niet veel paarden gelopen hebben doordat wij het net gekocht hebben dus we kunnen nog niet het maximale vragen van de stallen, ze moeten er eerst piekfijn uit zien dus misschien moeten jullie 2 prijzen geven: 1 voor nu en 1 voor als het volledig in orde staat.

Momenteel staan ze te huur voor 200 euro, maar wat vinden jullie dat we moeten vragen?

__Nathalie__

Re: Welke prijs moeten we vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:54

Dat is moeilijk te zeggen. Je moet kijken wat er in de buurt is aan aanbod en dat vergelijken met je eigen locatie en daar je prijs van bepalen.

Het ziet er wel prachtig uit! Mooi groot!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:56

Zoals ik het zo lees en ik heb de foto's bekeken.
Denk ik dat 200 euro incl een hele mooie prijs is hoor.
Veel succes met het verhuren ervan.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:02

Wel, 't probleem is dat er in de buurt niet echt andere paardenhouderijen zijn waardoor je moeilijk kan vergelijken :D

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:05

zo te lezen en de fotos vind ik 200 ook niet gek om te vragen.
wel een erg mooie stuk!
en mooie stallen!!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:18

Nou ziet er top uit hoor, kwijl ;)
Tja, hier in NL zou je bijv. voor zoiets al gauw 250/300 euro per maand kunnen beuren (allin). Ligt eraan bij jullie hoeveel interesse er is, dus vraag. Hoe groter de vraag, des te meer kun je 'vangen' zeg maar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:28

200 is geen gekke prijs hiervoor, denk dat je tot 240 kunt gaan mss, als je het comfortabel maakt voor de ruiters (zadelkamer met kasten, poetsringen in de muren, wc, drankautomaat, kantine eventueel) kun je een pak meer vragen.
Gewoon zorgen dat de paarden piekfijn verzorgd zijn :j

Ik had jullie advertentie op kapazaa gezien, als jullie dichter in de buurt hadden gezeten had ik zeker gebeld.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 17:06

awelja, er zijn zadelhouders in de stallen en kastjes met sloten om hun gerief in te steken ;) Er zijn ook overal op het erf ringgetjes om de paarden aan vast te hangen, toiletten zijn er ook buiten en we wonen daar dus drank is ook te verkrijgen :D
Er worden ook eenmaal per jaar keuringen gehouden trouwens.
ohja, en er zijn ook nog 2 studio's te huur op het erf :)

Idd de advertentie staat ook op kapaza, maar ik vind het wat vreemd omdat er niet zoveel reactie op komt. Ik dacht dat het misschien aan de prijs lag, vandaar de vraag hier.
Vind het wat vreemd

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:08

nou als je hier in de buurt had gezeten was ik klant 1!

Prachtig daar!

Als er niet veel vraag is dan is het misschien wat prijzig. Maar verhoudings gezien is het een mooie prijs.

Maarja als er geen vraag is dan krijg je het ook niet vol

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:09

Ik denk persoonlijk de ligging? het ligt een beetje heel erg op de buiten niet?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:17

aslo schreef:
Nou ziet er top uit hoor, kwijl ;)
Tja, hier in NL zou je bijv. voor zoiets al gauw 250/300 euro per maand kunnen beuren (allin). Ligt eraan bij jullie hoeveel interesse er is, dus vraag. Hoe groter de vraag, des te meer kun je 'vangen' zeg maar.

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je meer dan 200 kan krijgen eerlijk gezegd. Je zit in een kleine gemeente, in een omgeving met heel wat landbouw, waar mensen nog vrij veel grond hebben. Ook omliggende gemeentes/steden zijn eerder landelijk te noemen. In zo'n omgeving zijn er enorm veel mensen die hun paarden thuis kunnen stallen, waardoor er niet al te veel vraag is naar pensionstalling, en dus de prijs niet echt hoog kan geraken.
Ik zie hetzelfde in mijn omgeving (limburgse kempen), het ene boerengat ligt hier naast het andere boerengat, het ene wat groter dan het andere. Maar héél veel mensen die beginnen aan paarden, hebben ook gewoon genoeg grond voor paarden aan huis te houden (net zoals wij), anderen huren gewoon een stukje wei in de buurt..

Ik zeg dus inderdaad 200max.. met geluk... Hoewel het er wel super mooi is...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:21

nou ik betaal 150 .. maar daar is het bij jullie een paleis bij!!!:P..
hmm k zou dr wel willen wonen!!(A)

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 14:04

Ja inderdaad, het ligt wel behoorlijk op den buiten.
Maar als we nu bijvoorbeeld 150 euro zouden vragen zou dat niet eerlijk zijn tegenover de mensen die nu huren voor 200 natuurlijk.
Het mag ook niet te goedkoop worden want het zijn erg grote stallen (de buitenboxen zijn 5 op 5!) daar moeten maar liefst 5 pakken vlas in om het paard comfortabel te zetten dus dan kost het je al snel veel. Reken daar dan nog eens 2x per dag korrels bij + Het verbruik van het water + het betalen van de man die de paarden komt verzorgen (ik ga volgend jaar op kot dus ik kan het niet zelf doen) + de kosten om de weides te onderhouden (3,5 hectare onderhouden is veel werk)
Dan kom je al snel aan 200 euro hoor =)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:12

Ik denk dat, waar jullie wonen, er niet zoveel vraag is naar pension, omdat de meeste mensen ook wel landelijk wonen en altijd ergens hun paard kunnen stallen. En het is net iets te ver tov de stad. (ben het volledig eens met tantjeuh)

200 EUR is een zéér redelijke prijs, zoals je zelf al aanhaalt, voor minder kan je er nauwelijks aan uitkomen.

Succes alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:20

Ik denk toch dat het je prijs is.
het is mooi,maar ik heb het zelfde voor veel minder en dan nog wel tegen antwerpen aan.Ik moet wel zelf voer kopen.Als ik alles optel kom ik op 180 uit en wij hebben een nieuw complex.
Waar julie zitten is denk ik nog erg veel te krijgen en boven dien zit je in een veel meer boerenstuk.
Maar het blijft een mooie accomedatie hoor.

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:30

Als er bij mij zoiets was dan vragen ze al gauw 500,- ofzoo!!
Wauwww echt waar!
maar omdat jij ergens anders woont dan mij denk ik dat je wel 250,- mag vragen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:19

Eerst en vooral wat een prachtige boerderij/stoeterij :kwijl: :D. Ik vind 200€ een nette prijs, zeker met piste, kasten, mooie grote boxen. Qua weides, mss handig die volgend jaar opnieuw in te zaaien. Op de buiten is handig ivm wandelingen, mss kun je wandelingen promoten als die daar in de buurt zijn? mss richting toerisme gaan, ivm twee studios? Allesinds een prachtige omgeving. Feit dat er nu weinig reactie is ligt zeker niet aan je prijs, maar eerder aan het feit dat de paarden nu momenteel gewoon op de weides staan. Maak flink wat reclame in de buurt, op wedstrijden, supermarkt, ruitersportwinkel,... Zodat de mensen weten dat jullie stallen verhuren. Binnenkort zal er wel meer reactie komen denk ik, wanneer de winter weer dichterbij komt. Prijs hoef je niks aan te veranderen, zeker voor de zomer niet, betwijfel wel of je niet tekort gaat komen met de winter, zeker als je goed wil bijstrooien, goed hooi geven, goed krachtvoer wil aanbieden...Ik zou mij er iig goed mee amuseren, zo'n mooie locatie. Kun je zeker wat van maken.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:27

Dankje Zitake, aan jouw reactie heb ik heel veel! We hebben intussen al flyers gemaakt om in ruitershops, aveve ed te leggen. We zijn ook voor nog wat meer comfort voor de ruiters aan het zorgen zodat wij er geen verlies mee doen (qua eten, drinken, strooisel voor de paarden) en dat de ruiters comfortabel zitten. De prijs blijft normaal wel dezelfde

Ruiters kunnen intussen ook al gebruik maken van de douches (erg praktisch als je met weer als dit bent gaan rijden) en er is ook een frigo aanwezig om hun eten/drinken in te leggen. De zadelkamer wordt ook een aparte ruimte nu.

Er zijn 2 mensen die een shetlander op de weide willen plaatsen. Hoeveel zouden jullie daarvoor vragen?
Reken wel dat de weides op boerenpaardmaat zijn dus dan zouden we alle weides nog moeten afspannen op ponymaat (& 3,5 hectare afspannen is veel werk :D)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:01

Goh voor enkel weideverhuur shetlandmaat, zou ik zeggen iets van een 50-100€, zeker als er aanpassingen moeten gebeuren. Verder is het mss handig een paar kleine stukjes af te zetten voor de shet, deze hoeven eigelijk weinig gras.
douches zijn idd wel handig.
Klinkt iig echt goed, had ik dichter gewoond :)

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:20

wat een prachthoeve. ik hoop dat ikzelf ook ooit zoiets tref. mag wel wat kleiner maar je snapt het wel. ik denk dat je voor zo een prachtding wel 200 euro kan vragen, maar het kan dan ook wel zijn dat als je minder vraagt en de mensen van de paarden beetje laat meehelpen zoals uitmesten je wat minder kan vragen en hebben jullie al minder werk en kan je meer genieten van je pracht pand!!

xJaycc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:18

200 lijkt me idd een nette prijs

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:37

Ik denk dat de prijs dit zo heel veel uit maakt. Als er niet veel mogelijkheid bij andere stallen is komen mensen toch wel, is dat er wel of is er niet genoeg vraag dan maakt het niet uit of je 100, 150 of 200 euro vraagt. Ik denk dat 200 een mooie prijs is, als je meer gaat investeren e.d. kun je altijd nog omhoog

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:17

Wauw echt mooi.

Misschien kan je 225 vragen incl. hooi, stro, voer en dat jullie zelf uitmesten.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:51

We hebben toch 200 euro gehouden omdat de meningen verdeeld waren.
Volgende week komen er 6 paarden op, paar weken later nog 4 dus ze zijn allemaal verhuurd (we willen er maar 10 verhuren om de paarden zo veel mogelijk land te geven).
Maar nu is er dus een persoon die ons land komt verzorgen die afkomt met 6 paarden. 't zijn niet zijn paarden, maar hij verwacht wss wel dat er wat van de prijs afgaat.
Voor 6 paarden elk 200 euro vragen is best duur voro die persoon.
Zo laten of korting geven?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:41

VSW-->TAO