Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiva

Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:33

In februari is bij mij de dierenarts geweest voor mijn pony, die plotseling heel ziek was geworden. Het was de eerste keer dat ik gebruik maakte van de diensten van deze DA, zij werd mij aangeraden door een kennis van mij. Ik woon in Duitsland, en daar is het vrij normaal dat je lang moet wachten op rekeningen van een DA, dus ik maakte mij niet echt zorgen dat ik niet 1, 2, 3 de rekening kreeg.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet helemaal meer bij stil heb gestaan, tot ik een week of drie geleden ineens een aanmaning kreeg van de betreffende DA - ik zou mijn rekening niet hebben betaald en kreeg nu een boete er bovenop van 3 euro. Nu gaat het mij niet om die 3 euro, maar meer om het idee - ik heb namelijk geen rekening ontvangen en bovendien sta ik nu gelijk bekend als slechte betaler, terwijl ik gewoon had betaald had ik een rekening gehad!!!

Dus ik bel met de betreffende DA, krijg ik een bandje te horen dat ik een boodschap moet inspreken. Ik doe dat, met het verzoek mij terug te bellen, hoor ik een week lang niets. Dus nog maar bellen, zelfde verhaal, wederom niks. Uiteindelijk derde keer raak - ik leg het verhaal uit en zeg er duidelijk bij dat ik nooit, maar dan ook nooit de eerste rekening heb ontvangen en dat ik het nu jammer vind dat het idee ontstaan is dat ik als slechte betaler te boek kom te staan. Ik vraag de DA vriendelijk om alsnog de originele rekening op te sturen en zij zou dat doen.

Krijg ik vandaag de rekening.... wat schetst mijn verbazing: krijg ik dus een rekening waar al op vermeld staat: 3 euro boete wegens niet op tijd betalen!!! Ja doeiiii, dat ga ik dus mooi niet betalen he!

Het is nu gewoon een principekwestie, niet om die stomme 3 euro, maar gewoon omdat ik vind dat ik in mijn recht sta, ik had nooit op tijd kunnen betalen omdat ik nooit een rekening heb gehad.

Wat vinden jullie? Sta ik inderdaad in mijn recht? Of wordt dit een hoop touwtrekkerij? (Waar ik eigenlijk ook geen zin in heb?)

Mariska_28

Re: Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:35

Ik zou gewoon betalen zonder die 3 euro.. denk niet dat je er dan verder nog wat van hoort...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:36

dit word een hoop getouwtrekkerij ben ik bang ....
en ja ik vind dat je gelijk hebt hoor! :j
ik heb ook wel eens boetegeld gehad omdat mijn post bij de buurvrouw belande door fout van de postbode en buurvrouw niet zo lief was om het even terug bij mij te doen

heb die discussie zovaak gehad met bedrijven ;(
geloof me het is beter om die boete te betalen,het is tenslotte maar 3 euro en dus niet echt de moeite waard...
voor 50 euro zou het uiteraard een ander verhaal worden

AlexandraM

Re: Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:57

ik weet het niet je hebt idd gelijk maar wat is 3 euro... maar ik zou zowiezo een andere da kiezen denk ik, a omdat als je dr nodig hebt je dr niet te pakken krijgt! stel je paard heeft iets dringents?!
en b omdat dit miss wel weer een keer gebeurt.

maar of je nu moet betalen..tja als je betaalt geef je ze in princiepe gelijk... maar touwtrekkerij is een 3 euro ook niet waard.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:01

Hoezo zou het touwtrekkerij moeten worden? Ik heb ook weleens gehad dat ik een rekening niet binnen had gekregen, had de rekeningen daarvoor altijd netjes betaald... Gebeld en uitgelegd, aanmaning is er gewoon vanaf gegaan.

Als je al die rekeningen daarvoor ook niet op tijd hebt betaald, wordt het natuurlijk moeilijker ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:02

Ik zou de drie euro gewoon betalen. Je da is in februari geweest en het is nu juni. Ik heb zelf ook in Dld gewoond, maar als een rekening zó lang op zich liet wachten belde ik er wel zelf even achteraan. Misschien is er iets mis gegaan bij de post oid, ik zou echt niet zo moeilijk doen over die drie euro. Zij kunnen ook wel zeggen, we moeten zo lang op ons geld wachten en hebben al tijden geleden een rekening gestuurd. Waar het dan mis is gegaan ligt dan toch ergens in het midden. Maar dat is mijn mening.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:07

SuzieQ schreef:
Hoezo zou het touwtrekkerij moeten worden? Ik heb ook weleens gehad dat ik een rekening niet binnen had gekregen, had de rekeningen daarvoor altijd netjes betaald... Gebeld en uitgelegd, aanmaning is er gewoon vanaf gegaan.

Als je al die rekeningen daarvoor ook niet op tijd hebt betaald, wordt het natuurlijk moeilijker ;)

Tja altijd de moeite waard om even een telefoontje te plegen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:20

Nou, dat is nu juist het probleem... Zoals ik in het openingsbericht al vermeld..... Ik heb nog nooit eerder gebruik gemaakt van deze arts en weet dus niet hoe zij normaal gesproken werken.

Ten tweede - ik HEB dus gebeld en het verhaal uitgelegd (ook dat zeg ik in mijn post) :) Ik heb duidelijk gezegd dat ik het vervelend vind dat ze nu het idee krijgen dat ik als slechte betaler te boek sta, want dat ik altijd op tijd en netjes betaal (Het liefste zelfs altijd contant als ze langskomen) maar dat er nu iets fout gegaan moet zijn.

Het antwoord: Raar, want wij hebben wel degelijk een rekening gestuurd. Maar goed, we sturen deze nu wel opnieuw.

Die rekening wil ik zowieso hebben, want ik wil graag gespecificeerd zien wat er in rekening gebracht is. Maar ik vind het vrij onbeleefd om, nu ik het verhaal uitgelegd heb, tóch die boete in rekening te brengen.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:20

En heb je na het verkrijgen van de rekening nog een keer gebeld?

Edit: Misschien hebben de rekeningen elkaar gekruisd, kan ook altijd nog hè...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:27

Chiva schreef:
Het antwoord: Raar, want wij hebben wel degelijk een rekening gestuurd. Maar goed, we sturen deze nu wel opnieuw.

Zij sturen de rekening opnieuw en daar staat al 3 euro op? Hoe wisten zij, toen zij de rekening de eerste keer opmaakten, dat jij die niet zou ontvangen en dat ze dus aanmaningskosten in rekening moesten gaan brengen?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:29

Ja, ik heb gelijk weer gebeld en gevraagd waarom ik nu tóch extra moet betalen. Antwoord: omdat je de eerste rekening niet betaald hebt.....

Maar die heb ik dus niet ontvangen.... *zucht* Communiceren lijkt soms wel heel moeilijk te gaan hier.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:31

Falona schreef:
Chiva schreef:

Zij sturen de rekening opnieuw en daar staat al 3 euro op? Hoe wisten zij, toen zij de rekening de eerste keer opmaakten, dat jij die niet zou ontvangen en dat ze dus aanmaningskosten in rekening moesten gaan brengen?

Precies. Ze hebben dus helemaal niet de originele rekening opgestuurd, maar gewoon een nieuwe rekening gemaakt, met hierop al aanmaningskosten vermeld. Vind dit toch écht niet netjes. Wáár is dan die eerste, originele rekening, vraag ik mij dan af? Ik vroeg namelijk om een kopie rekening, niet om een nieuwe!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:39

Wat een klojo's. Ik had zo'n akkefietje met een verzekeringsmaatschappij, en die gaven hun fout toe, en ik kreeg zowel telefonisch als schriftelijk bevestiging dat zij zo stom waren geweest met excuses erbij (ok niet letterlijk maar toch..;) ).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:41

n.a.v je verhaal heb ik net de DA maar even gebeld om navraag te doen over mijn rekening van de castratie, dat is inmiddels ook alweer 2 maanden geleden!
Mijn andere DA laat soms ook wel 6 weken op zich wachten maar dit duurde me wel erg lang.
Heb ik mezelf dus mooi dik in de vingers gesneden want er stond helemaal geen rekening op mijn naam klaar, de catrstaie enz stonden niet eens in het systeem!
Nu gaan ze uitzoeken hoe en wat.
Hmmppff had ik nu maar niet gebeld :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:43

Ik zou gewoon even bellen, dan is het zo opgelost. 3 euro vind ik nog erg weinig, ken wel grotere verhogingen..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:47

Tja, en ik kan de praktijk weer begrijpen.
Hoe vaak zullen die wel niet gehoord hebben dat hun klanten een rekening niet ontvangen hebben?
En wanneer is zo iets echt en wanneer niet? Ik vind 3 euro verhoging erg netjes!
Ik zou niet moeilijk doen over die 3 euro en gewoon betalen.
En daarbij, we zijn 4 maanden verder... Er had misschien een belletje bij je kunnen gaan rinkelen toen je nog niets ontvangen had...

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:56

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet meer zo bij stilgestaan (tja, je kunt wel overal over nadenken, toch?) maar dat wil toch niet zeggen dat ik zou liegen? Ik heb écht nooit iets ontvangen!

Bovendien vind ik het vrij ongebruikelijk om bij de eerste aanmaning al gelijk kosten in rekening te gaan brengen, ook dat nog eens. Daarbij nog steeds opgeteld dat de DA mij GEEN originele rekening kan overleggen......

Echt, het gaat mij niet om die stomme 3 euro (nogmaals) maar gewoon om het principe.

Eerlijkheidshalve moet ik ook wel zeggen dat dit geen losstaand geval is, anders had ik er waarschijnlijk ook niet zo'n heisa over gemaakt. Hier in Duitsland hebben "ze" er zowieso een handje van om - zonder overleg - dingen te verhogen, aan te passen, extra kosten in rekening te brengen etc etc. Daar baal ik gewoon enorm van. En denk maar niet dat je rechtsgeldig ene poot hebt om op te staan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:58

Bij de eerste aanmaning doen ze dan administratiekosten en dat kan wel 5 tot 10 euro zijn, ken dat wel.

Maar ik zou gewoon die rekening zonder 3 euro overmaken. Voor 3 euro gaan ze geen moeite doen, dat boeken ze af.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:59

vind het een beetje raar dat als ze in februari geweest zijn er bij jou geen lichtje gaat branden dat er nooit betaald is je kan zelf natuurlijk even bellen en niet gewoon maar de rekening afwachten misschien hebben ze wel het verkeerde adres of wat dan nog... beetje te makkelijk die 3 euro stelt niets voor en dit is vind ik ook jou fout je had veel eerder kunnen bellen ik zou ze lekker betalen anders wordt het vast alleen nog maar duurder als je het niet betaald....

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:01

Chiva schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet meer zo bij stilgestaan (tja, je kunt wel overal over nadenken, toch?)

Hoe vaak moet ik het nog herhalen? Denken jullie altijd en immer aan alles? Vergeten jullie zelf nooit iets? alsjeblieft zeg.......

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:03

Jeetjemina....wat doe je moeilijk....
Kan een keer gebeuren dat je geen rekening ontvangt (DA vergeten te sturen, of post is het kwijtgeraakt, of bij de verkeerde persoon bezorgd of whatever...).
Je hebt er over gebeld...en begrip gekregen, Wellicht hebben ze gewoon de meest recente rekening opnieuw uitgedraaid...is wat slordig...maar om je daar nu zo sappel over te maken...
Ik had niet eens een nieuwe rekening gevraagd, ik had direct gezegd: ik maak het geld over, minus de drie euro boete...
En dat is wat ik nu alsnog zou doen, als ik jou was....
En dat je direct als wanbetaler te boek staat....ach...dat vind ik ook zwaar overtrokken....
Het gebeurt de beste wel eens, dat je iets over het hoofd ziet (of door een misverstand, zoals in jouw geval). Een wanbetaler ben je pas als je aanmaning na aanmaning ook negeert tot wellicht de deurwaarder aan toe...
Dus...niet zo moeilijk doen...gewoon overmaken, zonder de boete en niet wakker van liggen....dat is mijn advies.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:04

ach kan gebeuren dat zoiets in de post verloren raakt.
betaal gewoon die 3 euro en zeg dat je die eerste rekening nooit hebt gehad

problemen opgelost en ruzie om 3 euro...

het is tenslotte ook niet haar schuld dat het nooit aangekomen is :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:06

Mjay schreef:
vind het een beetje raar dat als ze in februari geweest zijn er bij jou geen lichtje gaat branden dat er nooit betaald is je kan zelf natuurlijk even bellen en niet gewoon maar de rekening afwachten misschien hebben ze wel het verkeerde adres of wat dan nog... beetje te makkelijk die 3 euro stelt niets voor en dit is vind ik ook jou fout je had veel eerder kunnen bellen ik zou ze lekker betalen anders wordt het vast alleen nog maar duurder als je het niet betaald....

Als klant ben je niet verantwoordelijk om te zorgen dat de dienstverlener jou een rekening stuurt....
En bij sommige dierenartsen duurt het soms erg lang, voordat de rekening komt....heb ik zelf ook wel ervaren. Ik zou er ook niet achteraan bellen!
Maar ik zou ook niet zo moeilijk doen als de TS, ik zou het gewoon medegedeeld hebben dat ik de boete niet betaal en per direct de rest van het bedrag wel overmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:08

Ik heb ook 6 weken moeten wachten voor een rekening en nu ook al anderhalve week. Vind ik niet erg, kan ik zorgen dat ik het geld bij elkaar heb gespaard. DA's kunnen behoorlijk duur zijn. Vind het niet mijn verantwoording.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:09

Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik een aanmaning kreeg voor een rekening die ik nooit ontvangen had. Ik heb gewoon betaald, inclusief de boete.
De kans is klein dat je gelijk krijgt want, je kan niet bewijzen dat je de rekening nooit gehad hebt.