trailerladen-wie is echt goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

trailerladen-wie is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 15:31

hoihoi

ik zal mijn verhaal kort houden,
aangezien ik 2paarden heb met een ernstig laad probleem,
ben ik op zoek naar iets of iemand die zeer goed met ernstig moeilijk te laden paarden zijn,
zelf heb ik ervaring met petra van 2moons, over haar ben ik erg tevreden,
maar wil mij nog eens verder orienteren...

dus alle tips zijn welkom!!

groetjes roelinda

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:38

Heb zelf nog geen ervaring met dit bedrijf, maar ken deze mensen via een collega van mij. Ben er ook al eens langsgeweest om mijn trailerprobleem uit te leggen, maar het is er bij mij nog niet van gekomen. En dankzij mijn veearts heb ik hun hulp waarschijnlijk ook niet meer nodig :D
Dit is het nummer van een van de advertenties op marktplaats:259156438 Ze hebben toevallig 27 juni een opendag, net over de Duitse grens
De website is www.stichtingpaardenmetplezier.com
Zij kunnen veel probleemgevallen behandelen, dus ben benieuwt! ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:52

Lees er de vele trailerlaadtopics maar op na, daar komen elke keer dezelfde namen voorbij ;)
Petra Vlasblom inderdaad, Monya Erb van http://www.balingehof.nl, Annemarie van den Toorn van www.montyroberts.nl, Conrad Pruyssen, Wendy Misran, Harry van Loon en anderen...

Ik heb persoonlijk ervaring met Petra en die is echt goed. Balingehof heb ik (nog) geen ervaring mee maar hun site is goed en de manier van werken spreekt me aan. Conrad heb ik in het verleden met NH cursus en cursus veulen haltermak maken meegemaakt en ook hij weet veel. Harry ken ik nog van zijn periode op de manege van zijn vader maar weet niet hoe hij laad problemen oplost.
Zelf doe ik ook regelmatig trailerladen voor mensen maar heb nog niet zo´n berg ervaring als 3 eerst genoemde personen.

Hoe ernstig is je probleem?

Beeker

Re: trailerladen-wie is echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:58

Bij mij heeft Eddy Modde van parelli geholpen (www.parelli.nl). Mijn paard was super lastig en het heeft veel moeite gekost maar nu is trailerladen geen enkel probleem meer mn paard loopt er nu zelfs graag in.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:32

Ik rijd ook een aardig moeilijk te laden paard en wij hebben er ook iemand van Balingehof erbij gehad. Die zou hem na drie uur op de trailer moeten kunnen laden, maar is hem dus niet gelukt. Die van ons begint altijd te steigeren.. heel vervelend. Maar is hem dus nog niet gelukt.. Het is hem één keer gelukt, maar daarna kreeg hij hem er niet meer op.. Wel grof geld vragen en niet aan de afspraak houden om hem te kunnen laden na een avond vind ik erg slecht! Snap dat je nooit de garantie hebt dat het paard geladen kan worden en zeker niet na een avond, maar als dat wel gegarandeerd wordt en als er grof geld wordt gevraagd, vind ik het slecht! Verder hebben wij geen ervaring met andere mensen, dus ben hier ook wel heel erg benieuwd naar!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:27

Wij hebben Petra bij ons paard gehad. Hij ging de trailer niet meer uit.
Grondwerk gedaan en het probleem was helemaal weg. We hebben daarna veel geoefend......
3 weken geleden onze eerste trailerreis gemaakt,ging goed,liep netjes in en uit.(beetje aarzeling met t erin lopen)
Van de week moest ie weer mee,maar nee dus..........zijn dikke anderhalf uur bezig geweest. Ik snap er nix van,we rijden zo rustig en er is nix gebeurd,ook waar we naartoe gingen was juist leuk.
Heb Petra Vlasblom gemaild,hoop dat ze nog een keer kan helpen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:21

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:03

Verplaatst van TAO naar EA-GZ.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:11

Annemarie van der Toorn is zeker een aanrader. Met de rest geen ervaring, maar ze is zeker geen 3 uur bezig om een paard op de trailer te krijgen.
Ze begeleiden je nog een langere tijd, zodat je het zelf niet kunt verpesten. Zeker een aanrader, echt waar.
Mijn paard heb ik zelf gedaan, maar wel op hun manier. Door veel naar demo's te gaan en cursussen..;)
Nog veel succes met je keuze ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:12

www.paardelarij.nl . Ik heb daar echt met open mond staan kijken van hoe snel ze het compleet stressvrij voor elkaar krijgen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:13

Ik heb alle trailer troubles op kunnen lossen door me te verdiepen in de theorieën van Andrew McLean, pas dit zoveel mogelijk met rijden ook toe maar vooral het trailer laden was spectaculair snel opgelost!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:48

TiaraBungy schreef:
Annemarie van der Toorn is zeker een aanrader. Met de rest geen ervaring, maar ze is zeker geen 3 uur bezig om een paard op de trailer te krijgen.
Ze begeleiden je nog een langere tijd, zodat je het zelf niet kunt verpesten. Zeker een aanrader, echt waar.
Mijn paard heb ik zelf gedaan, maar wel op hun manier. Door veel naar demo's te gaan en cursussen..;)
Nog veel succes met je keuze ;)

Dat lijkt me idd wel heel belangrijk dat ze je daarna ook nog begeleiden. Het Balingehof had wel een optie dat als we hem geladen kregen, hij daarna daar naar stal kon en dat hij er dan nog een volle week mee bezig ging. Dit lijkt me verder ook niet echt een optie, want dan heb je hem toch eenmaal al zelf geladen en daar komt bij dat ik me af vraag hoe het paard in een vreemde omgeving met vreemde mensen zal reageren. Bij het Balingehof was er geen verdere begeleiding, terwijl het hier toch om een probleem gaat waarbij er niet zo 1 2 3 een oplossing voor is. Ga deze mevrouw zeker eens aanraden bij de eigenaresse van het paard waar ik op rijd.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:15

annemarie heb ik gebeld, klonk allemaal best goed, alleen moet je paard daar dan een paar dagen naartoe, dat is iets wat ik dan toch wel moeilijk vind....ik kan er ook niet telkens bij zijn dan, maar ga me er nog wel even in verder verdiepen. ik houd jullie op de hoogte.

petra vind ik zelf erg goed maar zoals hierboven beschreven heb ik het idee dat je haar toch wel nodig blijft hebben..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:16

Marsan schreef:
Wij hebben Petra bij ons paard gehad. Hij ging de trailer niet meer uit.
Grondwerk gedaan en het probleem was helemaal weg. We hebben daarna veel geoefend......
3 weken geleden onze eerste trailerreis gemaakt,ging goed,liep netjes in en uit.(beetje aarzeling met t erin lopen)
Van de week moest ie weer mee,maar nee dus..........zijn dikke anderhalf uur bezig geweest. Ik snap er nix van,we rijden zo rustig en er is nix gebeurd,ook waar we naartoe gingen was juist leuk.
Heb Petra Vlasblom gemaild,hoop dat ze nog een keer kan helpen.

heb je hem er wel weer opgekregen?
ik zit nu te denken aan annemarie van der toorn maar ga me nog even verder orienteren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:25

wie je ook laat komen, verwacht geen wonderen, je zult zelf na de training aan de slag moeten, het is vooral zaak dat JIJ leert laden niet je paard.
Elke training staat of valt met hoe de eigenaar het later oppakt en wat die geleerd heeft. En dus ook de kunde van de trainer om het jou haarfijn uit te leggen en jouw intelligentie om dat op te pikken ;)

Ik heb wel eens een paard geladen voor iemand die het bij mij perfect deed maar zodra ik het erf af was hij weer ging staken. Kwam ik dan weer terug dan was hij weer poeslief... }> Dan ligt het dus duidelijk aan het baasje. De training van dat paard was zo gepiept maar ik moest 3 x terugkomen om het baasje te leren laden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:31

ik geloof je zeker! ik denk nl dat het mede ook wel aan mij ligt...waarom weet ik niet maar denk het echt.

ik vind het zo moeilijk, wil eigelijk verder op de petra manier, maar ook denk ik dat vernieuwing en in een rustig tempo beter is, absoluut, en cissy zit ook nog steeds aan jou te denken...wil alles eerst op een rijtje zetten...voor ik iets besluit!

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:34

Bonny4life schreef:
annemarie heb ik gebeld, klonk allemaal best goed, alleen moet je paard daar dan een paar dagen naartoe, dat is iets wat ik dan toch wel moeilijk vind....ik kan er ook niet telkens bij zijn dan, maar ga me er nog wel even in verder verdiepen. ik houd jullie op de hoogte.

petra vind ik zelf erg goed maar zoals hierboven beschreven heb ik het idee dat je haar toch wel nodig blijft hebben..

Petra Vlasbom is ook bij mijn paard geweest en ik vond der echt geweldig!
Zo rustig en op een heeele vriendelijke manier ging ze met mijn paard om. Mijn paard heeft een trauma aan zijn hoofd en ging dus werkelijk nérgens meer onder door. Ook al was het vier meter hoor (Ja dat heb ik echt uitgeprobeerd:P).

Inmiddels loopt hij nog steeds goed de trailer op!
Uiteraard hebben we ook een keer een terugval gehad, maar Petra leert je het zelf op te lossen. Zodat als je paard weer een keer een nare ervaring heeft op de trailer (die van mij gleedt uit), dan kun je dat zelf oplossen!

Ik heb ook nog een paar keer contact gehad met Petra over de mail.
Ze zal je goed helpen hoor! Misschien is het nodig dat ze nog een keer komt, maar aangezien je der al een keer langs hebt gehad weet je wel wat je aan der hebt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:37

ik hoop het, ze is voor mijn andere paard 1 keer geweest en denk dat al ze terug zou komen (door redenen is dit niet gebeurd) het ook wel op te lossen zou zijn hoor, maar ik denk dat er meer wegen naar rome kunnen leiden, al zou het best kunnen dat ik toch weer terug val op haar manier hoor, maar ik wil gewoon kijken wat het beste zou kunnen zijn..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:37

en idd het is een super vrouw! helaas is ze nu 2 maanden in het buitenland.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:57

de manieren waarop Petra of Annemarie of Monya laden verschillen volgens mij niet zoveel van elkaar hoor, het gaat allemaal op rust en vertrouwen en niet met schoppen en slaan, dat werkt nl toch niet.
Misschien dat ze iets andere materialen gebruiken maar in grote lijnen is het hetzelfde.

Het paard moet het besef krijgen dat de trailer helemaal niet zo eng is als hij denkt en je moet vooral zelf heel consequent zijn en je timing perfect hebben. Vooral het op tijd druk geven en juist weer loslaten is heeeeeel belangrijk!
Ook moet je de nodige overredingskracht hebben zonder te sterk te willen zijn, het paard moet het helemaal zelf doen met een beetje hulp van degene aan het touwtje :)
Het ene paard is ook de andere niet en soms moet je ´groot´ tegen ze praten en soms heel klein en subtiel. dat maakt het juist zo leuk om paarden te laden, ze zijn allemaal anders.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:38

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:28

Kunnen deze mensen ook bij je aan huis komen, of is dit meestal op basis van dat je je paard daarheen brengt?
Ik heb namelijk mijn paard nog nooit geladen en heb geen idee, ze staat nu te koop en wat als ze dit helemaal niet kent...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:30

ja kunnen ook thuis komen,
niet kennen is toch vaak niet kunnen dus ik zou het zeker gaan oefenen.ik heb een afspraak gemaakt met esther de vries, iemand ervaring mee? ze komt uit ede.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:33

Geen ervaring mee maar ze is een collega westernruiter :) daar ken ik haar naam van, laat je weten hoe het ging?

@ArianeW, ze kunnen aan huis komen, maar wachtlijst is vaak lang want sommige hebben het erg druk (vakantietijd en wedstrijdseizoen net geopend dus topdrukte met trailerproblemen) en je kunt flinke reiskosten krijgen al naar gelang wie je belt.
Er zijn er ook die je paard komen ophalen voor een trainingsweek of 2 bij hun stal, maar ook die jouw thuis helpen. Het hangt er helemaal van af hoe groot je ´probleem´is. Getraumatiseerde paarden met echte oprechte angst hebben een andere aanpak nodig dan eentje die zn middelvinger naar je opsteekt en gewoon doet waar hij zin in heeft.
Soms is 1 of 2 sessies aan huis voldoende, soms is het nodig om 14 dagen naar een trainingsstal te gaan.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 23:07

esther is geweest, wat een fijne vrouw!

ze had mn paardje er vrij snel in staan, de bedoeling is om haar met veel praten, belonen er in te krijgen, en je hebt een zweepje in je hand, waarmee je aangeeft dat ze er niet schuin naast mag of langs de trailer heen, dat deed ze steeds, achterwaarts er naast. dus daarmee zet (tik soms) ik haar recht en dan voorwaarts, dan rust proberen te vinden, dit heb ik nu zelf 2 keer herhaald,en ik ben zeer tevreden tot nu toe, ze loopt mee, zowel links als rechts, nu al met het schot ertussen. en ik loop dan of aan de zijkant mee, of ervoor. gaat best goed, soms loopt ze er half op maar dan weer helemaal en eet zelfs al wat, maar echt lang blijven staan is er nog niet bij, de rust heeft ze nog niet, het duurt rond de 10-20 sec. dan gaat ze weer, ik houd haar niet teveel tegen, maar zet haar er dan erna weer op. ze gaat alleen ontzettend scheef eraf, daar moet ik nog wat op vinden, en tja ooit aan de stang laten wennen...
maar er zit vooruitgang in gelukkig. ik had dit al niet zo snel kunnen dromen, er zit nog heel veel werk aan maar dat is niet erg.
zelfs mn andere probleem paard heeft er probleemloos opgestaan door een stalgenoot!