Ideale ruitersportwinkel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxdiabloxx

Ideale ruitersportwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:45

Voor mijn studie moet ik een denkbeeldig bedrijf opzetten. Ik heb gekozen voor een ruitersport winkel. Ik heb een beetje rondgezocht op internet en vond hier de meeste paardenliefhebbers.
Mijn vraag is eigenlijk simpel; wat zou voor jullie de ideale ruitersport winkel zijn. Hoe zien jullie de ideale ruitersport winkel voor je?

Zo kan ik het concept van 'mijn winkel' bedenken..

Bedankt alvast voor de medewerking! ;)

Danique07

Re: Ideale ruitersportwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:49

veel verschillende merken dus van duur (scapa etc etc) tot aan premiere en HH. Van alles dus. Goed en behulpzaam personeel die verstand hebben van wat ze verkopen en wat het is. "Koopjeshoek" is erg leuk altijd ;)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:51

Goede kwaliteit spullen maar ook goeie aanbiedingen. En veel dekjes en dekens enzo. En veder alle spullen die voor de paardensport nodig kunnen zijn.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:51

Wat Danique07 al zegt...
En een beetje een jonge winkel met ook moderne paardenspullen.
Veel ruitersport winkels zijn redelijk ouderwets, om het zo maar even te zeggen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:53

eentje waarin je gewoon zoveel mogelijk verschillende dingen kunt bestellen. nu moet ik vaak naar verschillende webshops wat het in totaal onnodig duur maakt aan verzendkosten...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:55

En als die in het midden van het land ligt (dus voor iedereen goed bereikbaar) is het ook fijn. Of natuurlijk meerdere vestigingen.
En genoeg, aardig personeel die weet waar die het over heeft.
En de extra's zoals dekjes laten borduren, zadels passen en opvullen..
en een webshop
:)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:57

Een ruitersportzaak waar naast de gebruikelijke zaken ook een goede zadelmaker/passer te vinden is. Jammer genoeg is het huidige aanbod zadelpassers/makers dat verbonden is aan ruitersportzaken vaak onvoldoende bekwaam... Personeel dat kennis van zaken heeft en eerlijk is over de kwaliteit van producten. Goede online-service, ruim assortiment waar zowel mennen, western, springen en dressuur voldoende aan bod komen.

Succes met je opdracht :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:59

Vooral personeel die weten waar ze het over hebben. Heb vanmiddag caps staan passen en kwam er zelf niet helemaal uit (heb heel snel hoofdpijn en wist niet welke maat ik precies moest hebben), toen kwam iemand me helpen, heeft me prima geholpen en heb uiteindelijk de perfecte cap gevonden.
Verder veel verschillende merken, zodat je keus hebt tussen veel verschillende dingen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:24

Oohja: én ook ijslander spullen, en natural horsemanship spullen etc

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:33

@vinurr: Ik dacht al, ik vergeet een aantal categorien :) Kon er zo snel niet meer op komen... Maar idd die ook!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:41

-Niet alleen maar veel dekjes en dekens, maar ook belangrijke dingen als bitten, peesbeschermers enz vind ik dat er veel keuze in moet zijn. Ik kan me er verschikkelijk aan irriteren als er 1000en dekjes zijn, en 3 bitjes.

-Verder is ruim opgezet belangrijk, zodat je niet nét met zijn 2en langs elkaar heen kan schuifelen, maar dat je ruimte hebt om eventjes stil te staan en te denken.

-Personeel dat weet waar ze het over hebben is belangrijk.

-De mogenlijkheid om dingen te bestellen die niet (meer) op voorraad zijn is ook erg prettig, ook met aanbiedingen (ik háát op=op)

-Een plek waar je dingen die je al hebt uitgezocht achter kunt laten, al is het maar op een hoekje van de kassa, want het is onhandig om overal mee te slepen.

-Geen 20 soorten hoefvet in 30 kleuren enz van die nutteloze dingen.

-Een 'simpel' assortiment, of een simpele lijn. Dekjes in een effen kleur, van die dunne met ruitjes. dat soort dingen

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:07

-Geen 20 soorten hoefvet in 30 kleuren enz van die nutteloze dingen.

Niet mee eens, nutteloze dingen zijn soms ook wel leuk.

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:14

Alles wat al genoemd is!! Bovendien lijkt het mij fijn shoppen als een zaak onderverdeeld is in shops voor de verschillende sportonderdelen. Dus een apparte dressuurshop, SGWshop etc.etc.

Succes!!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:22

Een GROOOTE :D winkel.
Makkelijk bereikbaar met de auto/ voldoende parkeerplaats.
Kundig personeel dat verstand van zaken heeft.
Alle bekende merken en up to date collecties/modern.
Eens in de zoveel tijd flinke opruiming. :D
Wanneer iets niet op voorraad is mogelijkheid tot bestellen (klantvriendelijkheid).
Mogelijkheid tot inschrijven voor een nieuwsbrief (voor nieuwe collectie/aanbiedingen).
Zadelpas service/zadelmaker, ook inruilen en.tweedehandsverkoop, voor het kleinere beursje dus.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:24

ik zou iets willen wat ruim is opgezet, niet alles in 10 m2 gepropt zodat je niks kan vinden. Overzichtelijke stellingen, soort bij soort.
Daarnaast niet alleen maar eigen merk, maar gewoon de bekende merken. Bijv. bij divoza is veel in eigen merk, dat vind ik weleens jammer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:51

Niet alleen spullen voor de paarden, maar óók voor mini's!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:31

Het shop in shop concept is erg leuk! Dus voor een bepaald merk zijn eigen hoekje.
Verder staan een aantal hierboven genoemde ideeen die ik kan beamen maar al kan vinden in de nieuwe superstores van epplejack.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:54

Service!Niets zo fijn als een zaak die alles voor je vrijblijvend kan bestellen! En die niet moeilijk doet over ruilen van bv een deken, waar dan iets haar aan zit, of een bit!
Verder een ruime basiscollectie, dus geen extreem dure merken, maar de gewone! en een goede aanbieding is nooit weg natuurlijk

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:03

zoals de meeste al aangeven:
- goede service
- koopjeshoek
- veel verschillende merken
- voor verschillende rassen en maten paarden
- 2e hands hoek
- kennis van zaken
- ruim opgezet

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:34

- Goede service, personeel wat écht verstand heeft van de producten.

- Minder vaak voorkomende producten, niet alleen de algemeen gangbare dingetjes.

- Van heel duur naar heel goedkoop, maar wél redelijke kwaliteit blijven bieden.

- Tweedehands in- en verkoop.

- Nuttige producten, niet alleen maar mooie producten: dus ook speciale beugels of bitten bijvoorbeeld, méér dan alleen de 5 standaard dingetjes.

- Meer mogelijkheid tot uitproberen van bijv. beugels, hoofdstel of halster passen, etc etc.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:36

Oh en wat ik heeeeeel prettig zou vinden, personeel wat niet denkt mijn paard beter te kennen dan ikzelf. Zo mocht ik een keer geen full halster meenmen van t personeel omdat een fjord áááááltijd een cob maat heeft.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:53

Leuke vraag! :)

Ff een paar punten:
- Goede service
- Behulpzaam, maar niet op je willen duiken
- Niet te duur
- Goede kwaliteit van spullen
- Ruime winkel
- Groot assortiment

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:11

Verschil van merken(huismerk tot pikeur etc)
Goede verkoopster, die ook weten waar over ze praten. en die er desnoods zefl ook ervaring mee hebben
Goed service
Verschil van prijs (bvb een broek van 30 euro, maar ook van 150 euro, dus voor ieder wat wils)
Pretting ingericht, niets is zo vervelend als alles in de weg staat.
Vele spullen, dus dat je veel kan kiezen uit 1 bepaald product :j

Er zijn meer punten, maar deze kwamen het eerst in me op :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:35

die is er niet.
maar ik vind het belangrijk dat ze iets willen bestellen uit een catalogus als het niet standaard in het assortiment zit.
Veel zaken willen dat niet, wat ik toch klantonvriendelijk vind. Bestellen ze wel hoofdstel X van Ekkia, willen ze niet laarzen erbij bestellen omdat je die juist wilt hebben.

Verder vind ik de prijs heel belangrijk. Ga niet boven de adviesverkoopprijs zitten, want dan kom ik alleen om te kijken, ik koop wel elders.

En mogelijkheid tot inruil gebruikte spullen.

xxdiabloxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 21:28

oke allemaal bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee!