Ik word er ondertussen een beetje moedeloos van dat ik maar geen geschikt paard kan vinden, terwijl ik normale, redelijke eisen heb.
Ik vraag mij dan ook af, waar andere bokkers hun goede, talentvolle wedstrijdpaarden vandaan hebben gehaald. Uit de opfok 'geplukt'? Via fokkers? Stoeterijen? Zelf gefokt? Of toch gewoon bij particulieren?
Ik hoor vaak dat er, zeker in deze tijd, je makkelijk aan een goed paard moet kunnen komen. Nou, ik vraag mij dan af waar deze goede paarden te vinden zijn!

Om verwarring te voorkomen: Het budget waar ik over beschik moet voldoende zijn om een goed paard van te kunnen aanschaffen. Voordat ik hierover reacties krijg.
En ik ben al geruime tijd op de hoogte van internetsites als sporthorses, paardentekoop, marktplaats en kapaza. Ik zoek dus niet naar het doorsnee gemiddelde paard wat hier wordt aangeboden. Af en toe staan er weleens goede op, maar die zijn weer te klein. Of te duur. Of te oud. Of hebben een gebrek. Of een combinatie hiervan

Conclusie: Ik ben echt op zoek naar een jong, talentvol paard (springgefokt mét dressuuraanleg, of andersom), van min. 1.70m, hoeft niet eens al ingereden te zijn, liefst wel zadelmak. En ik zou willen weten wáár ik dit soort paarden kan vinden. En ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten wat een goed paard betreft, maar beschik helaas ook weeer niet over een grote som geld

Moet er wel bij vermelden dat ik in ruim een half jaar tijd welgeteld één paard ben tegengekomen dat veel springvermogen had, dressuurmatig zeker tot het Z zou kunnen komen, 4 jaar was en > 1.70m, maar door een onontdekte ziekte is dit paard helaas afgkeurd.

Graag hoor ik tips en ervaringen van andere bokkers. Eventuele goede stallen kunnen per pb gestuurd worden, of in dit topic worden gezet.