Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BKS schreef:Kosten koper bij goedkeuring was inderdaad vroeger heel gebruikelijk. Indien afgekeurd waren de kosten voor de verkoper die het paard dan ook weer mee nam. Tegenwoordig bieden ze ook vaak al geheel gekeurd aan en mag een nieuwe keuring wel maar dan op kosten van de koper. Zelf vindt ik dat het ook wat afhangt van de prijs van het dier, bij aanschaf van onder de 4000 euro hoeft ie voor mij niet gekeurd......

raket schreef:Als ze niet akkoord gaan met kosten betalen voor afkeuren ga ik er niet mee door.
Er zitten er best tussen die weet wat paard mankeert en dan hopen op een goede dag op de dag van de keuring. ALs ze er niet mee akkoord gaan haak ik dus direct af. Geen hand vol, maar een land vol.
Hen verkopen een paard, vaak onder de mededeling zonder gebreken: dan moet een keuring ook geen probleem zijn.
Overigens heb ik het slechts 1x meegemaakt dat paard niet door de keuring kwam en dat kwam voor de verkopers ook las shock. Het was echt een leuk paard en ik heb contact gehouden met deze mensen, die heel aardig en oprecht waren.
Het is nooit meer goed gekomen met dat paard.