nieuwe 1.5 paards trailer.. maar welke?¿

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeOnIe_me

nieuwe 1.5 paards trailer.. maar welke?¿

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 15:44

hoi,
wij zijn aan het kijken naar een nieuwe 1.5 trailer. we hebben nog 2 merken over en weten nu niet goed wat te kiezen en welke opties zeker belangrijk zijn
optie 1
henra 1.5 buffalo met gietvloer en klimlatten op de klep kleur zwart voor €3963 incl. btw

optie 2
atec starline diamond 1.5 paards met klimlatten op klep en automatisch oprolbaar achterzeil €4284 incl. btw
of atec starline diamond (hetzelfde) met zadelkamer €5010

wat vinden jullie en zijn jullie ervaringen? wel of geen zadelkamer

?????

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:14

Ik heb een hotra elegance 1 3/4 paards met zadelkamer en vind het echt ideaaaal! Als ie stilstaat kan ik er voer etc in opslaan en anders hangt m'n zadel mooi op een stang. Alles heb je overzichtelijk bij de hand, ideaal!

Sundancer

Re: nieuwe 1.5 paards trailer.. maar welke?¿

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:35

Atec starline diamond 1.5 heb ik ook nog bij gestaan. Heb zelf gekozen voor een Weijer met alle opties. De Atec heeft achter geen lasverbinding met het onderstel. De Weijer heeft dit wel.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:22

#Ymke# schreef:
Ik heb een hotra elegance 1 3/4 paards met zadelkamer en vind het echt ideaaaal! Als ie stilstaat kan ik er voer etc in opslaan en anders hangt m'n zadel mooi op een stang. Alles heb je overzichtelijk bij de hand, ideaal!

mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald? :o en of die zadelkamer duur is..

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:23

Sundancer schreef:
Atec starline diamond 1.5 heb ik ook nog bij gestaan. Heb zelf gekozen voor een Weijer met alle opties. De Atec heeft achter geen lasverbinding met het onderstel. De Weijer heeft dit wel.

ik heb eerst ook nog naar weijer gekeken.. die heeft alleen geen paniekdingen op de stangen. wat ik belangrijk vind ivm met ervaring van een paard dat over de stang komt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:04

LeOnIe_me schreef:
#Ymke# schreef:

mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald? :o en of die zadelkamer duur is..

Ik moet even nakijken wat ik ervoor betaald heb. Volgens mij was de zadelkamer iets van 800,- duurder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:16

LeOnIe_me schreef:
Sundancer schreef:

ik heb eerst ook nog naar weijer gekeken.. die heeft alleen geen paniekdingen op de stangen. wat ik belangrijk vind ivm met ervaring van een paard dat over de stang komt

Dan laat je die toch gewoon plaatsen! Weijer bouwt alles wat de klant wil (zolang je daar ook voor wil betalen).
Henra is ook niet fout, niks mis mee zelfs, maar Atec heeft het bij mij verbruid.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:33

LeOnIe_me schreef:
Sundancer schreef:

Welke weijer heb je gekeken dan? Mijn trailer heeft van die "paniekdingen" op de stangen. Alle opties zitten erop...lage instap. En ligt echt super wegligging. Geintregeerde rubber latten op de achterklep.

Atec hebben ze mij ook afgeraden, slechte bodems.....

Wat ik bedoel te zeggen, de zijversteviging zit bij de Atec gewoon aan het hout vast. De Weijer heeft dit aan het hele onderstel vast zitten. Het is ook allemaal beter afgewerkt. Het is misschien niet een moderne superluxe trailer, maar hij heeft alles wat je van een trailer verwacht. Ik ga liever voor degelijkheid van voor uiterlijk ;)

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:34

ikke schreef:
LeOnIe_me schreef:

Dan laat je die toch gewoon plaatsen! Weijer bouwt alles wat de klant wil (zolang je daar ook voor wil betalen).
Henra is ook niet fout, niks mis mee zelfs, maar Atec heeft het bij mij verbruid.

wat zijn jouw ervaringen met atec?¿ ik heb niets anders dan goede gehoord

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:35

Waarom niet een jonge gebruikte? IPV nieuw?

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:36

Sundancer schreef:

ik heb eerst ook nog naar weijer gekeken.. die heeft alleen geen paniekdingen op de stangen. wat ik belangrijk vind ivm met ervaring van een paard dat over de stang komt[/quote]

Welke weijer heb je gekeken dan? Mijn trailer heeft van die "paniekdingen" op de stangen. Alle opties zitten erop...lage instap. En ligt echt super wegligging. Geintregeerde rubber latten op de achterklep.

Atec hebben ze mij ook afgeraden, slechte bodems.....

Wat ik bedoel te zeggen, de zijversteviging zit bij de Atec gewoon aan het hout vast. De Weijer heeft dit aan het hele onderstel vast zitten. Het is ook allemaal beter afgewerkt. Het is misschien niet een moderne superluxe trailer, maar hij heeft alles wat je van een trailer verwacht. Ik ga liever voor degelijkheid van voor uiterlijk ;)[/quote]

mij is juist vertelt dat weijer minder in afwerking en degelijkheid is en atec daar juist weer beter in? (bij een erkende dealer

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:37

BKS schreef:
Waarom niet een jonge gebruikte? IPV nieuw?

vind het prijsverschil te weinig en garantie vind ik belangrijk dat je ergens op terug kan vallen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:40

Wat voor merk verkoopt die erkende dealer?

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:41

Sundancer schreef:
Wat voor merk verkoopt die erkende dealer?

henra hotra atec en weijer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:43

LeOnIe_me schreef:
ikke schreef:

wat zijn jouw ervaringen met atec?¿ ik heb niets anders dan goede gehoord

Ik ben totaal niet te spreken over de wijze waarop deze wagen gecontrueerd is. De zijbalkjes maken op een voor mij onverantwoorde wijze deel uit van het krachtenspel wat optreed bij het trekken van een trailer. Nog afgezien van het feit dat wanneer je de stommiteit begaat om een wiel krom te rijden, je feitelijk de trailer weg kunt gooien, waar je bij Weijer er voor 800 euro een nieuwe as onderschroeft.
Ga er maar eens onder liggen en doe datzelfde bij een Weijer......

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:47

Ik denk dat hij meer winst kan maken op een Atec....denk ik hoor. Correct me if i'm wrong :D

Ik had toen ook de keuze tussen de Atec en de Weijer. Ik zelf vind de afwerking van de Weijer beter. Enige nadeel wat ik aan deze trailer vind is dat het steunwiel voor wat te zwak is. (Deze ga ik nog vervangen)

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:51

Afbeelding

Hier zie je de zijsteunen gewoon op het PPL geschoefd......

Afbeelding
Bij de weijer...is dit een geheel met de trailer. Het zit steviger in elkaar.

Je moet eens voor de gein in een Weijer en Atec gaan staan te wiebelen....je hebt bij de Atec het idee dat je zo ineens de kap eraf klapt...

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:53

Hallo,

Ik ben weijer, henra, hotra dealer en heb op dit moment de volgende aanbieding:

1x weijer traveller basic € 2900 ex btw
1x Veiligheidsstangen/paniekstagen € 35,- ex btw ( gewoon mogelijk)
1x gietvloer € 250 ex btw
1x krapstroken € 165 ex btw

Kwalitief doet de weijer niet onder bij de andere merken maar de prijs is een stuk scherper. Je kunt ons contact gegevens vinden op http://www.bveldjesgraaf.nl om een aantal offertes aan te vragen of een afspraak te maken

Atec heeft trouwens weleens de problemen dat de uitzetramen lekkage hebben of bobbels op hout krijgen. lekkage bij raam komt omdat raam ergens anders wordt gemaakt als de kap.

Henra is helaas net iets duurder als de weijer. De Henra heeft als voordeel dat de binnenhoogte voor het paard heel hoog is.

Met vriendelijke groet,

Mark Veldjesgraaf

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:20

Veldjesgraaf schreef:
Hallo,

Kwalitief doet de weijer niet onder bij de andere merken maar de prijs is een stuk scherper. Je kunt ons contact gegevens vinden op http://www.bveldjesgraaf.nl om een aantal offertes aan te vragen of een afspraak te maken

Atec heeft trouwens weleens de problemen dat de uitzetramen lekkage hebben of bobbels op hout krijgen. lekkage bij raam komt omdat raam ergens anders wordt gemaakt als de kap.

Henra is helaas net iets duurder als de weijer. De Henra heeft als voordeel dat de binnenhoogte voor het paard heel hoog is.

Met vriendelijke groet,

Mark Veldjesgraaf

Die gietvloer zou ik nooit doen, Mark, en je zou als dealer toch moeten weten waarom. Voor de rest nette prijzen, maar dat is niks nieuws :D
ik vraag me af of Weijer niet ook een verhoogde kap kan leveren, al zal het prijsverschil dan waarschijnlijk weg zijn. Overigens is Henra geen foute wagen, alleen jammer dat de fabrikant het begrip "service" zo raar interpreteert. Bij-de-weg wat zijn jouw ervaringen met Masta?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:24

Veldjesgraaf schreef:
Atec heeft trouwens weleens de problemen dat de uitzetramen lekkage hebben of bobbels op hout krijgen. lekkage

Dat probleem had ik bij mijn Hotra trailer. Plus dat de achterklep op een gegeven moment niet meer sloot. Maar dat is door Hotra heel netjes opgelost als zijnde garantie.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:15

Een atec heeft ook geen dubbele belijsting bij het deurtje. Dit heeft de weijer wel.

@Veldjesgraaf:

Wat kost het dan met een grijze polykap?

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:51

ikke schreef:
Veldjesgraaf schreef:
Hallo,

Met vriendelijke groet,

Mark Veldjesgraaf

Die gietvloer zou ik nooit doen, Mark, en je zou als dealer toch moeten weten waarom. Voor de rest nette prijzen, maar dat is niks nieuws :D
ik vraag me af of Weijer niet ook een verhoogde kap kan leveren, al zal het prijsverschil dan waarschijnlijk weg zijn. Overigens is Henra geen foute wagen, alleen jammer dat de fabrikant het begrip "service" zo raar interpreteert. Bij-de-weg wat zijn jouw ervaringen met Masta?

waarom geen gietvloer??

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:51

Veldjesgraaf schreef:
Hallo,

Met vriendelijke groet,

Mark Veldjesgraaf

en is er een zadelkamer mogelijk??

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:07

Hallo,

zadelkamer is alleen mogelijk op de deur bij dit type, De kosten hiervan zijn € 300 ex btw (indien je een nieuwe koopt). Voordeel is dat de zadelkamer mee naar buiten komt en dus spullen makkelijk uitneembaar zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat de deur gaat verzakken omdat weijer hem verzwaard als hem standaard nieuwe er bij in koopt. Ik heb de zadelkamers ook los liggen voor € 300 incl btw dan kun je hem zelf monteren.

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:07

De Prijs van de grijze kap zal ik proberen vanavavond te plaatsen en dan stop ik denk maar want anders zit ik wel heel veel reclame te maken