Dus ... het gaat in feite om: mijn verzorgpony kopen of niet?
Pony die ik nu bijna 3 jaar verzorg/rijdt, met ups en downs, en die downs zijn vrij recent ...
Ik zit momenteel in een serieuze dip, weet niet of het nodig is de details te geven (het zou een lang verhaal worden dan) maar indien nodig moeten jullie er maar achter vragen (of via pb ofzo) en dan zal ik de uitleg wel geven

Maar we hebben het een tijd geleden gehad over het aankopen van de pony. Toen heb ik gezegd: als ik een vaste job heb zeker .. En nu is dat moment zo ongeveer daar, en nu weet ik het niet. Sinds ik gezegd heb dat ik hem wil kopen gaat er vanalles mis
en mijn vertrouwen zit op dit moment onder de grond. Ligt niet aan hem, ligt aan mij .. En een ander paard gaat me hier echt niet vanaf helpen want daar durf ik nog niet eens aan beginnen
Ik zie hem al een tijdje als eigen pony, betaal ook al een tijdje voor hem enzo, maar het echte officiële aankopen is nog niet gebeurt. En nu wil de eigenaar dus graag van mij een beslissing. Het heeft al langer geduurd dan oorspronkelijk afgesproken, dus ik begrijp heel goed dat die beslissing toch wel eens genomen moet worden. Ook zijn er nu echt andere geïnteresseerden, wat het dus wat "dringender" maakt. Want ondertussen is het wel duidelijk: pony gaat sowieso weg. Het liefst naar mij (denk ik toch
) maar anders gaat hij toch gaan ...En ik weet het dus niet .. Mijn ouders zien het eigenlijk al niet meer zo zitten, naar aanleiding van die gebeurtenissen (niet dat zij de beslissing voor mij maken maar hun mening telt uiteraard mee
) en heb hier en daar van anderen ookal gehoort van: zou je niet beter toch misschien een ander paard ...Ik begrijp hun wel, ik begrijp iedereen wel. Maarja, ik moet wel beslissen ...
Zouden jullie een paard kopen wat je 3 jaar verzorgt/rijdt, waar je momenteel problemen mee heb maar wat voor de rest zo'n beetje je droompaard is? Mijn gevoel zegt van wel, zeker doen .. die dip geraken we wel uit ... Maar wat als dit niet zo is? Wat als ik bij wijze van spreken volgende week verongeluk (wat wil zeggen: iets serieuzer aan de hand dan ik tot nu toe gehad heb, en de laatste keren was het al niet niks ..). Is het wel verstandig om aan een paard te beginnen waarbij het niet goed zit qua gevoel? Of moet ik hem loslaten ...?
Ik vind het moeilijk

Indien je nog iets wil weten, aarzel niet om het te vragen, ik weet niet zo goed wat ik allemaal wel en niet "moet" vertellen
Resultaat: mijn gezicht béétje kapot