wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:38

ik heb geen idee of dit hier goed staat maar ik zit met een probleempje ,, of eigenlijk Probleem,,

::

ik heb een fjordje vn mijn Opa en mijn overleden Oom gekregen ,,
omdat mijn oom is overleden vond mijn opa het moeilijk om hem weg te doen en heeft hem aanmij gegeven ,, het punt is ik heb er niks aan ,, en ik wil heel graag verder ,, mijn moeder zegt , je mag een ander paard als je de fjord verkoopt ,, want aan die fjord heb je gewoon niets ,
daarmee bedoel ik , ik wil graag springen en dan kom ik nooit ver met een fjord ,, en tis ook een klein fjordje

en ik hoef hem niet te verkopen ,, maar dan krijg ik geen paard en kom ik ook niet verder ?

Wat zouden jullie doen ??

Groetjes Manon !
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-02-09 23:32, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:41

Waarom kom je niet verder? Is hij niet te berijden of wat is er mis mee? Geen aanval, maar het is uit je posting niet duidelijk waarom je met dit paard niet verder komt. Wat zijn dan je ambities?

pony_galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:42

heb je mischien een kennis of vriendin waar je vaak komt,
mischien mag die van haar ouders een pony?
ik weet niet of je er veel aan hebt maar meer weet ik niet...
veel geluk en succes!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:42

Nou ik bedoel met springen en het is een kleine fjord ,, ik zal het er even bij zetten ,, dankje

mrie

Re: wat zouden jullie doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:44

Jeetje met een Fjord kun je echt veel lol hebben hoor. Begin daar nou maar eens mee.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:45

wat bedoel je je kan er niks mee?

Natuurlijk zit er een einde aan elk paard als je het bekijkt op wedstrijd niveau, niet elk paard kan nu eenmaal z lopen. Maar zelf zou ik ( wete natuurlijk niet wat je allemaal al hebt gedaan) als ik wedstrijden zou gaan rijden allereerst een super instructrice zoeken die mijzelf en het paard zouden kunnen verbeteren.

Het lijtk me dat de emotionele band tussen jou en de fjord ook best wel groot is, daarom zou ik dus eerst echt alles er aan doen om samen zo hoog mogelijk te komen. En alles kan je een paard leren hoor! Met springen moet je vooral het erg plezierig maken. dat houd in tijdens het buitenrijden hup vlug een sprongetje tussen door. Je zal met het springen misschien niet tot de z komen maar ook een fjord kan prima springen hoor!

Zou dus zelf het uiterste uit het paard proberen te krijgen en als je daar nog niet tevreden mee bent allereerst met je Opa het overleggen, en dan op zoek gaan naar iemand die de fjord neemt zoals hij is.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:17

mrie schreef:
Jeetje met een Fjord kun je echt veel lol hebben hoor. Begin daar nou maar eens mee.

Jawel maar als je echt verder wil in springen dan kan het niet ;(

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:22

Ik weet natuurlijk niet hoelang je dan al bezig bent met springen?? maar misschien heb je er veel meer lol mee als je je fjord zo ver krijgt dat hij het hoogste kan springen als hij kan! je kan dan trots zijn op wat hij en JIJ bereikt hebben!

denk daar eerst aan, en als het daarna echt ophoud kun je altijd gaan uitkijken naar een paard waar je weer een stap mee verder kan gaan!

Doe alles stap voor stap en wil niet alles te gelijk, buiten het feit dat deze fjord een gigantische emotionle waarde heeft!

succes met je beslissing

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:26

jij moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt:
Het feit dat deze fjord van je overleden oom is en een gift van je opa of het willen springen.

Ten eerste een vraag: Wat is jouw rij-ervaring? Welk niveau rij je nu?

Dat is veel belangrijker. Misschien kun jij nog wel een heleboel leren van deze fjord en is dat misschien juist wel slim om te doen. Als je weinig ervaring hebt en je koopt meteen een super springpaard dan is dat vragen om problemen. Met deze fjord heb je wellicht een fijn opstapje om ervaring op te doen en kun je later alsnog beslissen hem weg te doen..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:34

spoekie schreef:
jij moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt:
Het feit dat deze fjord van je overleden oom is en een gift van je opa of het willen springen.

Ten eerste een vraag: Wat is jouw rij-ervaring? Welk niveau rij je nu?

Dat is veel belangrijker. Misschien kun jij nog wel een heleboel leren van deze fjord en is dat misschien juist wel slim om te doen. Als je weinig ervaring hebt en je koopt meteen een super springpaard dan is dat vragen om problemen. Met deze fjord heb je wellicht een fijn opstapje om ervaring op te doen en kun je later alsnog beslissen hem weg te doen..

Nou mijn pony is laatst verkocht dus nu rijd ik wel is op de paarden van mijn zus maar ben wel altijd bij het springen en heb zelf nog nooit in wedstrijd gereden want met mij pony durfde is dat niet , maar nu wil ik echt graag ,en ik denk ook wel dat ik er veel van kan leren maar hij is nu 4 en dat is een goede verkoop leeftijd zei mijn moeder.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:38

ik heb even de foto's zitten bekijken, maar zo klein is die toch niet?
waarom zou je met een fjord niet kunnen springen?
dat denken ze ook van een haflinger, moet je kijken wat je daar allemaal mee kan doen :D

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:39

vrouwke schreef:
ik heb even de foto's zitten bekijken, maar zo klein is die toch niet?
waarom zou je met een fjord niet kunnen springen?
dat denken ze ook van een haflinger, moet je kijken wat je daar allemaal mee kan doen :D

Tuurlijk kan je met een fjord springen , maar je komt er nooit echt verder mee dat bedoel ik ,

Nou groot is hij ook niet een is ook niet zo hele dikke fjord zo als de meeste zijn ,,

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:42

Ook met een fjord kun je ver in de sport komen, zo ook met springen. Kwestie van oefenen. Ligt de pony je niet en vind je het geen leuke combinatie, jullie twee..dan zou ik een leuk baasje zoeken. Dit heeft natuurlijk ook geen zin, een pony houden die je niet leuk vind.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:45

LadyElmira schreef:
Ook met een fjord kun je ver in de sport komen, zo ook met springen. Kwestie van oefenen. Ligt de pony je niet en vind je het geen leuke combinatie, jullie twee..dan zou ik een leuk baasje zoeken. Dit heeft natuurlijk ook geen zin, een pony houden die je niet leuk vind.

ja maar ,, je komt nooir bij de paarden verder met een fjord
en naartuurlijk vind ik mijn pony geweldig !! waarom heb ik hem anders !!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:47

Sja nu begrijp ik het niet meer hoor, je bent gek van de pony waarom heb je hem anders..maar je zit er over te denken om hem weg te doen omdat je er niet mee kan springen bij de paarden. Bedenk bij jezelf wat je wilt, want wij zullen allemaal wat anders zeggen en het is uiteindelijk toch jouw keuze..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:49

LadyElmira schreef:
Sja nu begrijp ik het niet meer hoor, je bent gek van de pony waarom heb je hem anders..maar je zit er over te denken om hem weg te doen omdat je er niet mee kan springen bij de paarden. Bedenk bij jezelf wat je wilt, want wij zullen allemaal wat anders zeggen en het is uiteindelijk toch jouw keuze..

Tuurlijk ben ik gek van mijn pony !
Logish toch !!

Maar met een fjord kom je gewoon niet echt ver in de spring sport !

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:49

ik zou zeggen,haal eerst het maximale uit de fjord.
hoe hoog is je niveau springen nu?( en dan niet op een manege paard)

zoals ik het nu lees wil je de fjord alleen weg doen omdat fjorden in het algemeen niet zo'n goede reputatie hebben wat springen betreft...
dat is wel wat kort door de bocht ....als je op bokt een vraag stelt welk ras hierbij zou passen krijg je eigenlijk altijd te horen kijk niet naar een ras, maar kijk naar het paard!

van elk paard kan je ontzettend veel leren, en daar zul je weer profijt van hebben bij je mogelijk volgende paard!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:54

siskeh schreef:
hoe hoog is je niveau springen nu?( en dan niet op een manege paard)

Ik rijd nog geen wedstrijd, ik was met mijn pony altijd te bang ,, ik sprong wel maar niet voor zoveel mensjes ! haha

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:58

Dan is deze fjord waarschijnlijk een hele leuke leerpony voor op wedstrijd, en zou je hem uit kunnen brengen in de sport bij de pony's. Haal je wat niveau's met deze pony en als je er dan klaar voor bent om bij de paarden te gaan starten kun je deze pony alsnog verkopen, met wat niveau's eraan vast. Verkoopt beter, en jij doet ervaring op. Pony kan nog zo leuk zijn, maar als deze pony echt jouw klik is dan zou het niet uit maken of je nu wel of niet bij de paarden zou kunnen starten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:59

ahhh, oke....
dan kun je IMO gewoon met een fjord beginnen....
het bewijst alleen maar van lef en doorzettingsvermogen, en hart voor paarden!
als je er vanuitgaat dat je meteen springpaard plotseling op een hoog springniveau rijd is dat ook niet heel erg reeel..

ik heb geen verstand van springwedstijden, maar volgens mij moet je toch laag beginnen, dus dan kan je toch prima met de fjord gaan rijden?
en als je dan niet hoger komt door het paardje, dan moet je eens gaan kijken naar een ander paard.
maar eerder zou ik het absoluut niet doen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:09

pony is pas 4, ik zou rustig aan beginnen met hem en dan springlessen gaan volgen, dan kun je ook aan je eigen angst werken en ondertussen de pony opleiden, als hij dan straks leuk kan springen heb jij ervaring opgebouwd en verkoopt hij ook beter! Je bent 15 volgens je profiel, dan kun je nog tot je 18e lekker met hem rijden en dan is hij 7, dan kun je m ook nog prima verkopen.

Of je vraagt aan je opa of hij het goed vindt dat je de pony nu verkoopt, tenslotte heb je m van je opa gekregen en misschien is hij het wel met je eens?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:31

cissy schreef:
pony is pas 4, ik zou rustig aan beginnen met hem en dan springlessen gaan volgen, dan kun je ook aan je eigen angst werken en ondertussen de pony opleiden, als hij dan straks leuk kan springen heb jij ervaring opgebouwd en verkoopt hij ook beter! Je bent 15 volgens je profiel, dan kun je nog tot je 18e lekker met hem rijden en dan is hij 7, dan kun je m ook nog prima verkopen.

Of je vraagt aan je opa of hij het goed vindt dat je de pony nu verkoopt, tenslotte heb je m van je opa gekregen en misschien is hij het wel met je eens?

Ja heb je wel gelijk in ,,Myn Opa maakt het niet uit wat ik doe ,,

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:36

misschien is het trouwens een goed idee om eens bij de springfoto's te kijken hier op bokt?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:42

siskeh schreef:
misschien is het trouwens een goed idee om eens bij de springfoto's te kijken hier op bokt?

hoe bedoel je ?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:43