Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Falona schreef:Je ziet regelmatig vrachtwagens rijden waarbij de kentekens lekker gehusseld zijn, dat lijkt mij dus geen probleem.
Echter is het voor jou niet toegestaan een auto met Belgisch kenteken op Nederlandse bodem te besturen. Doe je dit wel en wordt je aangehouden dan kan je op een boete van een paar duizend euro rekenen (De BPM die je moet betalen zou je de auto in nederland invoeren).
Falona schreef:Echter is het voor jou niet toegestaan een auto met Belgisch kenteken op Nederlandse bodem te besturen. Doe je dit wel en wordt je aangehouden dan kan je op een boete van een paar duizend euro rekenen (De BPM die je moet betalen zou je de auto in nederland invoeren).

stefanvi schreef:Falona schreef:Echter is het voor jou niet toegestaan een auto met Belgisch kenteken op Nederlandse bodem te besturen. Doe je dit wel en wordt je aangehouden dan kan je op een boete van een paar duizend euro rekenen (De BPM die je moet betalen zou je de auto in nederland invoeren).
Meen je dat nou, dus als je zelf nederlands bent en belgische familie hebt, zoals hier dus het geval is, en je leent een keer de auto mag dat niet eens?
En als ze je aanhouden krijg je nog een gigantische boete op de koop toe ook, echt leuk geregeld hier.
Gelukkig heb ik een dergelijke situatie zelf nog niet meegemaakt, maar dit zal ik zeker even onthouden.
)Liezel1 schreef:De BV Nederland is zo vreselijk bang om geld mis te lopen.... tjongejonge......
Echt idioot dit. Als je familie uit het buitenland hier op bezoek is mag je dus niet in auto even boodschappen gaan doen.... Waar gaat het heen met dit land!!

Liezel1 schreef:Het gaat erom dat het te ver is doorgedrongen.
Boeten gereden in NL zijn prima in het buitenland te innen. Ik heb bij het CJIB gewerkt en ze worden gewoon verstuurd. Heb amerikanen aan de telefoon gehad die niet wisten waar het voor was, maar die weten ze allemaal netjes te vinden.
Ik heb veel familie in Frankrijk, die komen regelmatig. Zij mogen wél in de auto rondrijden en ik niet, dat is gewoon krom. Er zou een maximum termijn moeten zijn dat buitenlandse kenteken in NL rond mogen rijden om te voorkomen dat ze niet aan de APK richtlijnen zouden voldoen. Als je aangehouden wordt zou je verzekeringspapieren moeten kunnen tonen. Je hebt immers ook een Europese zorgpas, je schadevrije jaren worden automatisch doorgegeven aan Roydata, ik noem maar wat dingen. Dat zou op Europees niveau zoveel beter/makkelijk geregeld kunnen worden.
Citaat:Wanneer moet u bpm betalen?
U moet bpm betalen in de volgende gevallen:
....
* U woont in Nederland en u wilt langer dan 14 dagen in Nederland rijden met een personenauto, motor of bestelauto met een buitenlands kenteken die u vanuit het buitenland heeft geleend, gehuurd of geleaset.
Belastingdienst - Geen bpm betalen (vrijstelling van bpm) schreef:Naast bovengenoemde vrijstellingen kunt u vrijstelling vragen voor kortstondig gebruik van een motorrijtuig (personenauto, bestelauto of motor) met een buitenlands kenteken, die u vanuit het buitenland hebt gehuurd, geleaset of geleend. Voorwaarde daarbij is dat u het motorrijtuig binnen 14 dagen weer terugbrengt naar het buitenland.
Let op!
Als deze situatie voor u geldt, meld dan deze vrijstelling vóórdat u met de auto of motor met buitenlands kenteken de openbare weg in Nederland opgaat.