Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

opisop_shop schreef:Maar een beleerde 3 jarige is toch beduidend meer waard dan een groene 3jarige lijkt me?
Als je zorgt dat je de stallingskosten laag houdt, je maakt gebruik van stagiaires die helpen en daarna zelf dingen doen dan kan dat volgens mij wel uit?
vincentlover schreef:ja is inderdaad van Hollanders :D
Op dit moment verkopen ze alleen beleerde paarden.
<knip>
Ik denk dat het beter is om ze al zo jong mogelijk te laten wennen aan het halster, meelopen en aan mensen, maar dat moet ik dus wel kunnen onderbouwen met cijfertjes hier...
ikke schreef:vincentlover schreef:ja is inderdaad van Hollanders :D
Op dit moment verkopen ze alleen beleerde paarden.
<knip>
Ik denk dat het beter is om ze al zo jong mogelijk te laten wennen aan het halster, meelopen en aan mensen, maar dat moet ik dus wel kunnen onderbouwen met cijfertjes hier...
Dat dacht ik al, die zijn dom genoeg om op die manier in getalletjes te denken, zonder rekening te houden met indirecte factoren.
Waar ik dat op baseer? Wel, dit soort berekeningen maken is mijn dagelijks werk, met dat verschil dat ik er onder 100.000 euro niet eens aan begin te rekenen, dan houd ik een natte vinger omhoog en dan weet ik wat het kost. Gelukkig MOET mijn baas wel rekening houden met de neveneffecten, een dag onvoorzien stilstaan kost hier meer dan je nodig hebt om nooit meer te hoeven werken.
Welgemeende tip: Ga je met nuttigere dingen bezig houden. Nee, echt, als je opdrachtgever zo dom is dat ie dit soort elementaire zaken met cijfertjes onderbouwd wil zien, dan geeft ie een bewijs van onvermogen af. Gebrek aan inzicht van de bovenste plank. Typisch Hollanders.
vincentlover schreef:nou eigenlijk ligt het hier iets anders.
Het is duidelijk dat dingen hier anders moeten, maar het is lastig om dat door te laten dringen bij hun (poolse) medewerkers.
Zij doen alles op 1 bepaalde manier en het is lastig om daar verandering in te krijgen. Als je ze vertelt dat ze iets op een andere manier moeten doen, doen ze dat de eerste dag waarschijnlijk wel, maar daarna niet meer. Het zijn gewoon geen nederlanders, zij werken hier anders. Zo zijn de meeste polen nu eenmaal. Ik moet er dus verandering in gaan brengen, maar ik kan ze wel vertellen dat het anders moet, maar dat zullen ze echt niet van mij aannemen... Daarom ben ik op zoek naar getallen, zodat ik kan aantonen dat als het anders gaat dat het dan beter/efficienter is.