Ervaringen Equine Risk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmagic85

Ervaringen Equine Risk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 09:00

Hoi!
Ik weet niet of het hier goed staat; maar heeft iemand ervaring met deze verzekeringsmaatschappij? Ik wil graag mijn paard bij hen verzekeren want ze lijken erg gunstig, maar is dat ook echt zo?

Katja

Re: Ervaringen Equine Risk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:00

Verplaatst van MD naar EA-GZ Diensten.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:26

Ik heb er goeie ervaringen mee Lachen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:32

ik heb er ook goede ervaringen, snelle en nette afhandelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:03

EA GZ DI --> TAO.

Voor de TS zou het overigens wel handig zijn als jullie ook willen uitleggen of onderbouwen waarom jullie fijne ervaringen hebben :) Dan heeft ze er wat aan.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:07

Ik ben maar kort bij hen verzekerd geweest aangezien mijn paard helaas al binnen 2 maanden overleed, maar mijn ervaringen waren tot dan toe prima.
Altijd aardige mensen aan de telefoon gehad en ik heb gewoon de rekeningen van het consult/euthanasie opgestuurd en dat hebben ze netjes uitbetaald, niet moeilijk over gedaan of wat dan ook. Maar veel meer kan ik er niet over zeggen aangezien ik maar kort en niet veel met ze te maken heb gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:56

Zoals voor alle verzekeringen, zeker in de paardenwereld, lees heel erg goed de kleine lettertjes.
Het is erg l*llig om erachter te komen dat ze je paard uit de verzekering gooien als ie 21 wordt. Dat deed Equine risk namelijk. Op dat momnet heb je geen mogelijkheid meer je paard elders onder te brengen, aangezien de meesten een maximale acceptatiegrens stellen ergens bij 15 - 17 jaar.
Let er ook op wat de maximale uitkeringsbedragen per geval en per jaar zijn. Daar worden grenzen aan gesteld en iedere verzekering gaat daar anders mee om.
Bedenk welke risico's reëel zijn. Laat je niet gekmaken door hororverhalen waarvan de kans dat jouw dat ook overkomt nagenoeg nul is.

Tot slot verzeker je alleen datgene waarvan je de gevolgen/kosten niet kunt overzien en/of dragen. Voor overige zaken heb je een spaarrekening (als je verstandig bent)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:29

Ik ben nu al 4 jaar bij hun verzekerd (eerst interpolis). Ik heb ze (gelukkig) nog niet nodig gehad. Maar wel heb ik telefonisch wijzigingen en vragen gesteld en dat ging allemaal heel fijn en netjes. Ook vaak kreeg ik de wijzingen of extra informatie op papier thuis gestuurd. Hoe ze verder zijn met uitekeren enzo weet ik nog niet.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 15:06

Bedankt voor de reacties! Ben blij dat ze 't netjes doen; kan ik met een gerust hart mijn paardje verzekeren.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:08

Ik heb ook hele goede ervaringen met ze.
Heb mijn paard nog geen jaar. En een paar maanden geleden ging hij ineens hoesten. Dierenarts is er volgens mij wel 6 keer bijgeweest. Poeder en siroop. Spuiten met een of ander. Ik heb elke keer netjes gebeld en gemeld. Nergens geen problemen mee. Alles is betaald. Let er wel op waar je je paard allemaal voor verzekerd. En je hebt elke rekening die je naar ze stuurt een eigen risico!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:17

Ik ben ook via Interpolis bij hun terrecht gekomen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met ze!
Zoals bij elke verzekering moet je altijd de kleine lettertjes lezen. Je wil niet voor verassingen komen te staan.
Ik heb voor deze gekozen omdat kreupelheden van binnenuit meeverzekerd zijn (uitgebreide verzekering), en ze 100% uitkeren bij blijvende ongeschiktheid. Ik heb m ook in de ziektekosten. (uiteraard ook uitgebreid) Ze hebben nog nooit moeilijk gedaan! En ik heb helaas al aardig wat gedeclareerd bij ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:25

Ik verzeker mijn paarden niet. Als je de premies die je betaald zelf opspaart kan je na een paar jaar al een nieuw paard kopen. En als je paard niks gaat mankeren is dat geld wel weg.
Ik doe er liever andere dingen mee. Veeartskosten-verzekeringen zijn helemaal gigantisch duur terwijl dat eigenlijk hetgene is wat je het meeste nodig hebt. Als je hem alleen voor dood verzekert vind ik het weggegooid geld. Er zijn allemaal uitsluitingen en de kans dat hij dood neervalt is erg klein, ja of door brand, ongeluk of koliek toch?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:33

Dat ligt dus aan de verzekering. Ik verzeker ook alleen als het ook tegen blijvende ongeschiktheid is. (incl kreupelheden van binnenuit!)
En de ziektekosten kan je helaas alleen verzekeren als je zo'n basisdekking hebt.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:33

Ik ben al jaren verzekerd bij equinrisk ( voorheen interpolis) en ben zeer tevreden. Medewerkers zijn altijd vriendelijk en uitkering gebeurd snel en netjes. Ik heb mijn premie er ieder jaar dubbel en dwars uit.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:54

Ik ben ooit via Interpolis bij Equine Risk terechtgekomen. Ik ben tevreden. Paard is niet verzekerd tegen ziektekosten, wel tegen dood/ongeschikt door ongeval en open wonden (dat zit er dan weer standaard bij in) Vorig jaar heeft mijn merrie in t land een klap gehad, was maar een klein wondje op de kogel wat pas na een week begon met ontsteken (had er dag 1 namelijk al een dierenarts bij gehad.. een week later was sochtends t been ineens loeidik en was ze kreupel)
Dit was weliswaar een ontsteking rondom t gewricht, maar oorzaak was een open wond(je) dus ik kreeg 80% van de dierenartskosten vergoed, ze deden helemaal nergens moeilijk over, ik werd keurig én snel geholpen. Ik heb mn premie er wel weer uit, paard heeft namelijk een week op de kliniek in Wolvega gestaan door dit geintje.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:24

MarchaL schreef:
Ik ben al jaren verzekerd bij equinrisk ( voorheen interpolis) en ben zeer tevreden. Medewerkers zijn altijd vriendelijk en uitkering gebeurd snel en netjes. Ik heb mijn premie er ieder jaar dubbel en dwars uit.

Wat spook jij allemaal uit met je paard? Ik heb in bijna 16 jaar maar 1x de DA 's avonds laten komen voor een koliekje en dat kost echt geen honderden euro's, erger nog het haalde zelfs nog lang geen 100 euro. Dus hoe jij ieder jaar weer je premie eruit haalt is mij een raadsel Bloos
Ik zie eigenlijk alleen een DA voor het jaarlijkse enten en wanneer ze niet in functie zijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:45

Nou ik ben ook blij dat ik mijn paard heb verzekerd, doordat ze begin dit jaar een operatie moest ondergaan en daarna nog in de sloot heeft gelegen, is de premie sinds is haar heb er riant uit. Fijn als je paard niets mankeert, maar daar heb je geen enkele garantie voor. Dit was ook niet te voorzien en ja ik heb een spaarpot, maar vind dit wel zo comfortabel. Het is als er iets mis wel gelijk veel geld, en ze vergoeden ook niet alles, maar wel veel

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 06:17

Waratje schreef:
Wat spook jij allemaal uit met je paard? Ik heb in bijna 16 jaar maar 1x de DA 's avonds laten komen voor een koliekje en dat kost echt geen honderden euro's, erger nog het haalde zelfs nog lang geen 100 euro. Dus hoe jij ieder jaar weer je premie eruit haalt is mij een raadsel Bloos
Ik zie eigenlijk alleen een DA voor het jaarlijkse enten en wanneer ze niet in functie zijn.

Tsja, sommige mensen hebben gewoon pech.
Ik heb in de 5 jaar dat ik dit paard heb de premie voor 5 jaar er ook al dubbel en dwars uit hoor. 1 operatie was al ruim 2500 euro...
Voor nu hoop ik dat ik elk jaar de premie gewoon weggooi. Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:02

Needje schreef:
Tsja, sommige mensen hebben gewoon pech.
Ik heb in de 5 jaar dat ik dit paard heb de premie voor 5 jaar er ook al dubbel en dwars uit hoor. 1 operatie was al ruim 2500 euro...
Voor nu hoop ik dat ik elk jaar de premie gewoon weggooi. Haha!

Jawel, maar er is een verschil tussen een keer pech hebben en
MarchaL schreef:
Ik heb mijn premie er ieder jaar dubbel en dwars uit.

Ik vraag me dan toch af hoe iemand jaar-in-jaar-uit meer dierenartskosten kan hebben dan een verzekeringspremie is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:15

Hier wordt ook niet (meer) verzekerd. Ik heb een paard in de verzekering gehad bij Interpolis, maar aardig van een koude kermis terug gekomen toen we een keer wat te declareren hadden( echt heel banketstaaf, het is al 10 jaar geleden, ben er nog pissig over ). Ik weet niet hoe het bij Equine risk is, ik begreep dat die het van Interpolis hebben overgenomen.

Ik ben het met Ikke eens, als je eens gaat uit rekenen wat je aan premie kwijt bent, en wat je aan risico loopt, dan kan je beter zelf sparen. Ik heb dit jaar ook wat pech met mijn paard ( flinke peesblessure ), maar ik ben nog steeds goedkoper uit dan wanneer ik hem verzekerd had. Ik heb onze spaarpot nog niet eens aan hoeven te spreken, omdat je aan een geblesseerd paard aan andere zaken weer minder uit geeft ( voer, lessen, wedstrijden etc. ). Van dat geld heb ik tot nu toe makkelijk de rekeningen kunnen betalen.
Als je dan gaat uit rekenen dat we naast dit gevalletje al in geen jaren een veearts gezien hebben (muv de inentingen ), dan is verzekeren voor mij echt geen optie meer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:16

Alleen de premie voor de ziektekosten heb ik er ook zo uit hoor. Haha!
Daar kijk ik ook alleen naar. DAT betaal ik voor de ziektekosten. Dat andere niet.
Ik ben van mening dat je al snel rond de 100 euro zit als er een DA langskomt. Dus hij hoeft maar 2x te komen en je zit al aan je premie.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:25

Ik heb ook goede ervaringen met equine risk, bij mij voorheen interpolis. Nette en snelle afhandeling. Alleen bij blijvende ongeschiktheid kom je tot de moeilijke keuze met wat verder met het paard. Ik had de uitgebreide verzekering (geen ziektenkosten) en mocht je je paard willen houden en hem nog van zijn oude dag willen laten genieten, als hij dit nog kan, dan krijg je 100% minus de slachtprijs. Dit geldt dan dus ook als je het paard thuis wil laten inslapen e.d. De slachtprijs stellen ze op 800 euro voor een paard, dat vind ik nogal hoog. Dat gaat dan van de verzekerde waarde af. Wanneer je wel kiest voor 100% dan kun je kiezen door het paard zelf naar de fa van Veen in Nijkerk te brengen (heeft een hele goede naam, zie andere topics) of op te laten halen door de fa Kroon welke er tot het laatste moment bij blijft. Maar je bent dus wel geheel vrij in keuze.

Maar ik zag in de BIT een reclame stukje dat je ook 100% krijgt bij blijvende ongeschiktheid, maar weet niet of dat nu zo is?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:38

Needje schreef:
Alleen de premie voor de ziektekosten heb ik er ook zo uit hoor. Haha!
Daar kijk ik ook alleen naar. DAT betaal ik voor de ziektekosten. Dat andere niet.
Ik ben van mening dat je al snel rond de 100 euro zit als er een DA langskomt. Dus hij hoeft maar 2x te komen en je zit al aan je premie.

Entingen vallen erbuiten, wormspuiten ook en een spoedgevalletje koliek haalt de 100 euro niet, zoals blijkt uit de reactie van Waratje. Waarvoor heb je verder nog een dierenarts nodig? Of gaat dat in de trant van: hij is verzekerd, dus bel de dierenarts maar die voor dat toch wel verzekerde paard een hogere rekening schrijft..............

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:41

100 euro per bezoek lijkt mij ook nogal veel?
Ik betaal momenteel 30 ex per keer geloof ik ( zal eens kijken of ik nog ergens een nota heb liggen ). Zelfs met scannen van de pezen erbij kom ik lang niet aan de 100 euro per bezoek.
Bovendien, je hebt nog een eigen risico ook, dus dat moet je er dan nog af trekken. Even op de site van ER gekeken, dat is 20% van de kosten.

Edit: heb even gespiekt Haha! je hebt trouwens wel een prachtig dier Needje ( haha, ben bevooroordeeld, Sultan x Trakehnerbloed doet het hier ook nogal goed Knipoog ).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:45

Ligt ook aan het soort gevalletje koliek Clown
Bezoekje aan de kliniek ivm vage kreupelheid kost ook wel iets meer als 100 euro. Knipoog
Vervolgens twee weken later op stal nog een keer controleren was ik weer rond de 70 euro kwijt. (wat ik persoonlijk zelf ook wat veel vond)
Zulke dingen lopen bij elkaar aardig op.
En denk jij echt dat ik mijn DA sneller bel omdat ik verzekerd ben? Ik bel de DA als het nodig is. En laat mijn paard opereren of behandelen zonder dat ik weet of het vergoed wordt. Dat merk ik later wel. Paard staat op nummer 1.