Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
megan8 schreef:Kun je dan niet nog een keer met de eigenaar gaan praten???

DSNDebora schreef:Zolang een paard bekapt word, medische hulp en genoeg voedsel en water vind ik het prima hoor... hoe dacht je dat wilde paarden dat deden
megan8 schreef:jammer zeg....
en kun je er ook geen ander naar toe sturen??
DSNDebora schreef:Zolang een paard bekapt word, medische hulp en genoeg voedsel en water vind ik het prima hoor... hoe dacht je dat wilde paarden dat deden
Blizzie schreef:DSNDebora schreef:Zolang een paard bekapt word, medische hulp en genoeg voedsel en water vind ik het prima hoor... hoe dacht je dat wilde paarden dat deden
Dus het is voor jou geen absolute eis dat ze ook beweging nodig hebben?
Hahah ja wilde paarden is een heel ander verhaal die hebben natuurlijk bijna niks behalve voedsel/water en beweging
Marigold schreef:helaas komt het meer voor dat paarden de hele winter worden 'opgestald'.
en omdat ze dan zo druk zijn/ze het land vertrappen/er geen bak is of wéét ik wat voor smoesjes, worden ze er dus ook niet uit gehaald.
maanden lang.
ik vind het verschrikkelijk!
heb net mn pony op stal gezet, omdat ik haar daar morgen moet wassen,
maar voel me er niet zo goed bij, pony wil helemaal niet in de stal, ze wil buiten zijn, zoals ze gewend is.
dit is dan maar voor even, maar het idee alleen al dat mensen paarden maandenlang verplichten stil te staan...
kan me niet voorstellen dat die mensen dan nog plezier hebben in het paarden houden..
Blizzie schreef:Nee ze staan op stal wel een ruime stal (3 bij 3) maar dat vind ik persoonlijk niet genoeg
Shattered schreef:Kan je het niet rondvertellen bij een manege in de buurt, daar zijn zat meisjes die zitten te springen om een verzorgpony.
DSNDebora schreef:Komen ze nog buiten in de paddock/stapmolen. Zo nee, zou ik het meteen ergens melden, want dat kan niet!!
DSNDebora schreef:Ja, als we in amerika woonden was het een stuk anders, waar een dier word aangezien als "ding".
DSNDebora schreef:Nou das het kl*te aan nederland, dat dus een dier word gezien als "opjekt" als "ding" dus hier kunnen ze niks mee, omdat dat niet in het wetboek is aangepast. In amerika overigens wel, kijk maar eens naar WSPCA op animal planet, krijgen ze een flinke waarschuwing, dan nog niet luisteren word ie meegenomen... Maargoed het NL wetboek is ook erg krom...
DSNDebora schreef:TS: dat weet ik niet of ze hier mee kunnen, ik zou als ik jou was gewoon bellen, en het verhaal uitleggen en vragen of dit wel "KAN". want straks krijgen ze nog last van hun benen, of koliek of wat..