onvoorziene kosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

onvoorziene kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 18:03

Ik zie vaak in topics voorbij komen dat mensen voor de aanschaf van een paard ook rekening moeten houden met eventuele onvoorziene kosten. Mocht het paard ziek worden etc. etc.

Aangezien er nooit bedragen bij gezet worden vroeg ik mij dus af, wat vinden jullie nou een mooi bedrag om als onvoorzien achter de hand te hebben als je een paard hebt?

friesiszwart

Re: onvoorziene kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:04

ik denk dat 1000,00 euro rieel is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:06

Ik heb nu 1000eur apart staan maar ik spaar wel verder..de kosten kunnen zo snel oplopen! Daarnaast zorg ik ook altijd dat ik standaard 200eur over heb op mijn lopende rekening!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:12

1000 euro is volgens mij zo op als je paard ziek is. 3000 heb je wat aan. Dan kun je met fatsoen een koliekoperatie betalen en verblijf in de kliniek. Daarna moet je natuurlijk weer snel kunnen sparen om weer wat achter de hand te hebben.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:17

laura1986 schreef:
1000 euro is volgens mij zo op als je paard ziek is. 3000 heb je wat aan. Dan kun je met fatsoen een koliekoperatie betalen en verblijf in de kliniek. Daarna moet je natuurlijk weer snel kunnen sparen om weer wat achter de hand te hebben.

Niemand heeft zo even dat bedrag achter de hand natuurlijk..en daarnaast is mijn paard verzekerd en dekt de verzekering deels deze kosten! Ook vind ik dat je moet overwegen of zo'n operatie kans van slagen heeft!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:20

Ik heb jaren 1500 apart gehad voor onvoorziene kosten. Door te sparen is dit bedrag wel groter geworden.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:44

Mijn paard stond naar 3 weken al stil en had dus niets op zij gezet voor onvoorziene kosten. Na mijn ervaring zou ik zeggen dat je minimaal 1000 euro op zij moet zetten en moet blijven sparen.
Ik ben nu pas kunnen beginnen met sparen en heb eigenlijk alles van mijn eindejaaruitkering en bonus betaald!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:48

Ik spaar door tot 5.000 ongeveer.
Al het geld wat ik overhoud tot mijn nieuwe salaris is gestort gaat appart en daar kom ik niet meer aan

Je leest ook over operaties die doorlopen tot in duizenden euries, en er daarna weer wat gebeurd.
Dan wil ik wel geld hebben Nagelbijten / Gniffelen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:12

Jeanine84 schreef:
laura1986 schreef:

Niemand heeft zo even dat bedrag achter de hand natuurlijk..en daarnaast is mijn paard verzekerd en dekt de verzekering deels deze kosten! Ook vind ik dat je moet overwegen of zo'n operatie kans van slagen heeft!

Ik wel. Ga het ook niet uitgeven aan een zadel ofzo. Ik spaar ook nog voor een autotje voor na mn studie en ik moet op mezelf gaan wonen (woon nu bij mn ex, das niks) dus daar ben ik ook een hoop aan kwijt denk ik.
Ik vind zelf dat ik nog niet genoeg gespaard heb Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:44

Jeetje die bedragen liggen toch wel erg ver uit elkaar 1.000 of 5.000 dat maakt toch een hoop verschil Nagelbijten / Gniffelen

Ligt dat er dan ook aan of je, je paard wel verzekerd hebt of juist niet? Lijkt mij dat als je het dier niet verzekerd je een groter spaarpotje moet hebben als dat je wel verzekerd.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:46

Ik had 2500. Dit had ik ook nodig toen mijn pony ziek werd en opgenomen moest worden in de kliniek. De opname zelf heeft uiteindelijk nog het minste gekost. Uiteindelijk had ik 1200 euro over van dat potje; 1300 opgegaan aan een week opname, een aantal bloedtesten, 2 biopten, 2 echo's, een endoscopie en nog wat kleinere dingetjes.

Nu ga ik dat bedrag weer aanvullen tot 2500 en ik probeer gewoon extra erbij te sparen. Mijn pony is niet verzekerd.

Edit; nu moet ik wel zeggen dat dat bedrag me meeviel uiteindelijk én dat mijn ouders, ondanks het feit dat ik niet minderjarig meer ben, garant stonden. Als mijn geld op was zouden zij me geld lenen zodat onderzoek en/of behandeling niet gestaakt hoefde te worden wegens geldtekort.
Laatst bijgewerkt door Flew op 08-12-08 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:48

Oh maar ik spaar ook stug door hoor Knipoog Ik krijg straks nog een flinke meevaller waardoor ik al ruim op de 4000 zal zitten maar daar kom ik dan ook niet aan! En sparen is natuurlijk nooit slecht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:49

Minstens €1000,-

Flew, Ik vind jou bedrag nog wel mee vallen eigenlijk, een week opname plus alle onderzoeken. Ik had meer verwacht.

Met twee wonden, hechtingen, verdoven en antibotica kwam ik al over de helft van die kosten.

Maar goed, minstens €1000,- als je daarnaast nog iets hebt om op terug te vallen. ( Ouders, verzekering ect.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-08 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:50

Ja het viel mij ook mee, opname was helemaal niet duur, onder de 10 euro per dag ofzo.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:51

Ik spaar elke maand ongeveer 200 / 250 voor mn paard. Zoveel omdat ik hem niet verzekerd heb.
Dit is o.a. voor onvoorziene kosten als hij iets krijgt waarbij hij bijv. geopereerd moet worden en een tijdje op de kliniek moet staan, maar ook alvast een buffertje voor 'later' als hij uit de opfok komt en de stallingskosten een stuk hoger zullen zijn per maand dan nu.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 08-12-08 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:51

mijn peerd heeft me binnen 12 uur 6.500 euries gekost...................

klein gevalletje van koliek, met bijbehorende operatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:52

Ik vind 1500 euro een mooi bedrag. Sparen gaat vaak moeilijk als je een maal een paard hebt, je geeft snel geld uit aan spullen. Als je dan 2 keer vlak achter elkaar wat hebt gehad en meestal gebeurd er iets in het weekend is mijn ervaring en een rekening van 300 euro is niet iets bijzonders. Mijn paard heeft een hele behandeling voor zijn luchtwegen gehad en dat was ongeveer 500 euro bij de DA waar ik geen vertrouwen in had omdat het paard achteruit ging en daarna naar de kliniek en dat kostte toen nog eens een dikke 600 extra.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:53

KiWiKo schreef:

*ka ching* Dat bedoel ik dus. Ik ben blij dat ik steeds zoveel opzij zet!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:56

Ik vind rond de 1000 euro een goed bedrag. 't Moet natuurlijk niet zo zijn dat als er dan wat gebeurt je ook helemaal blut bent meteen...

Hier vorig jaar een buikoperatie gehad, met 2 weken bij m'n VA gestaan, koste me 800 euro. Viel me toen eerlijk gezegd erg mee.....

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:13

ik heb minimaal 2000euro apart en leg nog steeds 250euro per maand opzij mijn paard is ook niet verzekerd

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:23

Ik heb nu €1500 apart staan en daar komt per maand €100 bij.
Zo spaar ik toch een mooi bedrag voor het geval het nodig is.
Mag nu in mijn handjes klappen, heb mijn paardje nu bijna 3 jaar en ben buiten de entingskosten om niet meer dan €120 kwijt geweest.
Maar ooit zal ook ik misschien een flinke smak geld moeten neertellen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:27

Jibbel schreef:
KiWiKo schreef:

*ka ching* Dat bedoel ik dus. Ik ben blij dat ik steeds zoveel opzij zet!

En daar is die van mij dus tegen verzekerd, dat wil zeggen; een geslaagde koliekoperatie! (we sparen hard verder)

offtopic; is ie er weer helemaal bovenop gekomen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:11

een nadeel van verzekeren vind ik dat je vaak veel geld in zo'n verzekering stopt, maar er (meestal) als t puntje bij paaltje komt niks of weinig van vergoed wordt. Daarom kies ik ervoor om een bepaald bedrag per maand op een spaarrekening te zetten, lekker rente trekken, wordt t nog meer ook zonder dat ik wat hoef te doen, ipv maandelijks verzekeringspremie te betalen,

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:25

Ik zal mijn paard verzekeren, mijn pony is dit op het moment niet.
In de 5 jaar dat ik mijn pony heb is hem gelukkig nog nooit iets overkomen, dus daarvan verder geen kosten.

Wanneer ik een paard koop wil ik minstens 1500 euro apart hebben staan voor eventuele onvoorziene kosten, ik heb ook nog ouders als back-up als het eventjes allemaal niet lukt. Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:53

Jibbel schreef:
een nadeel van verzekeren vind ik dat je vaak veel geld in zo'n verzekering stopt, maar er (meestal) als t puntje bij paaltje komt niks of weinig van vergoed wordt. Daarom kies ik ervoor om een bepaald bedrag per maand op een spaarrekening te zetten, lekker rente trekken, wordt t nog meer ook zonder dat ik wat hoef te doen, ipv maandelijks verzekeringspremie te betalen,

Ik heb de basisverz. en dat kost me 150 per jaar (ik dcaht net zoals jou hoor) maar 150 per jaar kan ik nog wel missen! en dan is ze dus verzekerd tegen dood, brand, diefstal, geslaagde koliekoperaties (alleen de opereratie opzich) en open fracturen ofzo!