Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anders zou je er met je paard heen kunnen gaan, zadel erop en als je het goed vind liggen (neem iemand mee die met je meekijkt, lesgeefmevrouw oid. Rijd ook een stukje met het zadel om te kijken of je het dan nog steeds goed vindt liggen maar ook om te beoordelen of jouw billen het ook een leuk zadel vinden) zadel afrekenen en door zadelmaker laten bekijken en waar nodig laten aanpassen. Een zadel zomaar laten opsturen lijkt me een veel te grote gok, dan moet je echt goed afspreken dat je het terug kunt sturen, en onder welke voorwaarden, als het niet past.
Kopen zonder passen doe ik echter niet, ik wil een zadel terug kunnen brengen en een week vind ik daarbij een normale termijn om te passen, te proberen en eventueel nog eens een second opinion te vragen. De keren dat ik dat niet heb gedaan, tja, die zadels liggen hier dus nog of zijn weer verder verkocht maar dat is wel een ergernis hoor! Moet je zelf weer gaan verkopen en heb je zelf nog steeds geen zadel.
. Was hier gelukkig in de buurt.