Snoekiej schreef:Als jij het paard niet hebt laten keuren, kun je hem volgens mij ook niet terugbrengen. Jij hebt als koper een onderzoeksplicht, en daar heb jij niet aan voldaan. Niet zo slim om een paard te kopen zonder te keuren!
Ze zijn alsnog verplicht het paard terug te nemen. Ik heb het zelf meegemaakt met een gevalletje ocd. Paard gekocht, is klinisch gekeurd, toch goedgekeurd. Kwam bij mijn huidige trainer op stal en die zei dat er iets niet met het dier klopte..Nog even 2 weken aangekeken en toen was het eigenlijk verslechterd, het paard liep met linksachter niet 100% zuiver. Foto's laten maken, de dierenarts van de klinische keuring opgebeld want uit de foto's bleek ocd in de knie. en die arts gaf aan dat hij het eigenlijk wel gezien had, maar er verder niks mee gedaan had om ons niet op kosten te jagen.
Dierenarts heeft een operatie geadviseerd omdat het anders slecht af zou gaan lopen voor het paard (als het goed zou komen betaalden we ieder de helft, als het slecht af zou lopen betaalden de verkoper het en nam hij het paard terug), paard is geopereerd en bleek nooit meer 100% goed te worden vanwege de ernstige slijtage in het gewricht. Besproken met eigenaar en dierenarts, en de dierenarts heeft er wat druk achter gezet omdat ze verplicht waren het paard terug te nemen.
Paard heeft nog 6 weken bij ons gestaan, vanwege de boxrust, heb 'm vanuit de stal in de trailer gezet en heb het dier nooit meer gezien, hoe het verder afgelopen is weet ik niet. Maar onze dierenarts zei toen tegen ons dat je zelfs tot een jaar een paard terug mag brengen. (later bleek dat onze verkoper wel meerdere paarden met een bekende OCD verkocht had...)