mini pony vervoeren in de Auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

mini pony vervoeren in de Auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:26

Mag je een minipony vervoeren in een auto met afgesloten cabine?

Liezel1

Re: mini pony vervoeren in de Auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:29

Wat denk je zelf?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:31

Ik zou t niet weten, denk t eigenlijk niet, maar als t past, en t is dringend, en maar een klein eindje... Ach, waarom niet?! Lachen
Ik zou t zelf alleen niet doen denk ik.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:32

Weet je wat er gebeurd als je plotseling heel hard moet remmen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:32

nou dat vroeg ik mij dus af, want inFrankrijk zag ik menesn bij de dierenarts gewoon met klavers in de bestelbusje... ik neem aan dat het een europese regeling is...

@Liezel1
als ik een mini va nog geen 50 cm in de trailer zet gebeurd er meer dan wanneer hij in de auto staat hoor. gewoon in een grote cabine achter (nissan patrol)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:33

en wat gebeurt er als de pony t er niet helemaal mee eens is en je auto verbouwd terwijl jij op de snelweg rijd?

Liezel1

In een trailer staat hij vast... en bovendien zijn daar speciale trailertjes voor.

Ragdollcat

Qua maten, is het mogelijk.

Maar qua veiligheid, kan het niet, is heel gevaarlijk.

Ik zou het niet doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:35

wij hebben een 2 paards trailer. geen kleinere en die ga ik zeker niet aanschaffen voor het vervoeren van 1 miniveulentje.

ik moet zeggen dat ik in de auto minder gevaarlijk vind als in de auto, in de auto kan hij overigens ook vast. plus dat we dan een paar balen stro erbij leggen dat hij gewoon goed vaststaat. dit kan in de trailer niet want dan gaan de balen schuiven, platte pony dus

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:37

cp112 schreef:
ik moet zeggen dat ik in de auto minder gevaarlijk vind als in de auto, in de auto kan hij overigens ook vast. plus dat we dan een paar balen stro erbij leggen dat hij gewoon goed vaststaat. dit kan in de trailer niet want dan gaan de balen schuiven, platte pony dus

Ik vrees voor je dat de politie en inspectie het daar niet mee eens zijn... Kan je nu al vertellen dat die jouw mening niet delen. En kan je ook vertellen dat dat ERG duur is... plus dat je met pony en auto langs de kant van de weg staat en alsnog een trailer kan optrommelen als ze je aanhouden.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:39

CP112 waarom vraag je het eigenlijk als je het toch gaat doen?
Je vraagd of het mag, nou beetje logisch nadenken had je zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet mag, maargoed.
Vervolgens zet je zo goed als neer dat je het toch zou doen.
Waar hebben we het nou eigenlijk over dan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:40

Nouja ik vind het krom. wij hebben een Leonberger hond die 3 keer zo groot is als de pony, erg nerveus en die mag wel in de auto....
vreemde regeling

als ik zeker weet dat het niet mag doe ik het niet, maar ik kan er nergens wat over vinden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:41

Behalve dat het hier in Nederland gewoon niet mág, vraag ik mij echt af of deze vraag serieus is bedoeld. Men maakt er idd wel eens geintjes over. Maar kan me niet voorstellen dat iemand eigenlijk zo *dom* is om dit als serieus vervoersmiddel te gebruiken...... Waar zit in godsnaam dan je verstand?

Edit: en voor de mensen die een vergelijking trekken tussen een grote hond en een mini-pony/paardje: er wordt hier een vergelijking getrokken tussen 2 heel verschillende dieren, en daarbij als je dan toch die vergelijking serieus wil maken: een hond (groot of klein) wordt doorgaans zittend of liggend vervoerd. Steeds vaker ook nog eens in een speciale gordel of in zijn mand in de kattenbak.

In die zin staat een hond hoogstwaarschijnlijk meer onder controle dan een pony. De kans dat als een hond vrij laag in de auto ligt/zit, en dan bij plotseling remmen of een ongeluk door de ruit heen vliegt, is mijns inziens relatief kleiner dan dat zo'n pony door de ruit vliegt die dus al in de auto staat.
Een pony kan veel grotere schade veroorzaken. En dan nog wat: hoe zou zo'n pony dat nou vinden, zo in de auto vervoerd worden?!

Nee sorry maar als dit echt serieus is, vraag ik mij ten stelligste af waar TS mee bezig is. Er zijn niet voor niets trailers uitgevonden! En is een grote trailer te zwaar voor de auto of te duur, koop dan zo'n leuk, klein veewagentje waarin normaalgesproken ook kalfjes of zelfs enkele schapen in worden vervoerd. Zie je op shetlandkeuringen ontzettend vaak; een klein wagentje waar wat kleine shetjes bij elkaar staan. Prima oplossing en zeer veilig.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 25-09-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:42

nee dit mag niet, hetzelfde als dat je geen persoon in je achterbak mag vervoeren.

miss kan je een trailer voor minis huren/lenen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:42

Waarom? Honden vervoeren ze ook zo en dan nog zonder extra veiligheid. is dat dan minder gevaaarlijk?
In de auto of achterbak kan hij minder kanten op dan in een trailer.
Weet je wel hoe vaak dat gebeurd?? Vaker dan je blijkbaar denkt, dus zijn er veel mensen zonder verstand.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:44

Een grote nerveuze hond in de auto is ook zoiets... Daar zijn tuigjes voor te krijgen die je gewoon vast kunt zetten aan je gordels. Comfortabel is het niet, maar ooit wel eens gezein wat er gebeurd met voorwerpen die niet vast zitten in een auto bij een brute remmanoevre of een ongeluk?
Die vliegen als kanonskogels door de ramen....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:44

JoyCiej007 schreef:
Behalve dat het hier in Nederland gewoon niet mág, vraag ik mij echt af of deze vraag serieus is bedoeld. Men maakt er idd wel eens geintjes over. Maar kan me niet voorstellen dat iemand eigenlijk zo *dom* is om dit als serieus vervoersmiddel te gebruiken...... Waar zit in godsnaam dan je verstand?

Je kan beter vragen waar het verstand zit van mensen die een veulentje van amper 4 maand bij de moeder wegtrekken omdat hij persé weg moet.
Ik probeer simpelweg het beste te doen voor een sneu veulentje. en ik vind zo'n klein dingkie in een 2 paards trailer gewoon eng. als er wat gebeurd kan je het niet zien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:45

Liezel1 schreef:
Een grote nerveuze hond in de auto is ook zoiets... Daar zijn tuigjes voor te krijgen die je gewoon vast kunt zetten aan je gordels. Comfortabel is het niet, maar ooit wel eens gezein wat er gebeurd met voorwerpen die niet vast zitten in een auto bij een brute remmanoevre of een ongeluk?

Heb je mijn 1e post wel gelezen? het is een afgesloten cabine. beest achterin kan dus geen kant op. ook niet met de kop door de ramen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:47

Bel gewoon met de politie, om te vragen of het mag.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:48

cp112 schreef:
Liezel1 schreef:

Heb je mijn 1e post wel gelezen? het is een afgesloten cabine. beest achterin kan dus geen kant op. ook niet met de kop door de ramen.

Ja, ik heb je post gelezen, ik heb zelfs de eerste reqctie geplaatst. Haha!
Met door de ramen bedoel ik ook bv een tussenschot.... Dat kan lelijke verwondingen opleveren.

Silly1972

Precies, ik zou het gewoon doen, vind het ook minder gevaarlijk dan een grote trailer, en als het toch afgesloten is, ziet de politie het ook niet, maar zou hem inderdaad even met een baal stro of zo beetje klem zetten dat mocht er plots geremd worden hij niet de cabine door glijdt

xxmyrtheexx

geen strak plan om dat te doen..
idd.. vraag rond of iemand een klein trailertje heeft die je kan lenen/huren., maar wees verstandig en doe het niet..
een paard is een schrikachtig dier en je zegt dat het een veulentje.. als dat beest een rottige ervaring hier door krijgt zit iej daar zn hele leven aan vast..

wees verstandig en doe het niet..

groetjes myrthe

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:49

Ik heb mijn nmprs er toen wij hem als veulen ophaalde in een busje vervoert. We hadden achter in de achterste gedeelte onder in zeil en erom heen pallets. Zaagsel erin, hooi erbij en rijden maar! Ging prima! Ik denk alleen neit dat ik het in een auto had gedurft, maar in een busje ging goed Knipoog

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:49

Ik ken wel een paar mensen die weleens een mini in de auto hebben vervoerd hoor Ja Het kan makkelijk, maar het risico op aanhouding en de gevolgen daarvan zijn erg hoog Knipoog
En het balletje kan raar rollen, als er ramen inzitten en er gebeurt bijv wel een ongeluk, dan vliegt hij er toch echt wel doorheen. Heb het zelf een keer meegemaakt toen we van de paardenmarkt kwamen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:50

cp112 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Je kan beter vragen waar het verstand zit van mensen die een veulentje van amper 4 maand bij de moeder wegtrekken omdat hij persé weg moet.
Ik probeer simpelweg het beste te doen voor een sneu veulentje. en ik vind zo'n klein dingkie in een 2 paards trailer gewoon eng. als er wat gebeurd kan je het niet zien.

Zo'n jong en klein veulentje bij de moeder wegtrekken en dan nog eens alleen vervoeren is inderdaad heel dom. Wil echter niet zeggen dat je het éne domme probleem met het andere domme plan moet gaan oplossen.
Oplossing is heel simpel: laat moeder meereizen of een oudere pony die goed met veulen kan, en zet ze in een speciaal veewagentje of speciale kleine trailer. Huren voor een dag kost je bijna niets, wij hebben niet eens een trailer maar wel 6 shetpony's incl. veulen. Dan huur je toch gewoon even zo'n klein dingetje?!