Rekening DA niet volgens afspraak....veel DUURDER?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Rekening DA niet volgens afspraak....veel DUURDER?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:44

Ik heb 3 weken geleden mijn paard laten castereren, van te voren heb ik uiteraard goed geinformeerd naar de kosten hierevn.
Volgens mijn DA zouden die rond de 160 euro komen voor een 2,5 jarig paard, maar nu krijg ik de rekening thuis en kom ik met alle kosten uit op E 235,- ..... das een behoorlijk bedrag meer!
Dan heb ik het voornamelijk over administratiekosten en btw.
Kan ik hier tegenin gaan of is dit iets wat ik zelf had moeten weten?
Wie heeft dit eerder meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Groetjes Loes

LadyMadonna

Re: Rekening DA niet volgens afspraak....veel DUURDER?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:48

je rekening is dus gespecificeerd maak ik hieruit op?

Klopt de 160 ongeveer wel voor puur het castreren?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:50

bij ons kost castratie voor een 2 jarige 120 euro. dus ik vind die 235 wel heek erg veel

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:51

Was het idd niet zo dan alleen het castreren 160 E is? En dat excl. administratie enz, evt. voorrijkosten is..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:56

Dat vind ik inderdaad een heel vreemd verschil. Je stelt als klant de vraag hoeveel iets gaat kosten, en gaat er dan toch vanuit dat dit incl. btw enz is. Ik zou hier persoonlijk toch eens over bellen, en vragen waarom dit verschil met een eerder gemaakte 'afspraak' zo groot is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:01

Nee het castereren alleen koste 145,- dan nog 25,- voorrijkosten en consult, is samen dus wel 160 euro.
Maar had hij mij niet moeten informeren over de andere bijkomende kosten zoals de administratiekosten en de BTW die ervoor zorgen dat de rekening in totaal 235,- maken?
Het gaat zich er gewoon om dat je informeert en dan ga je er toch vanuit dat de prijs in de buurt komt en niet met een totaal verschil van ongeveer 75,- meer Boos!

Ik had ook nog 4 zakjes vochtafdrijvers gekregen die er nog eens bovenop kwamen, 1 zakje a 25 euro, das ook niet toegelicht, in totaal kwam er dus nog eens 100,- euro bij en zat ik op de 335,- totaal, ik wist niet dat die zakjes zo verdomde duur waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:04

Inderdaad, ik vond ook dat de DA je had moeten informeren over de bijkomende kosten. Wanneer je een tv koopt, wil je toch ook de prijs incl.?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:07

Ja het gaat zich natuurlijk ten alle tijden om het paard maar hij had toch ook wel even mogen melden van;

Mevrouw, Uw paard heeft die medicatie extra nodig, maar ze zijn wel prijzeig!

maar ik wist van niks en krijg nu die dikke rekening en graag betalen binnen 14 dagen, kan toch niet!

Wat zou ik hier tegen kunnen doen, behalve een belletje plegen?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:09

Ja raar, ik vraag meestal ook van te voren hoeveel het gaat kosten ongeveer, omdat ik vaak ook direct afreken. Maar dan zit er nooit zoveel verschil in.....

Denk dat je niks anders kan doen dan bellen....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:59

Ik zou gewoon bellen en vragen hoe dat enorme verschil kan en of daar iets aan te doen is. En als dat niet het geval is, vragen om gespreide betaling omdat dit teveel in één keer is. Meestal mag dat hoor. Maar echt netjes vind ik het ook niet van ze.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 00:11

Vind het ook niet netjes dat ze zoiets doen.
Daar kan je je dus wel aan verwachten, heb zelf ook al ervaren dat, als je naar de kosten vraagt, ze dat nooit incl vermelden.
Wat ik ook al niet erg vertrouw, een da waar je niet dadelijk de rekening van moet betalen maar de factuur laat opsturen..wie weet wat mij nog te wachten staat Boos!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 07:30

Zal maandag eens bellen, baal gewoon enorm dat zoiets mogelijk is.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 07:35

Netjes is het zeker niet. Ik zou er dus zeker even over bellen.
En probeer dan in ieder geval af te spreken dat je in termijnen kunt betalen. Mijn veearts doet daar nooit moeilijk over als je maar van te voren belt en niet als de betalingstermijn al is verstreken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 07:43

In ieder geval even bellen dat je er niet gelukkig bent met het enorme prijsverschil. Betalen in termijnen is de minste oplossing die je kunt verwachten maar misschien is nog een beetje korting nodig.

Was er een reden waarom die vochtafdrijvers gegeven zijn of was het puur preventief?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:20

In principe zegt een verkoper (in dit geval de DA) de prijs ex. BTW. Eígenlijk horen ze hem voor particulieren inc. te zeggen, maar dat slipt er nog wel eens doorheen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:30

Gewoon even bellen met je verhaal!

Wij hebben ong hetzelfde verhaal, 2 identieke behandelingen(de tweede duurde zelfs korter), de eerste voor 100 euro, de tweede voor 135 euro. Daar klopt iets niet he! Haha! Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:38

Ik denk dat dit berust op een misverstand.
DA heeft de "kale" prijs van het casteren genoemd, dus excl BTW en zonder bijkomende kosten zoals bv de vochtafdrijvers en administratiekosten.

Die administratiekosten, hoeveel zijn die? Die vind ik nl nogal vreemd. Je gaat vanuit je bedrijf toch geen kosten rekenen voor het opmaken van de rekening? Als het nou een aanmaning zou zijn, ok, maar voor een eerste rekening???

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:27

Inderdaad zijn dat wel erg veel kosten.
Veearts is 19% BTW en dan kom ik uit op zo'n €30,- extra.
Zijn die administratiekosten dan ook nog eens €45,- ? ik moet zeggen dat ik dat wel erg veel vind.
Bellen en vertellen dat je een afspraak hebt gemaakt, oftewel je hebt een veearts gesproken en die heeft je een prijs gegeven, welke ws excl btw was, en dat je het er niet mee eens bent dat het zoveel extra kost

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 13:12

De vochtafdrijvers heb ik een week later zelf opgehaald opgehaald omdat hij erg veel last had van een zwelling.
Ze noemen dat dan een cascaderegelening omdat hij daarvoor niet ter plekke is geweest.
Ik vraag me af of het ook zo duur was geweest als ik het contant had betaald in de wei?
Dat was dan ook wel even een vermelding waard, evenals poedertjes die 25 euro per zakje kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:19

Tsja van de vochtafdrijver kun je weinig zeggen. Dit omdat dit pas later is gebeurd. Hij had dit ook op een aparte rekening kunnen zetten. De DA wist niet van tevoren of je dit nodig had.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:39

Als jullie van te voren geen vaste prijs hebben afgesproken, denk ik niet dat je bezwaar kan maken tegen de rekening. Als je graag wil, kun je er natuurlijk op reageren dat je voor je gevoel verkeerd bent voorgelicht. Evt. extra kosten (als zonder BTW etc) mag íe je best van te voren op de hoogte stellen. Maar grote kans dat het een misvatting is geweest. Als je enkel vraagt naar de castratiekosten en je 160,- is gemeld komt dit prima overeen. Bedrijfsmatig reken je niet met extra BTW dus misschien dat daar het misverstand vandaan is gekomen.

Als ik je verhaal lees denk ik niet dat je bewust misleid bent. Maar het is weljammer dat je van te voren niet ingelicht bent over evt. bijkomende kosten.

Volgende keer sowieso even naar vragen en op zijn minst als je deze dierenarts houdt even laten weten dat je dit flink is tegengevallen. Wie weet brengt het og iets (alhoewel ik dat niet verwacht).

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:50

hoi! wij hadden ook zoiets.we wilden de mest laten testen op de kliniek,zoals al een keer eerder. we betaalden de vorige keer zo'n 13 euro per paard. het was nu vakantietijd,dus ik belde eerst om te vragen of het wel kon,of de laborant er wel was en het was geen probleem.laborant was met vakantie maar de dierenarts of assistente zou het wel doen.de eerste keer kon ik s'middags bellen voor de uitslag,en de 2e keer belde ik ook maar kreeg te horen dat het op gestuurd was naar het laboratorium.ik zei nog,let op dat is vast 3x zo duur ofzo!! de dierenarts die me te woord stond grapte dat ik dan op vakantie maar wat minder coctails moest drinken Koe en ik zei dat ik ws helemaal niet meer op vakantie kon nu Ach gut .de rekening kwam,en natuurlijk t kwam op ruim 26 euro per paard Boos! en ik was echt nijdig.gelukkig heeft mn vriendin die niet mals is (haha) op de kliniek haar poot stijf gehouden,en we kregen een nieuwe rekening waar we weer op 13 euro per paard kwam Haha! .potverdikkie!! groetjes deess

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:23

@dees, dat monster is ws naar de GD verstuurd. Ik heb nl zelf bij de GD geinformeerd en zij zijn vele malen duurder als bv wormbestrijding

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:58

ja dat kan ik me ook wel voorstellen,maar dan hadden ze meteen moeten zeggen dat t opgestuurd werd en meer zou kosten.we deden het nu ook samen met een andere stal om de kosten te drukken,en die had ik ook verteld dat het ongeveer 13 euro zou kosten Ach gut er is niets overlegd of gevraagd en 2x zo duur maakt wel wat uit! groetjes deess

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:01

Heb je vandaag nog gebeld met je dierenarts?